Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



lastig hobbelster. Met kleuter hebben we dat soms ook (ook toen ze peuter was) we gaven juist geen schermen omdat het bewezen is dat dat niet helpt voor een goede slaap.

Voorlezen, knuffelen, laten huilen, in ons bed IPV eigen bed, even eruit en daarna weer opnieuw proberen.

Maar uiteindelijk was het dan gewoon de hele avond hel en uiteindelijk werd er toch geslapen... Succes!

Beterschap voor de zieke kindjes

Krullen-bol

Krullen-bol

31-07-2021 om 08:01 Topicstarter

Baby nog steeds niet fit en op en af koorts.

Peuter heeft voor het eerst in tijden vanacht weer gespookt. Van 3.15 tot 4.45 mee bezig geweest (Baby halverwege ook wakker natuurlijk) en daarna weer na zo'n 40 min eruit geweest.
Uiteindelijk begon de dag om 6.50 maar luieren nog steeds in bed nu, zelfs een ontbijtje op bed maar gedaan...

Ben wel echt gesloopt even na ook een drukke werkweek..

Chantilly proficiat en geniet op vakantie!!!

Krullen-bol

Krullen-bol

31-07-2021 om 08:02 Topicstarter

Hobbelster, hier geven we ook geen scherm. Meestal het ritueel even opnieuw met nog een boekje voorlezen. Maar hier is dat gelukkig vrijwel nooit nodig.
Ook mee naar beneden doen we niet.

Hier beiden kids met oorontsteking. Dus we slapen nog steeds beperkt. Echt gezellig zijn ze ook niet door het ziek zijn
En hoewel ik dat wel snap (ik voel me ook helemaal niet lekker) is het dood vermoeiend. Zeker/juist als je zelf niet fit bent. 

S nachts geen schermen idd. Alleen met de waterpokken destijds 3 nachten peppa big gekeken... 

Oh Blossom, wat een narigheid. Oorontsteking is de hel, maar ik kan me voorstellen dat jullie er op een gegeven moment ook helemaal klaar mee zijn. Sterkte en beterschap!

Krul, wat een rotnacht! Succes .et wakker blijven. 

Hier 's nachts ook geen schermen. Gelukkig maar weinig gehad dat peuter echt niet meer wilde slapen midden in de nacht, maar als het gebeurde geprobeerd in eigen bed te houden, er bij zitten, liedjes zingen. En als het echt niet werkte uit bed, maar in eigen kamer knuffelen op schoot of nog een keer een boekje lezen. Toen peuter nog klein was soms ook wel eens een klein extra flesje warme melk gegeven.

Naar beneden met papa midden in de nacht is wel eens voor gekomen. Dan kon ik tenminste doorslapen en een beetje uitgerust naar mijn werk. Bij echt wakker wakker maakt het hier echt niet uit wat je doet. Het helpt allemaal niks. Dus als dan toch even een filmpje kijken ieder geval de ouder rust geeft is het prima. Meestal laten we haar dan maar door het bed stuiteren en accepteren we dat het een vervelend nacht is. Uiteindelijk valt ze wel in slaap. Soms alleen 10 minuten voor mijn wekker gaat. Gelukkig komt het steeds minder voor. 

Vannacht was ze wakker geworden en mocht ze naast mij liggen. Zegt ze dat ze ging dromen over picknicken en over boterhammen eten

Tara82 schreef op 31-07-2021 om 12:24:

Naar beneden met papa midden in de nacht is wel eens voor gekomen. Dan kon ik tenminste doorslapen en een beetje uitgerust naar mijn werk. Bij echt wakker wakker maakt het hier echt niet uit wat je doet. Het helpt allemaal niks. Dus als dan toch even een filmpje kijken ieder geval de ouder rust geeft is het prima. Meestal laten we haar dan maar door het bed stuiteren en accepteren we dat het een vervelend nacht is. Uiteindelijk valt ze wel in slaap. Soms alleen 10 minuten voor mijn wekker gaat. Gelukkig komt het steeds minder voor.

Vannacht was ze wakker geworden en mocht ze naast mij liggen. Zegt ze dat ze ging dromen over picknicken en over boterhammen eten .

Ha, wij zijn wel 1,5 jaar de dag begonnen om 5 uur 's ochtends voor de tv, omdat toen dreumes echt niet langer sliep. En inderdaad, dan de ander nog even 1,5 uur verder kon slapen. 

Vandaag was ze niet heel tevreden, maar ja ook nog steeds snot verkouden, dus niet zo gek. Ik deed eigenlijk alles fout. Brood verkeerd snijden en het niet weer aan elkaar kunnen maken. Toen ze mee liep met de hond uitlaten wilde ze gedragen worden en toen ik de volgende uitlaat ronde haar in de draagzak had wilde ze lopen. Ik had haar zomaar een kusje geven. Ze moest ook veel te lang wachten op haar ei. Bijna alles was drama. Man was ook nog eens heel humeurig omdat hij te weinig had geslapen. Wat natuurlijk zijn eigen schuld was. Nu is het rustig, want ze slapen beide al een tijdje. Man zelfs eerder dan peuter. 

Maar vandaag ook wat nuttigs gedaan. We zijn de zolder aan het opruimen en we zijn naar de milieustraat geweest om een deel weg te gooien. We zijn namelijk nog lang niet klaar helaas. Weg met de box, het wipstoeltje en de bad standaard. Het badje hebben we nog maar bewaard. Daar mag ze lekker mee in de tuin spelen. Ik heb ook al wat baby dingen op marktplaats gezet. We zijn er toch echt wel uit dat we met 1 kind compleet zijn. Eigenlijk had ik dat gevoel meteen al, maar we wilde het even aankijken. 

Peuter krijgt binnenkort een groot bed. Het ledikantje past ze nog net in, maar is toch wel erg krap. Ze is bijna 2,5 dus er ook wel aan toe. We twijfelen alleen of we boven alsnog trap hekjes moeten ophangen. Tot nu was het niet echt nodig. Ze klimt niet uit bed ook al zou ze het makkelijk kunnen. Ze is ook voorzichtig op de overloop en kan goed zelf de trap af en op. De trap boven is vervelend met een hekje, omdat de trappen zo dicht op elkaar zitten en er uitstekende treden zijn. Man is wat bezorgder dan ik, maar hij neigt nu ook naar gewoon even aankijken als ze een groot bed heeft.

Krullen-bol

Krullen-bol

31-07-2021 om 21:51 Topicstarter

ik zou toch echt wel traphekjes adviseren Tara...  een val van een trap kan echt wel heftig uitpakken.
Ik ben niet een super voorzichtige moeder maar wat trappen betreft, echt beter zeker voor onzeker en er is vast wel een bepaald type hekje wat kan passen.

Hier was het ook een hele slechte dag, veel strijd.  Baby alles behalve fit en peuter zo gods gruwelijk vervelend... Ik hou het maar op toe aan vakantie zijn, mja dat duurt nog ong 4,5 week...

Tara82 schreef op 31-07-2021 om 21:43:


Peuter krijgt binnenkort een groot bed. Het ledikantje past ze nog net in, maar is toch wel erg krap. Ze is bijna 2,5 dus er ook wel aan toe. We twijfelen alleen of we boven alsnog trap hekjes moeten ophangen. Tot nu was het niet echt nodig. Ze klimt niet uit bed ook al zou ze het makkelijk kunnen. Ze is ook voorzichtig op de overloop en kan goed zelf de trap af en op. De trap boven is vervelend met een hekje, omdat de trappen zo dicht op elkaar zitten en er uitstekende treden zijn. Man is wat bezorgder dan ik, maar hij neigt nu ook naar gewoon even aankijken als ze een groot bed heeft.

Wik hebben ook pas een traphekje genomen toen dochter naar een peuterbed ging. Ze kon redelijk de trap af (maar doet dat weinig alleen), maar haar kamerdeur ligt recht tegenover het trapgat, dus mijn angst zat hem er in dat ze een keer slaapdronken uit bed zou komen en zo de trap af zou vallen. Vind het nog steeds een veilig idee, hoewel dochter nog nooit 's nachts zelf haar bed uit is gekomen in het afgelopen half jaar.

Krullen-bol schreef op 31-07-2021 om 21:51:

ik zou toch echt wel traphekjes adviseren Tara... een val van een trap kan echt wel heftig uitpakken.
Ik ben niet een super voorzichtige moeder maar wat trappen betreft, echt beter zeker voor onzeker en er is vast wel een bepaald type hekje wat kan passen.

Dat is waar. Aan de ene kant voelt het alleen wat onzinnig om voor die gevoelsmatig korte tijd nog een duur hekje aan te schaffen die op twee trappen past. De trap naar beneden is met een gewoon hekje nog wel te doen. Ik zie misschien ook een beetje op tegen een open hekje die de halve overloop blokkeert. Dat went natuurlijk wel. Vooral de trap naar zolder is vervelend wat betreft hekje en ik heb geen idee of ze echt naar boven zou gaan zonder mij. Dat durft ze nu ieder geval niet. 

Oh jongens zou het in de lucht hangen? Ik weet van ellende niet meer waar ik het zoeken moet met die 2!!!!

Wij hadden traphekjes  in oude huis. Wat een ondingen. Nu een bijzondere indeling in ons huis en niet meer opgehangen. Het gaat best, maar met zou idd wel veiliger zijn denk ik. 

sterkte iedereen met ziek(ig)e kind(eren)! 
uiteindelijk sliep ze gisteren rond 23.15 en ik 1 minuut daarna
Vandaag wel hele dag last van gehad als in, extra moe. Ben al geen held als kite weinig slaap, maar nu met mijn long covid betaal ik helemaal de prijs   
Gelukkig had man het ook door en heb ik vanaf een uur of 17niets meer hoeven doen. 
morgen komt schoonpa die met de kleine op pad gaat dus even wat meer rust. 

Hebben jullie peuters ook van die buien dat het geluid maar niet uit wil? Lijkt af en toe echt dwangmatig, 100x achter elkaar hetzelfde liedje (of 1 zin uit een liedje) of tijdens het zelf spelen steeds maar geluid maken  Soms is het best schattig maar soms denk ik aaaaaaarghben nou eens gewoon even stil joh! 
O ja en precies als ik extra moe ben en niets met haar kan, eist ze m’n aandacht op. Blijft maar op me klimmen, aan me plukken, tegen me praten, dingen vragen, etc. Net op die momenten dat ik gewoon even met rust gelaten wil worden. ook bijv op dewc. Herkenbaar?

Traphekjes hier niet meer vanaf ongeveer 3 jaar en 2maanden, wel altijd lampje aan beneden in de hal zodat je boven ook wat ziet. 

Hobbelster schreef op 31-07-2021 om 22:48:

Traphekjes hier niet meer vanaf ongeveer 3 jaar en 2maanden, wel altijd lampje aan beneden in de hal zodat je boven ook wat ziet.

Onze overloop is altijd wel goed verlicht. Man is nog al claustrofobisch in het donker. De lamp op zolder staat altijd aan en dat schijnt naar beneden. Tijdens het kamperen hangt er dus ook altijd een lampje in de nok van de tent. Ik moest daar in het begin wel aan wennen. Inmiddels zijn we 14 jaar samen, dus ik denk er nu niet eens meer over na. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.