Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dilemma kinderfeestje

Manlief en ik hebben nu al een aantal dagen discussie over het kinderfeestje van onze zoon. Hij wordt alweer 6 volgende week .
Vorig jaar hebben we door omstandigheden geen kinderfeestje gedaan. Dit jaar willen we dat wel graag doen. Ik vind het alleen lastig om te bepalen wie we uitnodigen. Zoon kent op school inmiddels wel aardig wat kinderen, maar echt buiten school spelen beperkt zich nog tot 2 klasgenootjes. 
Volgens mijn man is het helemaal niet raar om kinderen te vragen waar buiten school (nog) niet mee gespeeld is. Ik merk zelf dat ik dat wel lastig vind. Nu hebben we ook nog geen ervaring, maar wellicht denk ik gewoon te moeilijk .
Alternatief is dat we t feestje gewoon klein houden, maar dat beïnvloedt dus wel wat we soort feestje we gaan organiseren. Ik ben benieuwd hoe andere ouders hier tegenaan kijken!


heeft zoon hier zelf ideeën over?

team man hier. Hier worden ook gewoon kinderen waarmee kind enkel op school meespeelt uitgenodigd. Zijn feestje, zijn keuze. Wij bepalen alleen wel de hoeveelheid kinderen die uitgenodigd mogen worden. 

Miss_Musica

Miss_Musica

13-04-2022 om 20:35 Topicstarter

duizel schreef op 13-04-2022 om 20:32:

heeft zoon hier zelf ideeën over?

Hij noemt wel meer namen wie hij wel zou willen uitnodigen, maar ik weet niet of ik volledig op zijn idee van ‘vriendjes’ durf te vertrouwen. Hij vindt mensen al snel leuk.

Hier ook team man. Wij bepaalden hoeveel kinderen er mochten komen, kind bepaalde welke kinderen. En daar waren ook kinderen bij die hier nog nooit gespeeld hadden.

WickedDotterel45

WickedDotterel45

13-04-2022 om 20:40

Miss_Musica schreef op 13-04-2022 om 20:35:

[..]

Hij noemt wel meer namen wie hij wel zou willen uitnodigen, maar ik weet niet of ik volledig op zijn idee van ‘vriendjes’ durf te vertrouwen. Hij vindt mensen al snel leuk.

Huh? Het is zijn feestje, hij vindt die kinderen leuk, waarom zou jij dan bezwaar hebben? Behalve dan als je weet dat die kinderen zich vervelend gedragen op feestjes bijvoorbeeld.het is niet dat ie nu voor de rest van zijn schooltijd aan de nu gekozen kinderen vastzit, he?

Miss_Musica

Miss_Musica

13-04-2022 om 20:42 Topicstarter

eva_luna schreef op 13-04-2022 om 20:40:

[..]

Huh? Het is zijn feestje, hij vindt die kinderen leuk, waarom zou jij dan bezwaar hebben? Behalve dan als je weet dat die kinderen zich vervelend gedragen op feestjes bijvoorbeeld.het is niet dat ie nu voor de rest van zijn schooltijd aan de nu gekozen kinderen vastzit, he?

Oh nee hoor, daar gaat t helemaal niet om😋. Tis meer dat ik me afvraag of t niet raar gevonden wordt als er kinderen worden uitgenodigd waar buiten school eerder niet mee gespeeld is. T zou t juist wat makkelijker maken om er een echt kinderfeestje van t maken.

Nee, daar is niets raar aan. 

Ik zou er ook niet van opkijken als kind uitgenodigd wordt bij een klasgenootje waar nog niet mee gespeeld is buiten school. Eens met de anderen: jullie bepalen hoeveel kindjes, en hij bepaalt welke kindjes. Veel plezier!

Ik herinner me nog van de lagere school (zo heette dat toen ) dat ik regelmatig op feestjes kwam van mensen waar ik nog nooit thuis geweest was. En zij trouwens ook niet bij mij. Hoe dat precies ging, weet ik niet meer, maar ik vond het helemaal niet gek.
Ik kan me niet voorstellen dat dat nu zo veranderd is.

helemaal niet raar hoor. Met sommige kinderen spelen ze bijv veel bij buitenspelen of op de bso. 

Ideaal moment om de anderen te leren kennen .

Heeft hij hobby's? Je hoeft je namelijk niet te beperken tot school-vriendjes.
Als hij bijvoorbeeld voetbalt en daar goed overeenkomt met iemand ...

Athan schreef op 13-04-2022 om 20:53:

Ik herinner me nog van de lagere school (zo heette dat toen ) dat ik regelmatig op feestjes kwam van mensen waar ik nog nooit thuis geweest was. En zij trouwens ook niet bij mij. Hoe dat precies ging, weet ik niet meer, maar ik vond het helemaal niet gek.
Ik kan me niet voorstellen dat dat nu zo veranderd is.

Hier werd - in mijn tijd, zo'n 25 à 30 jaar geleden - gewoon bij zowat iedereen de ganse klas gevraagd . Al helemaal als 't feestje thuis was.

Uiteraard kwam niet iedereen tijdens 't jaar overal, maar net tijdens een verjaardagsfeest werd dus wel vaak iedereen uitgenodigd.

Mijn regel was dat er alleen kinderen komen waarmee hij al eens had gespeeld. Ook omdat je anders totaal geen idee hebt wat voor kinderen je in huis haalt en sommige kindjes kunnen met moeilijk te beinvloeden gedrag het feestje behoorlijk verpesten. Dit zou ik je man wel voorhouden. 
En met 2 kindjes kun je toch een hoop leuke dingen gaan doen! Is goed te behappen en dus sowieso gezelliger en rustiger,

Ik zou wel een voorkeur hebben voor kindjes waar ook buiten school mee gespeeld is. Omdat je die kinderen dan al kent en zij jou. Zeker bij jongere kinderen zou ik dat fijn vinden. Maar als er bijvoorbeeld kinderen zijn met wie hij op de bso altijd speelt zou je die ook kunnen vragen. 
Andersom; stel jouw zoon wordt gevraagd voor een feestje van een kind waar hij nooit mee speelt buiten school en waarvan jij kind en ouders niet kent. Hoe zouden jij en je man daar in staan? 

Mijn zoontje (5) had pas 1 kindje thuis uitgenodigd. Dus ik had er meerdere die ik niet kende. Maar uit z'n verhalen over school kon ik best afleiden welke vriendjes echte vriendjes zijn. Ik heb de ouders nog even benaderd via Whatsapp.

Mijn oudste die 7 werd, wilde ook 2 kinderen uitnodigen die ik niet of zelden zag. Ik heb met hem kunnen praten over wat voor soort kinderen je uitnodigt. Hij mocht op basis daarvan kiezen of hij die 2 nog steeds wilde uitnodigen. Hij besloot dat eentje toch niet mocht komen, maar de ander wel. Ik heb grote vraagtekens bij of het een vriendje van hem is, maar hij heeft de beslissing weloverwogen genomen. Dat vind ik ook wat waard, dus het ventje was welkom. Uiteindelijk zag je op het kinderfeestje ook goed dat ze weinig met elkaar hebben, maar desalniettemin hadden ze beide een leuke middag. Dus geen man over boord dat hij er toch was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.