Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Klachten kdv

Even van me afschrijven... Ik heb inmiddels een heleboel klachten over ons verschrikkelijke kinderdagverblijf en gelukkig gaan de kinderen binnenkort naar een andere. Vorige keer toen ik heb gemaild met een serieuze klacht hebben ze daar niet eens op gereageerd. Maar nu heb ik weer een nieuwe klacht en deze kan ik niet laten gaan, ook al gaan de kinderen weg. 

Mijn relatief welbespraakte peuter gaf in de auto namelijk aan dat hij pijn is gedaan door een invaller. Ik heb reden om aan te nemen dat dit klopt (wil niet alles in detail hier neerzetten ivm herkenbaarheid). Heb gisteravond netjes objectief gemaild wat peuter precies heeft gezegd en dat ik graag opheldering wil. Hier hebben ze niet op gereageerd. Ik weet, het is maar 1 werkdag, misschien reageren ze maandag. Maar hierop reageer je toch gelijk? Ook al heb je de opheldering nog niet. Ik voel me boos en ben bang dat die invaller er straks maandag weer is. 


ik was meteen omgedraaid om verhaal te halen, maar dat ben ik. Ik zou er maandag zeker op terugkomen.

naar wie heb je gemaild? Locatiemanager oid? Valt het kdv onder een bredere organisatie? Is daar een klachtenprocedure? 

Ik zou maandag rechtsomkeert maken als deze invaller er weer is. Kan kind in een andere groep opgevangen worden?

Aviendha

Aviendha

18-10-2024 om 21:26 Topicstarter

Mugske schreef op 18-10-2024 om 21:20:

naar wie heb je gemaild? Locatiemanager oid? Valt het kdv onder een bredere organisatie? Is daar een klachtenprocedure?

Ik zou maandag rechtsomkeert maken als deze invaller er weer is. Kan kind in een andere groep opgevangen worden?

Het hoofdkantoor en daarmee de locatiemanager. Het kdv valt idd onder een bredere organisatie maar ze hebben niet echt een klachtenprocedure.

My thoughts exactly. Helaas brengt mijn man ze maandag omdat ik die dag op kantoor moet werken. Hij zegt dat hij hem wel zou aanspreken maar niet de kinderen weer mee naar huis nemen. Het was de eerste keer dat ik die invaller heb gezien en hij was van een uitzendbureau dus de kans is klein dat hij er opeens weer is... maar stel dat hij er toch is, dan belt mijn man me wel en desnoods ga ik alsnog terug naar huis (met de kinderen). 

Ik wil geen andere groep, want de kinderen gaan over korte tijd al naar een heel ander kdv. 

Als er een patroon is van klachten waar niet op gereageerd wordt, zou ik een melding doen bij de GGD. 

In geval van fysiek geweld,  door een medewerker, richting een kind kan je melding doen bij de vertrouwensinspecteur kinderopvang. Meer informatie hierover is makkelijk te vinden via Google.

Hoe oud is je kind?

Bij fysiek geweld zou ik zeker een melding maken en als dat niet wordt opgepakt, ook melden bij de inspectie of GGD. 

De kdv heeft een meldingsplicht voor ieder incident waarbij jou kind betrokken is. Dus dat ze dit niet zelf melden is een overtreding. Naast het voor iedereen geldende verbod op fysieke mishandeling natuurlijk.
De GGD is hier de controlerende instantie. Dus leg vooral alle serieuze klachten daar neer. 
Bij diezelfde invaller kind mee terugnemen. De gezondheid van je kind gaat boven werk.

zwaankip schreef op 18-10-2024 om 22:35:

Hoe oud is je kind?

"Welbespraakte peuter" doet vermoeden 3. 

Aviendha

Aviendha

19-10-2024 om 08:10 Topicstarter

Kind is 3 en het gaat om in zijn oor knijpen. 
Zal ik maandag nog een keer mailen met daarbij dat ik binnen een dag een passende reactie verwacht en het anders doorstuur naar andere instanties?

Meld het ook bij de oudercommissie. Bij onze kdv locatie worden alle incidenten met de oudercommissie doorgenomen. Die moeten dan beoordelen of de geboden oplossing voldoende is (en of het een incident is of structureel). 

Verder kan je ook een klacht melden bij boink(de landelijke organisatie) of de ggd

Aviendha schreef op 19-10-2024 om 08:10:

Kind is 3 en het gaat om in zijn oor knijpen.
Zal ik maandag nog een keer mailen met daarbij dat ik binnen een dag een passende reactie verwacht en het anders doorstuur naar andere instanties?

Ik zou maandag misschien even bellen ipv mailen.

Aviendha schreef op 18-10-2024 om 21:26:

[..]

Het hoofdkantoor en daarmee de locatiemanager. Het kdv valt idd onder een bredere organisatie maar ze hebben niet echt een klachtenprocedure.

My thoughts exactly. Helaas brengt mijn man ze maandag omdat ik die dag op kantoor moet werken. Hij zegt dat hij hem wel zou aanspreken maar niet de kinderen weer mee naar huis nemen. Het was de eerste keer dat ik die invaller heb gezien en hij was van een uitzendbureau dus de kans is klein dat hij er opeens weer is... maar stel dat hij er toch is, dan belt mijn man me wel en desnoods ga ik alsnog terug naar huis (met de kinderen).

Ik wil geen andere groep, want de kinderen gaan over korte tijd al naar een heel ander kdv.

Dus man wil de kinderen niet mee terug nemen naar huis, en jij werkt op kantoor en gaat dan wel de kinderen ophalen?

eh, en waarom doet man dit dan niet meteen?

Aviendha

Aviendha

19-10-2024 om 08:36 Topicstarter

Neweve schreef op 19-10-2024 om 08:17:

[..]

Ik zou maandag misschien even bellen ipv mailen.

Officieel hebben de ouders helemaal geen telefoonnummer en moeten ze mailen met alles. Nu is er laatst iets geweest waardoor de locatiemanager zelf ouders moest bellen en dat deed die slimmerd gewoon met haar 06. Dus heb haar nummer wel opgeslagen, ik ga bellen maandag. 

Aviendha

Aviendha

19-10-2024 om 08:39 Topicstarter

kerstbeer schreef op 19-10-2024 om 08:33:

[..]

Dus man wil de kinderen niet mee terug nemen naar huis, en jij werkt op kantoor en gaat dan wel de kinderen ophalen?

eh, en waarom doet man dit dan niet meteen?

Dit is weer een hele andere discussie. Man moet gewoon werken (al dan niet thuis), hij gaat hem (het was een man, dit is geen trucje ivm herkenbaarheid) zeker aanspreken mocht hij er zijn, maar we hebben het kdv nodig en ze thuishouden en vrijnemen van werk is vd zotte. Zij moeten het oplossen en niet wij.

Dit is mans visie, niet de mijne. Dus ik neem wel vrij dan als het moet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.