Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



O ja lekker handig hier gelukkig wel een breed bed (180 breed). Maar ik lig toch het liefst met man in bed hoor, die ligt tenminste niet in het midden zodat ik daar kan liggen met mijn armen en benen. Ik slaap 't liefst zo, maar dan op m'n zij en met m'n armen houd ik een kussen vast, en heb m'n benen in een iets minder strakke houding haha:

Head-Forward-And-Back-One-Arm-And-Leg-Raised_On-Back_Legs-Stretched-In-Front_Raise-Left-Arm-To-90Degrees_Raise-Right-Leg-To-90Degrees_Head-Off-Ground.png


Tara82 schreef op 29-07-2021 om 15:30:

Heerlijk als ze inderdaad in mijn armen ligt. Helaas is haar favoriete plek in bed tussen mijn benen op het dekbed. De ene keer met haar voeten in mijn kruis en de andere keer met haar hoofd. Dan kan ik dus echt niet meer draaien.

Zo herkenbaar! Zo ligt mijn peuter ook het liefst, met haar hoofd in mijn kruis, languit tussen mijn benen. Als ze echt diep in slaap is leg ik haar wel eens naast me, vaak gaat dat goed. Maar ze klimt regelmatig in haar slaap gewoon weer terug.

Hier is het dus inmiddels gewoonte, ze slaapt elke dag in ons bed. We leggen haar in de eerste instantie wel nog steeds in haar eigen bed maar na een uur huilen gaan we toch met haar in ons bed liggen. Gisteravond werd kleuter huilend na 45 minuten wakker (peuter huilde nog steeds) "Mama, ik kan zo echt niet slapen met dat gehuil."

Gelukkig hebben we een bed van 1,80 dus het is redelijk te doen met zijn drietjes in het bed.

Oh en beterschap voor peuter Due! Geen tips, ik zou veel tv aanzetten denk ik.

ik stap over naar het kleuter topic, daar is het nog iets rustiger en daar lukt het me ook niet regelmatig te reageren hahaha

Rozetje had een fijne 4e verjaardag, en je ziet aan haar dat ze klaar is voor het echte werk. Na de ochtend oefenen op school een paar weken terug wil ze er elke dag naar toe. Maar ja vakantie!

Nog gefeliciteerd Rosings! Wat fijn dat ze zo graag naar school wil. Wel jammer inderdaad dat de vakantie dan zo lang duurt. Veel plezier met de volgende fase en het volgende topic.

ik zie jullie daar vanzelf weer binnen druppelen!

Gefeliciteerd Rosings!
Aan eind van de dag liep peuter weer rond gelukkig, wel iets minder soepel. Nu afwachten hoe hij morgen wakker wordt. Het werd schermtijd en speelgoed van grote zus. Van werk kwam weinig terecht.

Hij wil ook geen middagslaapje doen want ikke niet dutje doen, ikke ben groot.

Krullen-bol

Krullen-bol

29-07-2021 om 21:17 Topicstarter

Och Due dan heb je het hard te halen...
Hoelang staat er voor dat hij weer enigzins iets meer zou kunnen?

Hier viel het op enkele momenten na niet tegen met peuter. Hij is een tijd druk geweest met zo'n prikblok en kleuren, goed voor de fijne motoriek. Helaas hier een zieke baby al denk ik dat het door een doorkomend tandje komt. Ook een hoestje dus gissen waar het nu echt van komt, maar fit is ie niet dus echt aandacht verdelen. 

beterschap Due voor peuter en Krullenbol voor baby! 
Rosings nog gefeliciteerd, 4 alweer wauw! Veel Plezier in het kleuter topic. Schrijf je ook nog in het 1 is genoeg topic ? (Ik ben niet helemaal bijgelezen). 

hier vanavond een relaxte avond, voor de verandering. Vrolijk en relaxt kind en ging ook vrijwel meteen slapen, na wat vertellen en zingen 💖

gefeliciteerd Rosings! En beterschap Due..

Hier sinds gisteren officieel 2 peuters in huis, we hebben de verjaardag heerlijk in Zuid-Frankrijk gevierd en genieten nog van ruim een week op de camping hier. Genieten! Nu is het wel een echte peuter, met nodige driftaanvallen en uitproberen op alle fronten.. Dat was ze al en ik weet dat het over een jaar al minder is, als ze haar zus volgt in gedrag  

Ook gefeliciteerd Chantilly! Lekker hoor in ZuidFrankrijk! Geniet ervan! 
Vandaag weer een ontspannen en vrolijk kind, zo is ze veel leuker dan ziek, hangerig, dreinend en veeleisend maja ik ben ook niet leuk als ik ziek ben dus ik snap t wel. 

Gefeliciteerd Chantilly

We zijn hier nog lekker aan het snotteren, maar het is gelukkig geen covid. Maar nog steeds een beetje ziek, dus ze was weer heel moe toen ik ging koken, maar we hebben haar wakker kunnen houden en ze sliep meteen toen ze in bed lag. Vanmorgen was ze vroeg wakker, maar heeft toen nog een uur tussen mijn benen verder geslapen. Dat is wel het voordeel van ziek thuis zijn. Geen wekker hoeven zetten. 

Zoontje ligt nu bij zus op de kamer. We hebben maar 2 slaapkamers. De afgelopen 2 weken op vakantie ook gedaan en dat ging goed. Alleen het inslapen is nog drama, dus uiteindelijk ben ik er maar naast gaan zitten. Toen sliep hij wel binnen 5 minuten.

Oh, wat gaan jullie allemaal snel! Ik kan het even niet meer bijbenen hoor.

Due, Krullenbol en Tara, beterschap!

Gefeliciteerd Rosings, 4 jaar alweer! Wat gaat de tijd hard zeg. Chantilly ook gefeliciteerd met peuter nummer 2. Klinkt heerlijk die vakantie in Frankrijk.

kind wil / kan niet slapen. Ligt al anderhalf uur naast me te feesten, ik heb net maar een telefoon in dr handen geduwd. 
oververmoid en dan lukt inslapen haar niet. Man is niet thuis. 
hoe doen jullie dat als ze te
Moe zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.