Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Nou hier waren we snel vandaag met eten haha. Ze vonden het allebei vies (serieus, gerookte kip, zoete aardappel en doperwt). Joe de groeten, dan eet je niet. Dus vriend en ik waren in 10 min klaar. Toetje, in en bad en naar bed. Zo klaar! We zitten inmiddels vanaf zaterdag thuis ivm koortsende kinderen. Vandaag eindelijk koortsvrij dus morgen opvang en weer normaal kunnen werken. En dan is het alweer weekend 

Iemand nog vermaak tips voor peuter die niet kan lopen ? Kind liep mank na wakker worden en heeft naar verwachting huisarts ontsteking in zijn heup en kan dus alleen zitten.

jeetje due dat is vervelend! Heeft ie ook echt veel pijn of valt dat mee? Wij zouden dan al snel uitkomen op kleuren, knutselen, kleien, verven, puzzelen, waarschijnlijk iets meer schemtijd dan normaal, mogelijk buiten stoepkrijten. Hamertje tik doet het ook altijd goed. Pittig als ze hun energie niet kwijt kunnen. Sterkte en hopelijk snel weer beter. 

Het valt wel mee. Hij loopt dus alleen niet en ik probeer ondertussen iets te werken want alle back ups hebben vakantie. 

Wat vervelend Due! Ik wilde zeggen wandelen met de buggy, maar als je ook nog moet werken dan gaat dat niet. Een luisterboek misschien? 

Hoe gaat bij jullie het aankleden 's ochtends? Peuterdochter wil dat nooit waardoor het lang duurt en een vervelend moment wordt. Ze wil het zelf doen, prima maar vervolgens doet ze niks. Op vrije dagen niet erg, maar op opvang dagen wel lastig. We laten haar kiezen uit twee setjes kleding. 

Navy, hier is dat vaak ook een drama. Ze zegt constant straks, straks, maar echt wat gaan doen komt er dan niet van want ze is veel te druk met spelen. Soms lukt het om het aankleden in het spel te verwerken, maar meestal spreek ik dan iets concreets af, bijvoorbeeld dan gaat mama even tandenpoetsen/douchen/aankleden, en als ik dan klaar ben dan ga jij … dat werkt bij mijn dochter meestal wel redelijk. Vooral als ik tussendoor nog een keer zeg dat ik bijna klaar ben en zij dan aan de beurt is. Soms helpt het ook om te laten kiezen. Moet mama eerst tanden poetsen of wil jij eerst? Maar goed ook dat werkt niet altijd en soms wordt het dan inderdaad een vervelend moment. 

Wat vervelend Due!
Misschien iets als kleuter de peuter vooruit laten trekken/duwen op iets door de kamer heen? Ik denk aan een slee achting iets maar je kunt dat met vanalles doen.
En zittend kun je natuurlijk op de grond ook nog met de Duplo, treinbaan, ed. spelen. Maar goed dat had je zelf ook wel bedacht

Ooh herkenbaar van dat aankleden! Dochter zegt nu standaard dat ze in haar pyjama naar beneden wil. Dat mag ze ook. Ze mag ook zelf haar kleding kiezen en dat heeft ze dan gekozen maar dan wil ze toch iets anders etc. Wij hebben wel de regel dat je niet in pyjama naar buiten mag, dus dat helpt soms wel als motivatie om aan te kleden want ze is graag buiten ;D
En inderdaad wat ideetje zegt doen wij ook, eerst x en daarna gaan we aankleden. En keuzes laten maken daarin, eerst tandenpoetsen of eerst aankleden. Of bv. Wil je eerst je broek of eerst je shirt aan? 

Aankleden gaat hier prima zolang ze maar een jurkje aan mag Sowieso hele sterke voorkeur, sommige kledingstukken die ik heb gekocht wil ze pertinent niet aan. Daar sta je dan met je goede gedrag Wel is ons kind erg lui aangelegd, zelf aankleden is teveel moeite en het schiet ook echt niet op om haar dat te leren. Onderbroek, broek / legging, sokken kan ze prima aan, maar hemden en t-shirts wil maar niet lukken. Jas gelukkig wel, maar rits dicht dan weer niet. Schoenen gaat met makkelijke schoenen meestal goed (soms wel verkeerd om) maar moeilijke schoenen niet.
Meestal helpen we dus maar ik vind wel dat ze zelf aan en uit moet kunnen kleden eigenlijk. Wat is een normale leeftijd om dat te kunnen? En iemand misschien nog tips voor shirts makkelijker aan en uit te leren doen? 
Kind is ook heel erg van iets 'half' proberen en als het niet lukt, gelijk boos en gefrustreerd roepen 'luktnie!' en dan 'jij moet mij helpen mama'. Dit probeer ik nu echt wel te verminderen door haar aan te moedigen nog eens te proberen, evt. uitleg te geven, en vooral heel enthousiast prijzen als het dan tóch gelukt is (want met iets meer geduld lukt het vaak prima, op sommige dingen na dus).

Due-scimmie schreef op 29-07-2021 om 12:25:

Het valt wel mee. Hij loopt dus alleen niet en ik probeer ondertussen iets te werken want alle back ups hebben vakantie.

Beterschap voor je zoon en voor jou veel sterkte! Heftig, proberen thuis te werken met ook nog een kind thuis.

Blossom_01 schreef op 28-07-2021 om 20:18:

Nou hier waren we snel vandaag met eten haha. Ze vonden het allebei vies (serieus, gerookte kip, zoete aardappel en doperwt). Joe de groeten, dan eet je niet. Dus vriend en ik waren in 10 min klaar. Toetje, in en bad en naar bed. Zo klaar! We zitten inmiddels vanaf zaterdag thuis ivm koortsende kinderen. Vandaag eindelijk koortsvrij dus morgen opvang en weer normaal kunnen werken. En dan is het alweer weekend

Ah balen he die koorts! Hier ook gehad afgelopen week, gelukkig net voor maandag weer koortsvrij en dus gewoon opvang kunnen afnemen Nu nog hopen dat er vanavond goed gegeten (en geslapen) wordt, wel fijn ook voor papa en mama he

Bij zoon gaat aankleden over het algemeen makkelijk.
Bij dochter was het altijd strijd en ze ging dan gewoon in de houdgreep en aankleden. 

Wat vervelend Due. Ik hoop dat het snel beter gaat. 

Hier zitten we allemaal in de lappenmand. Ik ben nog het meest verkouden (hoofd vol snot), maar dochter is ook lekker aan het snotteren. Ik heb mij vanmorgen laten testen, maar ik denk dat het gewoon een verkoudheid is. Beter zeker weten natuurlijk. Hopelijk laat de uitslag niet te lang op zich wachten. Vandaag, morgen en het weekend maar een beetje uitzieken. 

Man heeft vooral erg slecht geslapen door twee zieke onrustige vrouwen in bed. Ik werd vanmorgen wakker en toen werd mijn voet gebruikt als kussen door peuter . Het is wel krapper als ze er bij ligt, maar ik vind het ook wel altijd heel knus wakker worden. 

Verder kreeg ik bericht van de belastingdienst dat we 3 euro teveel kind gebonden budget hadden gekregen over 2020. Ik krijg nog een brief over het eventueel in delen terug betalen . Over papier verspilling gesproken. 

Ideetje88 schreef op 28-07-2021 om 13:17:

haha gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen. Blij dat ik niet de enige ben met zo’n draakje. In mijn directe omgeving hoor ik niet zoveel herkenning als ik het heb over de pittige buien van dochter 😅

gelukkig heeft het uitje haar goed gegaan en was ze daarna weer vrolijk en gezellig aan het spelen 🥰 vind het vaak ook echt sneu voor haar zelf. Ze zit zichzelf dan zo in de weg, maar het is vaak moeilijk om haar dan te helpen uit zo’n bui te krijgen.

Oh hier wel veel herkenning hoor! Madame heeft de driftbuien ontdekt, en niet zo'n beetje ook. Het is nu al paar avonden op rij 'feest'.. kan ze niet slapen, roept mij en als dan niet ik maar haar vader naar boven komt dan is het echt net of er een varken naar de slachtbank wordt gebracht zo'n gekrijs. Het is maar goed dat we geen vaste buren hebben denk ik maar op die momenten....

Haar uit zo'n bui krijgen is hier ook vaak lastig, haar vader kan wel wat bozer worden en dan lijkt ze soms te schrikken en dat heeft effect. Ik vind dat heel lastig, ik probeer te benoemen wat er gebeurt (voel je je nu gefrustreerd? Hoe komt het dat je boos bent? Het is vervelend he als je je zo voelt zoals dit. etc.) Vooral omdat ik dat zelf als kind heel erg heb gemist. Ben zelf hooggevoelig en mijn ouders vonden het heel moeilijk daarmee om te gaan. Dit heeft de nodige frustraties opgeleverd (en vervelende herinneringen en gevoel niet begrepen te worden en niet te mogen voelen wat ik voel) ik wil voorkomen dat zij ook het gevoel krijgt dat haar emoties er niet mogen zijn. En wil haar leren om emoties te herkennen en benoemen.

Altijd een feestje die Belastingdienst, Tara. Nouja gelukkig gaat het om een klein bedrag.
Hier ook zelf verkouden, blijkbaar snurk ik momenteel nogal 's nachts dus man is ook niet op z'n best de afgelopen dagen. Kind is er ook meerdere keren uit gekomen door veel dromen, ik slaap er doorheen maar man krijgt alles mee. Valt nog mee dat ie geen walleen heeft tot op z'n knieen, arme man

Knus idd met zo'n kleintje erbij in bed! Hier alleen soms in de ochtend even. Komt ze 'snoezelen' bij mama. Knuffeltje mee. En dan lekker naast mij, op mijn hoofdkussen, in mijn armen. Zó lief!

Heerlijk als ze inderdaad in mijn armen ligt. Helaas is haar favoriete plek in bed tussen mijn benen op het dekbed. De ene keer met haar voeten in mijn kruis en de andere keer met haar hoofd. Dan kan ik dus echt niet meer draaien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.