Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Goede kwaliteit rugzak?

Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede rugzak voor mijn dochter waar een A4 in past. Ze heeft nu een goede rugtas van 8 liter maar die is te klein voor wat ze meekrijgt uit school. Ik wil dat ze er jaren mee vooruit kan. Budget max 75 euro.  


Ik lees graag mee, ben ook op zoek naar een grotere rugzak voor mijn dochter. 

eastpeak

eastpack gaat hier al heel wat jaren mee. Wel de basic kleuren. Eenmalig een andere met geweven banden, die was snel stuk.

8 liter is ook wel erg klein voor een schooltas. Eastpak is inderdaad vrij stevig en je krijgt een lange garantie. Er is nu een aanbieding bij Van Os.

north face borealis
M'n zoon, die niet zachtzinnig is, doet er nu 8 jaar mee, en ik denk dat er nog een paar jaar bij komt.  Zit prettig op de rug, laptopvak, aantal andere vakken. Ik heb er zelf inmiddels ook eentje. 

Kind zelf laten kijken? Zij moet ermee lopen.

Mijn Eastpak gaat al eeuwen mee, maar voor jonge kinderen zou ik bijvoorbeeld ook eens kijken bij pakweg Kipling.

Hier ook team Eastpak.
Na te veel fluttassen die binnen een schooljaar versleten waren was ik er klaar mee. Nu hebben ze allemaal een Eastpak, met of zonder laptopvak, net wat voorhanden of in de aanbieding was. Oerdegelijk, alles past erin, kan in de wasmachine.

Zoon had een Eastpak die de middelbare school heeft overleefd. Jij wilt dat je dochter er jaren mee gaat doen maar wil zij dat wel. Ik ken eigenlijk geen één meisje wat de hele middelbare school tijd maar een tas had.

Wij zijn heel tevreden over de kwaliteit van Deuter en Osprey.

Tuinfluiter schreef op 08-07-2024 om 22:30:

Ik ken eigenlijk geen één meisje wat de hele middelbare school tijd maar een tas had.

Mijn dochter is na 5 jaar nog steeds blij met haar tas.

Maar... ik vraag me eigenlijk af of de dochter van TO al op de middelbare school zit. Dan wordt het nog lastiger om kaarten met dezelfde tas te doen. 

Maar mijn zoon (dezelfde van de North face borealis van hierboven) kreeg begin groep 6 een rugzak van de decathlon, van de wandelafdeling. Was denk ik 20 euro ofzo. Die heeft ie de rest van de basisschool gebruikt, en is nu, 8 jaar nog altijd intensief in gebruik als sporttas.

Ga je toevallig nog naar Frankrijk op vakantie?  Kijk dan eens in de grote supermarkten op de school afdeling.  Daar hebben ze veel tassen zoals deze https://images.app.goo.gl/Jsp5vt3xPePWxGCs6 ook zonder princessen en disneyfiguren. 
Een map in a4 draagt je kind dan dwars op haar rug. Voor schappelijke prijzen en goed stevig mijn dochter en zoon hebben allebei zo'n tas gekregen in groep 4 en tot einde basisschool mee gedaan.

Ik heb voor mijn kinderen op de basisschool ook altijd lang gezocht naar een tas die net een maatje groter was, zodat inderdaad alles wat ze mee kregen (brieven, knutsels, e.d.) er ook prima bij kon. Ik vind de grotere rugzaken van Lovely Little Company een fijn formaat. Maar die zijn vaak wel heel kinderlijk, dus daar zullen ze na een paar jaar ook wel op uitgekeken zijn.

Die van mij krijgen elke dag schoolfruit. Dus nemen dagelijks alleen een broodtrommel en een beker drinken mee. Dat pas al snel. Ik werk met jonge basisschool kinderen en wat ik vooral fijn vind is dat de spullen die het kind meeneemt er goed in passen en ze de tas zelf makkelijk open en dicht kunnen doen. Oh, en de grote modellen vind ik érg onhandig met uitstapjes. Liever af en toe een extra plasticzakje voor de brieven en knutsels dan structureel een (veel) te grote rugzak. 

Eastpack zelfde tas is gebruikt op de middelbare school, mbo en nu hbo.
Hij gaat nu wel wat slijten, maar wordt ook intensief gebruikt.

Ik dacht na aanleiding van eerder draadje over cowboytassen voor meiden op middelbare school dat een rugzak uit was. Kopen de ouders een rugzak, wilt een kind binnen paar mnd meedoen met de rest; cowboytas met lange hengsels die aan hun arm hangen.

Dus goedkope rugzak voor de gymles en cowboytas voor tijdens de lessen. Zie bijvoorbeeld de link hieronder wat ik met cowboytas bedoel.

https://www.bagageonline.nl/schooltassen/schooltas-middelbare-school.html

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.