Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bonuskind doet heel naar tegen mijn kinderen en eigen broer. Wat nu?


Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 10:56:

[..]

Welke strafbare feiten hebben we het over? Ik lees vooral een vervelend kind die duidelijk niet op pa zn nieuwe vriendin of haar kinderen zit te wachten. Ik lees niks over dusdanig ernstige mishandelingen dat er medische hulp nodig was. En uiteraard kan ze veilig thuis bellen maar dat wil niet zeggen dat zij verder nog ergens bij betrokken word. Daarbij ziet veilig thuis ook niet altijd een reden tot zorg.

Je oogkleppen niet afgedaan?

Oudste kind mishandeld de jongste door het expres pijn te doen. Stiekem. Als jongste daar wat van zegt wordt het door vader (en blijkbaar ook moeder) afgedaan als aansteller, aandacht trekker enz. Dat is 1. Fysieke mishandeling door oudere broer en 2 emotionele mishandeling door ouders. 

Ook emotionele kindermishandeling is strafbaar. 

Vader staat er niet voor open dus dan is veilig thuis een stap. Het tij kan nu misschien nog gekeerd worden voor beide kinderen want waar komt gedrag van oudste vandaan? Dit is geen gewoon gedrag. 

Ik lees dan weer helemaal nergens een kind dat niet op de vriendin van vader zit te wachten. Ik lees problemen tussen de kinderen en een vader die het probleem niet wil inzien. 

Maar jij reageert duidelijk met oogkleppen, je wil het niet zien. Is ook een optie maar ik hoop dan wel dat je nooit in je omgeving met zoiets te maken krijgt. Zo naar die instelling van "boeiend, niet mijn probleem".

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 11:13

PinkFlower schreef op 19-04-2022 om 11:03:

[..]

Je oogkleppen niet afgedaan?

Oudste kind mishandeld de jongste door het expres pijn te doen. Stiekem. Als jongste daar wat van zegt wordt het door vader (en blijkbaar ook moeder) afgedaan als aansteller, aandacht trekker enz. Dat is 1. Fysieke mishandeling door oudere broer en 2 emotionele mishandeling door ouders.

Ook emotionele kindermishandeling is strafbaar.

Vader staat er niet voor open dus dan is veilig thuis een stap. Het tij kan nu misschien nog gekeerd worden voor beide kinderen want waar komt gedrag van oudste vandaan? Dit is geen gewoon gedrag.

Ik lees dan weer helemaal nergens een kind dat niet op de vriendin van vader zit te wachten. Ik lees problemen tussen de kinderen en een vader die het probleem niet wil inzien.

Maar jij reageert duidelijk met oogkleppen, je wil het niet zien. Is ook een optie maar ik hoop dan wel dat je nooit in je omgeving met zoiets te maken krijgt. Zo naar die instelling van "boeiend, niet mijn probleem".

Dan belt ze veilig thuis, dat zal waarschijnlijk ook een voorspoedig einde aan de relatie betekenen en dan zijn die kinderen bij haar ook uit beeld, en waarschijnlijk nog met een knallende ruzie met haar soon to be ex en zijn ex toe. Probleem opgelost dus.

En voor je ernstige beschuldigingen uit zou ik ze eerst wel zo goed mogelijk onderbouwen en niet op basis van je eigen gevoel erbij. 

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 11:13:

[..]

Dan belt ze veilig thuis, dat zal waarschijnlijk ook een voorspoedig einde aan de relatie betekenen en dan zijn die kinderen bij haar ook uit beeld, en waarschijnlijk nog met een knallende ruzie met haar soon to be ex en zijn ex toe. Probleem opgelost dus.

En voor je ernstige beschuldigingen uit zou ik ze eerst wel zo goed mogelijk onderbouwen en niet op basis van je eigen gevoel erbij.

Jouw optie is dus niets doen en die oudste alle kinderen laten koeieneren en mishandelen omwille van de relatie tussen TO en haar vriend.

Rood_Kreeftje

Rood_Kreeftje

19-04-2022 om 13:29 Topicstarter

zoals ik eerder benoemde is het geen onwil van vader, hij ziet het niet. Hij heeft niet door dat V. achter de ellebogen gedrag heeft en ik ben een observeerder waardoor ik het wel zie en hem aanspreek, waar V. ook altijd van schrikt.
P. voelt zich wel beschermd bij mij omdat ik het wel zie.
Het is geen onwil maar geen inzicht.
Wanneer ik het met hem bespreek staat hij er zeker voor open maar zoals ik zei, hij ziet het simpelweg niet.

Excuses voor de benoeming bonuskinderen maar stiefkinderen vind ik vervelend klinken en ik wilde de situatie kort schetsen, de boodschap is duidelijk en daar gaat het om. 

Nou vind ik veilig thuis bellen ook wel overdreven hoor. Ik zou het toch blijven herhalen tegenover vader en vragen of hij het zelf ook beter mee in de gaten wil houden zodat hij het op een gegeven moment wel ziet.

Ik zou geen zin hebben in een relatie met een kerel die zijn jongste kind laat mishandelen door zijn oudste kind. Ondanks meerdere malen aangeven.

Levert straks in de puberteit van de jongste - als die misschien van zich af gaat meppen - ook bergen gedoe op.

Rennen.

(En nope, Veilig Thuis zou ik er niet mee lastig vallen. Ik zou al lang blij zijn dat ik mezelf en mijn kinderen in veiligheid heb gebracht.)

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 14:03

Poezie schreef op 19-04-2022 om 13:11:

[..]

Jouw optie is dus niets doen en die oudste alle kinderen laten koeieneren en mishandelen omwille van de relatie tussen TO en haar vriend.

Nee mijn optie was meer kinderen uit elkaar houden, prioriteit aan eigen kinderen geven en contact beperken. 

Rood_Kreeftje

Rood_Kreeftje

19-04-2022 om 14:21 Topicstarter

veilig thuis vind ik ook wat overdreven ja, ik heb wel aangestuurd op hulp omdat de frustratie van V. ergens vandaan moet komen en daar is vader nu wel mee bezig.
Ik blijf het aangeven en houd de kinderen uit elkaar. Korte momenten samen veroorzaken geen problemen. Het gaat mis wanneer we meerdere dagen bij elkaar zijn. Dat houd nu dus op.



Rood_Kreeftje schreef op 19-04-2022 om 14:21:

veilig thuis vind ik ook wat overdreven ja, ik heb wel aangestuurd op hulp omdat de frustratie van V. ergens vandaan moet komen en daar is vader nu wel mee bezig.
Ik blijf het aangeven en houd de kinderen uit elkaar. Korte momenten samen veroorzaken geen problemen. Het gaat mis wanneer we meerdere dagen bij elkaar zijn. Dat houd nu dus op.

Je hoeft geen melding te doen, geen namen te noemen, je kan ook advies vragen bij Veilig Thuis. En anders samen met je partner contact opnemen met het CJG. 

Ook al ziet je partner het niet of wil hij het niet zien (onvermogen vs onwil), maar dit zijn echt wel zorgelijke zaken.

Bescherm idd in eerste instantie je eigen kinderen, maar ga daarna eens nadenken over hoe je zijn kind(eten) kan beschermen. 

Succes en sterkte, want het is een lastige situatie voor iedereen.

Rood_Kreeftje schreef op 19-04-2022 om 14:21:

veilig thuis vind ik ook wat overdreven ja, ik heb wel aangestuurd op hulp omdat de frustratie van V. ergens vandaan moet komen en daar is vader nu wel mee bezig.
Ik blijf het aangeven en houd de kinderen uit elkaar. Korte momenten samen veroorzaken geen problemen. Het gaat mis wanneer we meerdere dagen bij elkaar zijn. Dat houd nu dus op.

Zorg dat vader eens een keer gaat wandelen én praten met P. Écht praten met P. 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

19-04-2022 om 15:43

Suusje. schreef op 19-04-2022 om 15:25:

[..]

Zorg dat vader eens een keer gaat wandelen én praten met P. Écht praten met P.

En met v

Juist met v

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

19-04-2022 om 15:43

Goed van je to dat er hulp voor v komt

Je hoeft niet meteen ‘veilig thuis’ erbij te halen, ik zou eerder denken aan opvoedingsondersteuning via de wijkcoach van je gemeente of huisarts. Daar moet vader uiteraard wel voor open staan. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 16:03

ToetieToover schreef op 19-04-2022 om 15:57:

Je hoeft niet meteen ‘veilig thuis’ erbij te halen, ik zou eerder denken aan opvoedingsondersteuning via de wijkcoach van je gemeente of huisarts. Daar moet vader uiteraard wel voor open staan.

De moeder toch ook?

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 16:03:

[..]

De moeder toch ook?

Met de moeder heeft TO natuurlijk niets te maken. Ik zou daar zelf als moeder heel erg pissig van worden, als de nieuwe vlam van mijn ex zich met mijn opvoeding gaat bemoeien. Lijkt me niet handig, om op zo'n manier een bom te leggen onder een toch al complexe situatie. Voor hetzelfde geld blijft TO wel de rest van haar leven samen met deze vriend, dan is het wel prettig als de relatie met de moeder van de kinderen toch minstens beleefd is. Vriendelijk hoeft niet eens, maar na het inschakelen van VT zou beleefd al een ver gepasseerd station kunnen zijn...

Vader steeds blijven wijzen op wat je ziet gebeuren tussen zijn kinderen lijkt me het enige dat je kunt doen. Naast natuurlijk voorlopig de kinderen uit elkaar houden. En de veilige haven zijn voor de jongste. Zodat die op een dag hopelijk tegen vader kan zeggen wat er daadwerkelijk gebeurt.

Hier trouwens een jonger broertje dat ongezien door onze ouders kon zuigen en treiteren tot ik ontplofte. Maar mijn ouders hanteerden het principe, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld, dus hoewel ik vond dat ik onterecht straf kreeg, ontliep hij die straf ook niet. Voelde dan toch wel al minder onrechtvaardig. Dus dat is ook nog een tussenstap die vader kan nemen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.