Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Activiteiten kerstvakantie

Goed, inmiddels is het officieel dat het een lange kerstvakantie gaat worden. We hadden al wat plannen, maar er komen nu wat dagen bij. Dagen waarin we ook geacht worden “in een bubbel te blijven”. Wie heeft er tips voor leuke dingen om thuis te doen? Liefst dingen die niet te veel voorbereiding vereisen 

(Heb een kleuter.)


Bloemstukjes in elkaar zetten, natuurlijk!

Kerstkaarten maken 
Koekjes bakken

- Popcorn maken (in de magnetron is al helemaal geweldig, vind mijn kleuter) en samen een kerstfilm kijken
- Koekjes bakken
- Dagelijks ‘Bewegen met meester Sander’ op YouTube 
- Nieuw spelletje of nieuwe legpuzzel kopen en dat doen
- Racebaan van Kapla maken door het huis heen en daar met de auto’s mee spelen 
- Speurtocht door het huis maken (heel simpel: 20 witte enveloppen nummeren en die door het hele huis verstoppen) 

een kunstwerk maken: rol behang, kind er op leggen en omtrekken en dan je kleuter de tekening af laten maken met vingerverf, papier en lijm. 

Verkleedpartij
Badderen inclusief maskertjes..
Kamer op ruimen grote schoonmaak.
Bibliotheek bezoekje
Natuur wandeling via natuurmonumenten
Spelletje

dutch33 schreef op 14-12-2021 om 22:21:



Bibliotheek bezoekje

Liever niet 

Een tent in huis bouwen
Vogelsnacks maken en in de tuin ophangen
Een keer naar de bioscoop 

Bloemenzee

Bloemenzee

14-12-2021 om 22:44 Topicstarter

Leuke ideeën al! Ik merk dat mijn hoofd een beetje vastloopt op het moment, maar hier kan ik zeker wat mee!

Plantenbak schreef op 14-12-2021 om 22:29:

Een tent in huis bouwen
Vogelsnacks maken en in de tuin ophangen
Een keer naar de bioscoop

Niet erg bubbel-proof. Wel leuk idee trouwens tent maken in huis. Mooie herinneringen aan. Doe dat weleens met kind op de bank, dat we van onder een dakje tv kijken en de net gehaalde macdonalds troep opeten 

Dit alleen als papa niet thuis is trouwens.   man is meer van het verantwoord opvoeden, wat ik vervolgens vakkundig verpest. 
houden we elkaar mooi in balans. 

Bloemenzee schreef op 14-12-2021 om 22:44:

Leuke ideeën al! Ik merk dat mijn hoofd een beetje vastloopt op het moment, maar hier kan ik zeker wat mee!

Snap dat het vastloopt, je bent vast niet de enige. 
ik dank de ministers dat mijn kind nog net niet op school zit maar gewoon naar het kdv kan. Ben dan wel thuis maar kan door ziekte net een halve dag voor de zorgen en dan is het helemaal finito en moet ik plat. De rest van de dag, dus. 

Ysenda schreef op 14-12-2021 om 22:15:

een kunstwerk maken: rol behang, kind er op leggen en omtrekken en dan je kleuter de tekening af laten maken met vingerverf, papier en lijm.

Dit doen we hier ook weleens super leuk! En dan allemaal gekke gezichtjes enzo erop tekenen. 

Happy stones maken. Ergens keien vandaan halen, mooi beschilderen en even aflakken en dan verstoppen in het bos voor andere kindjes

Hindernisbaan of gymdingetjes. Hinkelen, op 1 been staan, koprol leren, achteruit lopen over een lijn (ductape op de vloer als die daar tegen kan). Noem maar op. Worden ze ook moe van en slapen ze lekker

brooddeeg is ook altijd leuk .
Eerst het maken en dan nog schilderen. 
Versieringen maken voor de kerstboom.
Kerstkaarten maken en dan in de brievenbus van de mensen in de straat/vriendjes en vriendinnetjes.
Zaadbollen maken voor de vogels
Vuirwerktekening van wasco , plakaatverf en sateprikkers. (google maar even)
Verkleden. 
Dansje/toneelstukje/leuke truc . Je kind doet het. Jij filmt het en je stuurt het naar opa/oma etc. 
En gewoon een pyjamadag. Lekker nog even kunnen spelen zonder meteen aangekleed te moeten worden. Vond mijn kind vroeger heerlijk. 

Ik ga morgen de Action leeglopen voor knutsel- en bakspullen.

En verder blijven we doen wat we altijd al deden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.