Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Klachten kdv

Aviendha schreef op 19-10-2024 om 08:36:

[..]

Officieel hebben de ouders helemaal geen telefoonnummer en moeten ze mailen met alles. Nu is er laatst iets geweest waardoor de locatiemanager zelf ouders moest bellen en dat deed die slimmerd gewoon met haar 06. Dus heb haar nummer wel opgeslagen, ik ga bellen maandag.

Dat is wel heel raar. Staat er zelfs geen nummer op de website voor nieuwe klanten om informatie op te vragen?

Aviendha

Aviendha

19-10-2024 om 09:26 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 19-10-2024 om 09:21:

[..]

Dat is wel heel raar. Staat er zelfs geen nummer op de website voor nieuwe klanten om informatie op te vragen?

Nee, echt niet. Alleen de nummers van de vestigingen zelf en dan krijg je een juf aan de lijn. 

Even advocaat van de duivel spelen, je weet 100% zeker dat je kind de waarheid zegt?

Muurbloem1985 schreef op 19-10-2024 om 09:35:

Even advocaat van de duivel spelen, je weet 100% zeker dat je kind de waarheid zegt?

Zelfs als dat niet zo zou zijn, dien je als organisatie gewoon te reageren op zo’n bericht. Al is het maar een ontvangstbevestiging.

Aviendha, er moet een klachtenregeling zijn. En die moet op de website vermeld zijn. Als dat niet zo is, zou ik sowieso maandag ook contact opnemen met de GGD. En Boink, die hakken vaker met dat bijltje en, vind ik zeker ook belangrijk, dat zijn ook ouders van kinderen.

Sterkte!

Ik week in de kinderopvang en hoe zij met jullie klachten omgaan is echt niet ok. Goed dat jullie gaan wisselen dus. Jullie hebben al een officiële klacht bij hen ingediend maar krijgen geen antwoorden. Tijd voor actie zou ik zeggen. 
Via BOINK, belangenvereniging voor ouders in de kinderopvang, kun je een officiële klacht in dienen. Zij pakken dit wel op.  
Maandag nog wel even verhaal halen over het oor en aangeven dat je hier een klacht over indiende en dit ook mailen, al krijg je geen antwoord. Boink zal nl vragen of er eerst is geprobeerd om het met kinderopvang zelf op te lossen, ja dus maar geen antwoord. 

Ik vind het ook heel erg raar dat jullie geen telefoonnummers hebben,alleen een centrale. Wij gaan heel vaak weg met de kinderen en iedere leidster heeft een werktelefoon mee. Ouders hebben deze nummers. Kunnen ze nr 1 niet bereiken (bijvoorbeeld omdat collega bezig met een kind helpen en niet op kan nemen) zijn er bij nood nog meer mogelijkheden. 

Linkje voor boink klachtenregeling:
https://www.boink.info/paginas/openbaar/themapaginas/klachten-en-conflicten/klachtenloket-en-de-geschillencommissie#:~:text=Een%20klacht%20indienen%20bij%20het,tot%2016%3A00%20uur).&text=Lukt%20het%20niet%20om%20via,u%20naar%20de%20Geschillencommissie%20Kinderopvang.

Succes. 

ik zou maandag even naar de leider of leidster stappen en vragen wat er gebeurd is voor iedereen het vergeet. Misschien luisterde kind niet na herhaaldelijk iets vragen en zei leider "waarom heb jij 2 oren, om te luisteren (kneep er even in om kracht bij te zetten)" en kind ging toen wel weer zitten. Toen had kind idd auw aan oor. Het kan best iets kleins zijn geweest wat nu misschien opgeblazen wordt. Even bij de armpjes pakken en op stoelzetten, even bij kinnetje pakken om aan te kijken. Kan allemaal al snel hard aankomen. Kindjes zijn klein en gevoelig. 

Moederkareltje schreef op 19-10-2024 om 10:21:

ik zou maandag even naar de leider of leidster stappen en vragen wat er gebeurd is voor iedereen het vergeet. Misschien luisterde kind niet na herhaaldelijk iets vragen en zei leider "waarom heb jij 2 oren, om te luisteren (kneep er even in om kracht bij te zetten)" en kind ging toen wel weer zitten. Toen had kind idd auw aan oor. Het kan best iets kleins zijn geweest wat nu misschien opgeblazen wordt. Even bij de armpjes pakken en op stoelzetten, even bij kinnetje pakken om aan te kijken. Kan allemaal al snel hard aankomen. Kindjes zijn klein en gevoelig.

Dit noem jij iets kleins?? 😳

Als ik dit doen ben ik mijn baan kwijt of op zijn minst een dikke klacht met waarschijnlijk een tijdelijke schorsing. En terecht. 

Ik vind het heel goed dat je van kinderdagverblijf wisselt... Maar als kinderdagverblijf zou ik ook niet reageren op je klachten....Want jullie verhouding is al kapot...Want je wisselt niet voor niets.... Het zou me niets verbazen als ze je als enorme zeik moeder zien...
En ik vind ook dat net als moederkareltje schrijft; je het enorm opblaast.

Aviendha

Aviendha

19-10-2024 om 10:36 Topicstarter

[Knip]

Aviendha

Aviendha

19-10-2024 om 10:38 Topicstarter

[Knip]
Aviendha

Aviendha

19-10-2024 om 10:55 Topicstarter

Oke mensen, omdat ik boos word en het wil uitleggen geef ik veel te veel herkenbare info, ik ga het weghalen en niet meer op dit topic komen. Wat ik wel wil laten staan is dat de titel en inleidng de indruk wekken dat ik 80 klachten heb gemaild; dat is niet zo. Dat leek zo omdat ik boos was bij het schrijven. Ik heb 1 x eerder een klacht gemaild in de drie jaar dat we er zitten. 

Ik heb het die titel gegeven omdat ik geen clickbaity titel wou die ik niet meer kan wijzigen.

Dank aan de mensen (de meesten )die niet gelijk een oordeel hadden en tips hebben gegeven waar ik iets mee kan. 

Ik zie maar van 2 mensen een tegengeluid? Dat kan he, dat mensen er anders over denken. Als je dat al zo hoog opneemt vraag ik me ook af hoe dat in het dagelijks leven gaat. Food for thought. 

Jouw klacht richting het kdv vind ik wel terecht. Onder geen enkele omstandigheden hoort iemand jouw kind pijn te doen. En als dat wel het geval is in een situatie "hij rende de straat op en ik greep hem snel bij zijn arm omdat ik een auto zag aankomen" dan meld je dat bij betreffende ouder. 

Aviendha

Aviendha

19-10-2024 om 11:21 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 19-10-2024 om 11:19:

Ik zie maar van 2 mensen een tegengeluid? Dat kan he, dat mensen er anders over denken. Als je dat al zo hoog opneemt vraag ik me ook af hoe dat in het dagelijks leven gaat. Food for thought.

Jouw klacht richting het kdv vind ik wel terecht. Onder geen enkele omstandigheden hoort iemand jouw kind pijn te doen. En als dat wel het geval is in een situatie "hij rende de straat op en ik greep hem snel bij zijn arm omdat ik een auto zag aankomen" dan meld je dat bij betreffende ouder.

Ik ben niet boos op die mensen. Ik ben boos op de situatie en wil het heel graag uitleggen wat er precies gezegd is en waarom ik denk dat het klopt, maar met heel herkenbaar worden help ik niemand. En ik gaf ook veel te veel details over het hoe en wat van het wisselen. Dat is niet slim, ook niet richting andere mensen. Dus ik wil niet meer met details reageren om mezelf in bescherming te nemen, niet omdat ik boos ben en geen tegengeluid aankan. 

Het is wel food for thought waarom ik mezelf zo dolgraag wil verklaren aan random mensen op internet. Als ik dat in andere topics zie denk ik waar maak je je druk om, lekker boeiend wat Truusje12 denkt. En nu heb ik het zelf.

Moederkareltje schreef op 19-10-2024 om 10:21:

Ik heb de laatste berichten niet gezien voor ze weggehaald zijn, maar als Aviendha zegt dat er redenen zijn om haar peuter te geloven, dan zullen die er zijn. Bijvoorbeeld blauwe plekken op haar kind, andere kinderen die bevestigen wat er is gebeurd etc.

Sterkte Aviendha, het is heel vervelend als je niet het gevoel dat je kinderen veilig zijn op het kdv.

Hier ook vervelende ervaringen gehad met een bso. Voor zover ik weet niet fysiek, maar wel voor kinderen een onveilige situatie. Leidsters die openlijk tegen elkaar stonden te schreeuwen, leidster die heel vervelend met onze oudste omging etc. Wij merkten eigenlijk pas hoe diep het bij kind zat, toen we bij de nieuwe bso gingen kijken en we vroegen of er meer kinderen van haar leeftijd waren. Waarop de leidster zei:”Even denken, we hebben Marietje en Truusje” Dochter schoot meteen in paniek: Truusje!? Zo heette dus ook de vervelende leidster van de oude bso… Haar gerust kunnen stellen en ze heeft nog een fijne tijd op de nieuwe bso gehad.

Ah ok. Uit "ik ga niet meer op dit topic komen" haalde ik dat je vanwege het tegengeluid niet meer in je eigen topic ging reageren. Ik hoop dat je snel reactie krijgt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.