Elliebellie
16-11-2024 om 09:12
Na 1,5 jaar nog slecht slapen
Hoi,
Mijn man en ik zitten met de handen in het haar. Onze zoon van nu 1,5 jaar oud, is een slechte slaper. Altijd al geweest. Hij slaapt een paar nachten goed, en dan weer een paar nachten heel slecht. We kunnen er bijna de klok op gelijk zetten.
Hij word dan snachts wakker, en het lukt hem dan niet om weer in slaap te vallen en blijft maar huilen
We hebben al van alles geprobeerd .. gecontroleerd laten huilen, 4 minuten methode..
Bed verplaatst ivm wat aardstraling.. er ligt ook wat onder zijn bed tegen de aardstraling.
Soms helpt een beetje melk, water helpt niet. maar het blijft onrustig. Hij gaat op gegeven moment met zijn hoofd tegen de rand bonken, en dan word hij dus wakker.. de laatste paar weken leggen we hem na een paar uur huilen tussen ons in, we willen dit niet maar onze energie begint echt op te raken. En ook dan duurt het vrij lang voordat hij weer in slaap valt .
Wie heeft er tips voor ons?
BritgetJones007
16-11-2024 om 23:33
is medisch alles uitgesloten?
Een goede structuur?
Is kind thuis of naar kdv geweest?
Zeespiegel
17-11-2024 om 06:09
Yvaine schreef op 16-11-2024 om 22:40:
Maar hoe deden jullie dat dan qua veiligheid? Die van mij verzint continue gevaarlijke dingen. Ik durf haar echt niet los te laten lopen op de eerste verdieping als ik zelf lig te slapen. Geheid dat ze over het traphekje klimt of de strijkplank omver trekt of zoiets.
Zodra ze beginnen te klimmen is de ledikant niet veilig meer. Omdat ze proberen daaruit te klimmen. Een peuterbed kunnen ze veilig zelf in en uit.
Due-scimmie
17-11-2024 om 06:12
Maar hoe deden jullie dat dan qua veiligheid? Die van mij verzint continue gevaarlijke dingen. Ik durf haar echt niet los te laten lopen op de eerste verdieping als ik zelf lig te slapen. Geheid dat ze over het traphekje klimt of de strijkplank omver trekt of zoiets.
Die van mij is ook een waaghals, maar als ze over traphekje kan klimmen kan ze ook uit ledikant klimmen . Die val is hoger dan uit een eenpersoonsbed.
Maar toch kwamen ze hier niet uit eenpersoonsbed in begin. En verder zorgen dus dat het veilig is op due verdieping.
Kimdekim
17-11-2024 om 06:29
Mijn zoon heeft totdat hij 2 jaar was maar 1 nacht doorgeslapen. ik was gesloopt. Hij bleek oorpijn te hebben en als hij ging liggen had dat druk. Buisjes in de oren en vanaf de dag erna sliep hij door ( nog wel elke morgen om 5.30 wakker)
Aviendha
17-11-2024 om 08:24
Wij doen de deur van onze boef op slot voor het eerste deel van de avond. Als wij zelf naar bed gaan gaat ie weer open. En als hij 's ochtends wakker wordt komt ie naar ons toe.
Bakblik
17-11-2024 om 08:27
Zodra ze gaan klimmen is een ledikant niet veilig meer inderdaad. Dat is vaak eerder dan je denkt. Mijn jongste klom met 7 maanden uit zijn ledikant. We werden wakker van de bonk. Hij lag al helemaal onderin, ik kende zijn klimkunsten van overdag. Het was wachten op het open maken van de rits van zijn slaapzak.
Had nog een leuk staartje, hij reageerde niet goed tien het eenmaal licht was dus we gingen naar de HAP. Die dokter wilde niet geloven dat zoon zelf die rits had opengemaakt en echt in de onderste stand van het bedje lag. We kregen als ouders de volle laag.
Ysenda
17-11-2024 om 13:57
Bakblik schreef op 17-11-2024 om 08:27:
Zodra ze gaan klimmen is een ledikant niet veilig meer inderdaad. Dat is vaak eerder dan je denkt. Mijn jongste klom met 7 maanden uit zijn ledikant. We werden wakker van de bonk. Hij lag al helemaal onderin, ik kende zijn klimkunsten van overdag. Het was wachten op het open maken van de rits van zijn slaapzak.
Had nog een leuk staartje, hij reageerde niet goed tien het eenmaal licht was dus we gingen naar de HAP. Die dokter wilde niet geloven dat zoon zelf die rits had opengemaakt en echt in de onderste stand van het bedje lag. We kregen als ouders de volle laag.
Om uit een ledikant te klimmen hoeft die rits niet open. Zoon gooide 2 benen tegelijk over de rand.
Toen hebben we 2 spijltjes uit het bed gehaald. Kon hij er uit komen zonder gevaarlijke toeren.
Aviendha
17-11-2024 om 16:06
Ysenda schreef op 17-11-2024 om 13:57:
[..]
Om uit een ledikant te klimmen hoeft die rits niet open. Zoon gooide 2 benen tegelijk over de rand.
Toen hebben we 2 spijltjes uit het bed gehaald. Kon hij er uit komen zonder gevaarlijke toeren.
Onze zoon donderde er ook uit met slaapzak en al. Daarna heeft ie het nooit meer gedaan en heeft nog een jaar in de ledikant gelegen.
Aviendha
17-11-2024 om 16:07
Bakblik schreef op 17-11-2024 om 08:27:
Pff... heel raar dat er zo gereageerd wordt. Je voelt je als ouders al rot genoeg.
Bakblik
17-11-2024 om 17:10
Ysenda schreef op 17-11-2024 om 13:57:
[..]
Nou ja n was 1 hé? Dat was onze ervaring😜
Moederkareltje
17-11-2024 om 19:34
Wat dacht je van bij jullie in bed leggen... Het kindje is pas 1,5 en moet als een makkelijke prooi apart in een ander hol gaan liggen. Natuurlijk gaat hij huilen, hij voelt instinctief aan dat hij bij zijn moeder wil zijn voor veiligheid en bescherming.
Maar ga vooral door met hem apart leggen.. ze liggen echt niet tot 18de bij jou in bed als dat je angst is.
Zeespiegel
18-11-2024 om 15:43
Moederkareltje schreef op 17-11-2024 om 19:34:
Wat dacht je van bij jullie in bed leggen... Het kindje is pas 1,5 en moet als een makkelijke prooi apart in een ander hol gaan liggen. Natuurlijk gaat hij huilen, hij voelt instinctief aan dat hij bij zijn moeder wil zijn voor veiligheid en bescherming.
Maar ga vooral door met hem apart leggen.. ze liggen echt niet tot 18de bij jou in bed als dat je angst is.
Waar gaat dat nou over? Het kind bonkt met zijn hoofd tegen het bed en wordt daar wakker van. Sommige ouders kunnen niet slapen met een beweeglijk kind in bed. Verder is er geen enkele aanwijzing dat dit veroorzaakt wordt door apart slapen.
Annaniem2023
20-11-2024 om 18:33
Elliebellie schreef op 16-11-2024 om 12:51:
dankjewel voor de reacties, ik ga de tips zeker meenemen.
Met een paar uur huilen bedoel ik natuurlijk dat we er wel regelmatig heen zijn geweest, maar dat hij telkens opnieuw begint met huilen, en dat een paar uur lang. Daar zijn wij inmiddels van afgestapt, want het werkte alleen maar averechts
En ja aardstraling is echt een ding. Dit komt uit de grond door bijvoorbeeld water wat diep in de grond stroomt. Ik geloofde t ook niet, totdat we het op hebben laten meten.. ons huis zit er vol mee helaas. Kinderen kunnen hierdoor slecht slapen. Maar ook dit is dus niet de oorzaak, want zijn bed is inmiddels verplaatst op een goede plek.
Ik ga het consequent zijn even laten voor wat het is, zoals hier ook word benoemd, en weer melk gaan geven. Want daar word die wel rustig van.
Ik zal over een tijdje weer een reactie plaatsen.
Allemaal dankjewel🍀
Toch wel verschrikkelijk dat wanhopige ouders zoveel onzin op de mouw wordt gespeld door oplichters.
Je hebt het laten opmeten? Door wie? Door een of andere oplichter dus. En die moest je waarschijnlijk contant betalen.
“Onderzoek
Er zijn drie soorten onderzoek van belang voor het aardstralengeloof. Ten eerste onderzoek naar wat met een *wichelroede gedaan kan worden. Verder onderzoek naar de effecten van de aardstralen zelf en de werking van afschermmiddelen (onder meer het genoemde grootscheepse onderzoek door de KNAW in 1954/55), en ten slotte min of meer regulier onderzoek naar eventuele zwakke effecten van elektrische en magnetische velden (*elektrostress) en radioactieve stoffen zoals radon in de omgeving. Er is, ondanks herhaalde pogingen, geen deugdelijk bewijs gevonden voor het bestaan van aardstralen; ze zijn dus nog onwerkelijker dan aardmannetjes. Dat zijn immers ook maar bedenksels, maar die heeft nog niemand serieus (en tevergeefs) geprobeerd te zoeken.”
bron Vereniging tegen kwakzalverij
Marie111
20-11-2024 om 21:37
Hier ervaring net kind (ondertussen volwassen) dat ook heel onrustig sliep als dreumes/peuter /kleuter.
Oorzaak was dus vooral oorpijn! Oorontstekingen zonder koorts (kom er dan maar eens achter wat er is...).
Dus dat werd traject van haren buisjes, neusamandel pellen (2 jaar) en met 7 jaar de keelamandelen.
Het enigste wat hielp was een fles warme melk en die geeft ze dan ook tot haar vierde ofzo gehad.
Mijn advies is dan ook om de oren na te laten kijken.
En geef gewoon die fles warme melk.