Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dilemma kinderfeestje


Leene

Leene

14-04-2022 om 00:13

Ik ben ook  team man. 
Het is niet raar om kinderen uit te nodigen die nog niet thuis zijn geweest. Zo leer je de kinderen kennen en kan hij zijn vriendenkring wat uitbreiden ( of niet maar kinder vriendschappen kunnen nog zo wisselen, niet al te krampachtig TO.  
Succes.

En verder...PFFF kinderfeestjes. Bij mijn dochter was het op een gegeven moment makkelijk. Er zaten 10 meiden in de klas. Toen ze in groep 3 zat had ze het over 7 meiden uitnodigen. Dan bleven er dus twee over die niet werden uitgenodigd. Ik houd daar niet van. Dan maar allemaal,, hoppekee. Nog een vriendin van uit de buurt. 11 meiden en het ging altijd goed. ( meidenfeestjes vind ik persoonlijk makkelijker) 
Ik zelf let altijd op of er kinderen zijn die niet of weinig uitgenodigd worden. Natuurlijk als kind het echt niet wil ga ik niet tegen haar zin  uitnodigen. Maar ik heb er een schurfthekel aan als er net 1 of 2 overblijven die niet worden uitgenodigd.
Had ik altijd al en sinds we hebben meegemaakt met zoon dat hij bijna nooit werd uitgenodigd ( op zijn oude school) nog een grotere hekel.
Ik heb dochter altijd voorgehouden: Of je kiest je drie beste vriendinnen uit de klas óf je gaat voor alle meiden( maar er waren er maar 10, dat doe je niet bij meer dan 12 meiden). Op een gegeven moment ging de hele meiden groep altijd bij elkaar op het feestje en gingen kinderen ook samen een feestje organiseren. Ideaal.
Zoon heeft een poosje geen feestjes gehad ( corona en andere zaken) maar zit nu in een kleine klas, hele klas uitgenodigd. Topfeest gehad. 

'Pietje, je mg 5 kids uitnodigen. Wie wil je vragen?' Klaar 

bij ons mochten ze Als kleuters/onderbouw basisschool evenveel kinderen uitnodigen als hun leeftijd. 

Leene schreef op 14-04-2022 om 00:13:

Er zaten 10 meiden in de klas. Toen ze in groep 3 zat had ze het over 7 meiden uitnodigen. Dan bleven er dus twee over die niet werden uitgenodigd. Ik houd daar niet van. Dan maar allemaal

Daar had mijn moeder ook een handje van. Omdat mijn broer gepest werd moest ik met iedereen spelen (het liefste kindjes die buiten de boot vielen), ook als ik daar helemaal geen zin in had. Die kindjes moest ik dan ook uitnodigen, terwijl ik niks met hen had. Wat een gedoe...

Ik ben ook team man. Leuk juist om prille vriendschappen te bevestigen tijdens zo'n feestje. Als je zoontje die kinderen uit wil nodigen, gezellig!

Miss_Musica schreef op 13-04-2022 om 20:42:

[..]

Oh nee hoor, daar gaat t helemaal niet om😋. Tis meer dat ik me afvraag of t niet raar gevonden wordt als er kinderen worden uitgenodigd waar buiten school eerder niet mee gespeeld is. T zou t juist wat makkelijker maken om er een echt kinderfeestje van t maken.

Het gaat er om dat het feestje leuk is voor je zoon. En dat het voor jullie als ouders te doen is qua organisatie. Dan is het prima lijkt me. Niet druk om maken wat anderen vinden hoor, als mensen er een mening over hebben is dat hun probleem. Bepaal hoeveel kindjes mogen komen en laat zoon de kindjes uitkiezen. 

Miss_Musica schreef op 13-04-2022 om 20:42:

[..]

Oh nee hoor, daar gaat t helemaal niet om😋. Tis meer dat ik me afvraag of t niet raar gevonden wordt als er kinderen worden uitgenodigd waar buiten school eerder niet mee gespeeld is. T zou t juist wat makkelijker maken om er een echt kinderfeestje van t maken.

geef jezelf een schop onder je kont. veeg hem daarna af met "of het raar gevonden wordt" en maak er een mooi feestje van. 

je zoon is 6, die kan perfect aangeven wie hij erbij wil hebben. jullie bepalen het aantal kinderen

ik ben het met je man eens, het is het feestje van je zoon dus hij mag kiezen wie hij erbij wil hebben, het is immers zijn feestje.
Mijn dochter had afgelopen weekend haar feestje met 6 vriendinnetjes. Met 4 speelt ze geregeld buiten school. Met 2 niet omdat de een ver weg woont en de ander elke middag naar een bso gaat waardoor afspreken lastig is. Maar ik zou niet weten waarom die 2 er dan niet bij zouden mogen zijn.
Niet te druk om maken.

Miss_Musica schreef op 13-04-2022 om 20:35:

[..]

Hij noemt wel meer namen wie hij wel zou willen uitnodigen, maar ik weet niet of ik volledig op zijn idee van ‘vriendjes’ durf te vertrouwen. Hij vindt mensen al snel leuk.

Wij hebben een tijdje terug het 6 jarige feestje gevierd. Hebben aangegeven dat ze allebei 2 kindjes uit mochten nodigen (6 in totaal leek ons ruim voldoende) en ons verder niet bemoeid met wie. Hun feestje...

Op deze leeftijd hangt er nog helemaal geen sociale druk aan. Ze spelen met kindjes bij wie ze vervolgens niet uitgenodigd worden en zelf kijken ze nu nauwelijks meer om naar de kinderen die ze per se op hun feestje wilde hebben. Op die leeftijd doen ze maar een dotje en hebben ze om de haverklap nieuwe beste vrienden. Zou het dus lekker bij zoon laten

Bij een kleine klas zou ik inderdaad wel kijken dat je niet alle jongens of alle meiden behalve één of twee uitnodigt. Maar ik ga er echt geen 10 of meer uitnodigen. Dan kan ik een aantal niet eens een stoel aanbieden en ik ga ze niet op de grond laten zitten.
Als we ergens heen gaan is het aantal plaatsen in de auto's de limiet. 
Dochter wordt volgende week zeven. In haar groep 3 zitten vijf meisjes, inclusief dochter. Dat is echt een leuk groepje samen. Die komen allemaal en nog een meisje uit groep vier en een die nog in groep twee zit. Maar dat zijn wel allemaal kinderen waar dochter ook regelmatig mee speelt. Hetzij na school, hetzij gewoon met buitenspelen in de buurt, hetzij op de bso. We kennen de kinderen en horen ook regelmatig hun namen voorbij komen. 

Gingergirl schreef op 14-04-2022 om 12:46:

ik ben het met je man eens, het is het feestje van je zoon dus hij mag kiezen wie hij erbij wil hebben, het is immers zijn feestje.
Mijn dochter had afgelopen weekend haar feestje met 6 vriendinnetjes. Met 4 speelt ze geregeld buiten school. Met 2 niet omdat de een ver weg woont en de ander elke middag naar een bso gaat waardoor afspreken lastig is. Maar ik zou niet weten waarom die 2 er dan niet bij zouden mogen zijn.
Niet te druk om maken.

Het is een kind dat zes wordt hè? Daar mag je nog wel een beetje in sturen vind ik. Anders nodigt hij zijn beste vriendje niet uit omdat die vandaag toevallig pindakaas op z'n brood had.

In dit geval zou ik dus zeggen: in ieder geval de 2 kinderen met wie hij wel eens speelt en daarbij nog x kinderen naar keuze (afhankelijk van wat je wilt gaan doen). Omdat je die kinderen nog niet kent, zou ik er niet teveel uitnodigen in ieder geval. Maar wat al een aantal keer gezegd is: het is niet raar om kinderen uit te nodigen met wie hij buiten school nog nooit gespeeld heeft.

Wij deden vanaf begin af aan al overleggen, kinderen die kwamen spelen kwamen dan altijd op de lijst (besloot hij zelf) verder bracht ik weleens een naam naar voren van een kind waar ik hem vaak over hoorde.

Hier altijd keuze kind, al

Nog een keer 
Keuze kind dus, al zou ik wel wat opperen als duidelijk vriendje niet op de lijst zou komen oid.
Aantal kinderen ook keuze kind als mogelijk. Kinderen op de grond? Leuk toch juist. 

MoederBarberin schreef op 14-04-2022 om 16:09:

[..]

Wij hebben een tijdje terug het 6 jarige feestje gevierd. Hebben aangegeven dat ze allebei 2 kindjes uit mochten nodigen (6 in totaal leek ons ruim voldoende) en ons verder niet bemoeid met wie. Hun feestje...

Op deze leeftijd hangt er nog helemaal geen sociale druk aan. Ze spelen met kindjes bij wie ze vervolgens niet uitgenodigd worden en zelf kijken ze nu nauwelijks meer om naar de kinderen die ze per se op hun feestje wilde hebben. Op die leeftijd doen ze maar een dotje en hebben ze om de haverklap nieuwe beste vrienden. Zou het dus lekker bij zoon laten

Ik snap deze telling niet of bedoel je dat je een tweeling hebt? Waarom hebben die niet hun eigen feestje dan? Of begrijp ik het verkeerd? 

Suusje. schreef op 14-04-2022 om 19:27:

[..]

Ik snap deze telling niet of bedoel je dat je een tweeling hebt? Waarom hebben die niet hun eigen feestje dan? Of begrijp ik het verkeerd?

Ja, tweeling. En waarom zouden ze hun feestje niet samen geven? Ze zijn tenslotte ook samen jarig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.