Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Goede kwaliteit rugzak?

Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede rugzak voor mijn dochter waar een A4 in past. Ze heeft nu een goede rugtas van 8 liter maar die is te klein voor wat ze meekrijgt uit school. Ik wil dat ze er jaren mee vooruit kan. Budget max 75 euro.  


Ik zie hier ook vooral middelbare school meiden fietsen met een schoudertas (meestal bruin of zwart) en zelden met een rugzak.

Is dochter van TO niet in basisschoolleeftijd als ze dingen meekrijgt vanuit school?

hier altijd tassen van Dakine gehad. Voor het vo.
Voor de basisschool zou ik wat laten uitzoeken bij scapino oid. En standaard een plastic zak erin voor de rommel die meekomt vanuit school

Wij hebben een tasje van van Haren gescoord. Plastic rommel, maar onverwoestbaar. En als de binnenkant een keer goor wordt door een lekkende beker oid, kan je 'm makkelijk afnemen. Ook geen overbodige luxe.

Ik heb voor mijn werk ook een Dakine, 25 liter. Prima rugzak.

Ik let meestal niet op het aantal liters, maar op de grootte in cm. Ik wil dat er A4 formaat in past, zonder proppen, dus de lengte moet 35-40 cm zijn en de breedte 25-30 cm. 
Ik had ooit ook de illusie van 1 tas voor jaren, maar ben daar toch vanaf gestapt. Ten eerste verandert de smaak van mijn kinderen behoorlijk tijdens de basisschool. Dat je kind bij de kleuters echt geen saaie tas wil, maar dino’s of eenhoorns en een of twee jaar daarna kan dat opeens écht niet meer. Ten tweede merk ik dat ook tassen die nog helemaal heel en niet versleten zijn wel vies worden. Ze zetten hem buiten en in het klaslokaal op de grond, pakken hem vast met soms kleverige handen na een traktatie, er komen kruimels in of er lekt een beker (en dan geven we zelfs alleen water mee). Hoe doen mensen dat die hun kinderen jaren met een tas laten doen? Hebben jullie zulke keurige kinderen, maakt het niet uit of de tas vies is, kies je een donkere kleur zodat je het niet ziet of gooi je de tas in de wasmachine?

Nicole123 schreef op 09-07-2024 om 10:22:

Hoe doen mensen dat die hun kinderen jaren met een tas laten doen? Hebben jullie zulke keurige kinderen, maakt het niet uit of de tas vies is, kies je een donkere kleur zodat je het niet ziet of gooi je de tas in de wasmachine?

Ben ik ook benieuwd naar. Mijn eigen tassen (voor werk) zijn na 2 (max 3) jaar dagelijks gebruik echt wel op en smerig. En dat zijn tassen van 300 euro 

Tuinfluiter schreef op 08-07-2024 om 22:30:

Zoon had een Eastpak die de middelbare school heeft overleefd. Jij wilt dat je dochter er jaren mee gaat doen maar wil zij dat wel. Ik ken eigenlijk geen één meisje wat de hele middelbare school tijd maar een tas had.

Mijn dochter is van plan haar hele middelbare schooltijd met haar Eastpak te doen, nog één jaar te gaan, de eerste vijf jaar zitten er bijna op. Niet elk meisje is gelijk.

Toen ze hier naar de  middelbare gingen. Gezegd dat ze een neutrale kleur moesten uitkiezen. Zoon had een grijze eastpack en dochter een zwarte dakine.
Zoon ziet het echt als gebruiksvoorwerp.
Dochter wilde in de 3de wel een andere, terwijl die van haar nog prima was. Aangegeven bij de vervolgopleiding mocht ze een nieuwe uitzoeken. Ik vind het te duur om halverwege te switchten, zeker als ze nog goed zijn. Dat vond ze prima.

Nicole123 schreef op 09-07-2024 om 10:22:

Hoe doen mensen dat die hun kinderen jaren met een tas laten doen? Hebben jullie zulke keurige kinderen, maakt het niet uit of de tas vies is, kies je een donkere kleur zodat je het niet ziet of gooi je de tas in de wasmachine?

Ik gooi de tassen inderdaad in de wasmachine als ze erg vies zijn, en sowieso in de zomervakantie ook, zodat ze met een frisse tas het schooljaar kunnen beginnen. 

Nicole123 schreef op 09-07-2024 om 10:22:

). Hoe doen mensen dat die hun kinderen jaren met een tas laten doen? Hebben jullie zulke keurige kinderen, maakt het niet uit of de tas vies is, kies je een donkere kleur zodat je het niet ziet of gooi je de tas in de wasmachine?

Ik gooi de tas bij de langere vakanties inderdaad een keer in de wasmachine. Maar kies ook wel redelijk neutraal hoor, want vind jaarlijks een nieuwe tas niet nodig om meerdere redenen. 

Lieveheersbeest schreef op 09-07-2024 om 10:23:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar. Mijn eigen tassen (voor werk) zijn na 2 (max 3) jaar dagelijks gebruik echt wel op en smerig. En dat zijn tassen van 300 euro

Mijn werktassen zien er nog prima uit en kosten geen 300 euro . Die gaan echt wel jaren mee. 


Lieveheersbeest schreef op 09-07-2024 om 10:23:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar. Mijn eigen tassen (voor werk) zijn na 2 (max 3) jaar dagelijks gebruik echt wel op en smerig. En dat zijn tassen van 300 euro

Mijn Eastpak heb ik van zoon overgenomen heeft 2 grote vakken 1 is mijn kantoor, die blijft wel schoon en netjes, het andere vak is mijn kantine, daar heb ik al mijn bakjes en bidons. Die zitten in een plastic tas om dat vak schoon te houden.

ik gebruik die tas nu een jaar of 5, gaat ook mee op vakantie. Zoon heeft 'm 3 jaar gebruikt. Als het regende ging er een hoes over de fietskrat om 'm droog en schoon te houden.

Due-scimmie schreef op 09-07-2024 om 11:24:

[..]

Mijn werktassen zien er nog prima uit en kosten geen 300 euro . Die gaan echt wel jaren mee.

Nou ja, 2-3 jaar is ook "jaren". Maar na 900x laptop erin stoppen en eruit trekken, bakje teveel erin proppen, haren, eten/drinken, keertje wat morsen zijn ze niet meer in vorm en ook niet meer fris. En leer, dus in de was gooien gaat niet. Hoe zorg jij dat ze er dan nog prima uitzien?

Is de Fjällraven Kånken al genoemd? 
De mijne gaat nu al zo'n 12-13 jaar mee, bij intensief dagelijks gebruik. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.