Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Grenzen verkennen basisschool


troelahoep schreef op 17-06-2024 om 10:15:

[..]

Natuurlijk heeft dat ook te maken met het hebben van een invaller. Een invaller heeft geen band met de klas en daar reageren sommige kinderen sterk op. Je zou kunnen zeggen dat de stouterdjes (tegenhangers van lieverdjes) willen weten waar ze aan toe zijn en daarom de grenzen opzoeken.

Neemt nog steeds niet weg dat ik het niet normaal/opvallend vind als je je niet gewoon gedraagt in de klas.

Ja, ik geef wel toe dat het voor invallers moeilijker is maar wij hadden vroeger ook vaste leerkrachten die geen orde konden houden. Ik bedoel maar dat je dat gelijk aan voelt als kind of puber zijnde.

watertoren schreef op 17-06-2024 om 10:18:

[..]

Ja, ik geef wel toe dat het voor invallers moeilijker is maar wij hadden vroeger ook vaste leerkrachten die geen orde konden houden. Ik bedoel maar dat je dat gelijk aan voelt als kind of puber zijnde.

En wat maakt dan dat je als kind of puber denkt: die kan geen orde houden, ik ga die persoon eens lekker de les zuur maken?

troelahoep schreef op 17-06-2024 om 10:40:

[..]

En wat maakt dan dat je als kind of puber denkt: die kan geen orde houden, ik ga die persoon eens lekker de les zuur maken?

Kijk dat is wat ze proberen, eerste grote bek en als er dan niet adequaat gereageerd wordt dan kunnen ze lekker doorgaan. Zo gaat dat! Dat merk ik ook in de klas van mijn kind, juf lijkt het te hebben opgegeven bij sommige kinderen. Met mijn zoon zijn vriendengroepje op pad is gewoon heerlijk dat zijn 4 leuke kids samen en geen gedoe je ziet geen stenen rondvliegen en je hoeft niet te roepen dat ze niet voor fietsers en autos langs moeten rennen. Paar weken terug met willekeurige kinderen op stap en dat was bizar einde van de 1,5 uur durende wandeling was ik 3 kids echt helemaal zat 

Decembermamma schreef op 17-06-2024 om 10:45:

[..]

Kijk dat is wat ze proberen, eerste grote bek en als er dan niet adequaat gereageerd wordt dan kunnen ze lekker doorgaan. Zo gaat dat! Dat merk ik ook in de klas van mijn kind, juf lijkt het te hebben opgegeven bij sommige kinderen. Met mijn zoon zijn vriendengroepje op pad is gewoon heerlijk dat zijn 4 leuke kids samen en geen gedoe je ziet geen stenen rondvliegen en je hoeft niet te roepen dat ze niet voor fietsers en autos langs moeten rennen. Paar weken terug met willekeurige kinderen op stap en dat was bizar einde van de 1,5 uur durende wandeling was ik 3 kids echt helemaal zat

Ja maar waarom? Waarom een grote bek, wat is daar leuk aan?

Mamavan2jongens

Mamavan2jongens

17-06-2024 om 10:55 Topicstarter

troelahoep schreef op 17-06-2024 om 10:49:

[..]

Ja maar waarom? Waarom een grote bek, wat is daar leuk aan?

Precies dit.


troelahoep schreef op 17-06-2024 om 10:49:

[..]

Ja maar waarom? Waarom een grote bek, wat is daar leuk aan?

Vinden sommigen cool. Ik vond mijn ouders op de kast krijgen heel leuk op die leeftijd. 

Desondanks; gedrag heeft consequenties. Dus die moet je dan maar aanvaarden als je je niet hebt gedragen.

Nablijven heb ik altijd een onacceptabele manier van straffen gevonden. School gaat namelijk niet over de tijd na (en voor) school en kan daar dus ook niet zomaar zonder overleg met de ouders over beschikken. 
Als je kind kliert bij het ontbijt, breng je het dan ook een half uur later naar school met de boodschap: tja, pietje moest nablijven?

Zoals ik al zei was ik geen lieverdje op school. Het ging bij mij niet om de leraar te pesten maar om lol te hebben. School was saai en door wat ondeugend te zijn was het toch leuk. Nergens zo gelachen dan op school en vroeger in de kerk. 

Nablijven was voor ons vroeger geen straf maar een doel. Het liefst met zo veel mogelijk mensen. Zo veel lol gehad toen.

watertoren schreef op 17-06-2024 om 11:30:

Nablijven was voor ons vroeger geen straf maar een doel. Het liefst met zo veel mogelijk mensen. Zo veel lol gehad toen.

Precies, de halve klas mocht een uur langer blijven en lol dat we hadden. 

watertoren schreef op 17-06-2024 om 11:30:

Nablijven was voor ons vroeger geen straf maar een doel. Het liefst met zo veel mogelijk mensen. Zo veel lol gehad toen.

Herkenbaar, zelfs in die mate dat de conrector ons op vrijdagochtend al vast opwachte met de klasselijst om te vragen wie er nog wel in het lokaal zaten en dat hij deze dag graag gebakje x of y wilde. Want in dat blok uur gingen we dan even naar de bakker met 2 of 3 om voor iedereen een gebakje te halen. We zaten in de aula, verder niet vervelend te doen of zo.

Docent werd verder niet gepest of zo maar als je 1 of 2 zinnen van je huiswerk niet gemaakt had werd je er uitgestuurd. Ook als die 2 een bladzij verder stonden en de eerste 15 wel op 1 pagina stonden.

Ik had ook wel als jong meisje zijnde al snel door dat de lieve brave kinderen niet zo populair waren. Ik was samen met 3 anderen de gangmaker van de klas. Op de middelbare school ging dat verder met uitdagingen naar elkaar toe. 

watertoren schreef op 17-06-2024 om 13:27:

Ik had ook wel als jong meisje zijnde al snel door dat de lieve brave kinderen niet zo populair waren. Ik was samen met 3 anderen de gangmaker van de klas. Op de middelbare school ging dat verder met uitdagingen naar elkaar toe.

Dat waren meestal wel de lievelingetjes van de juf

Nick90 schreef op 17-06-2024 om 14:24:

[..]

Dat waren meestal wel de lievelingetjes van de juf

Nee absoluut niet!!!! Vrouwen vonden mij niet leuk. mannen wel.

Nick90 schreef op 17-06-2024 om 14:24:

[..]

Dat waren meestal wel de lievelingetjes van de juf

watertoren schreef op 17-06-2024 om 14:40:

[..]

Nee absoluut niet!!!! Vrouwen vonden mij niet leuk. mannen wel.

Ik denk dat Nick90 de brave leerlingen bedoelt.  Dat zijn vaak de lievelingetjes van de juf. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.