Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


Caissières begrijpen niet altijd de bedoeling, als je een lege verpakking of een zakje wat duidelijk niet helemaal gevuld is op de band legt. De helft wel, maar sommigen begrijpen totaal de bedoeling niet, die denken dat je per ongeluk een open zakje hebt gepakt.

Dus ik denk dat het wel kan, bij een bekende caissière wel, maar dat je er duidelijk bij moet zeggen dat je kind het al heeft opgegeten. En er geen gewoonte van maken.

Een "nieuw-appelras-promotiemevrouw" stond appelpartjes uit te delen in de supermarkt. 

Mijn kleuter pakte een stukje en constateerde dat de appel te meelderig was. 
De blik in de ogen van die vrouw...

Hij is een fijnproever qua appels en eet het liefst sterappeltjes (oud ras, klein en lekker).


Het is en blijft een grappig onderwerp. 
Ik vind het vooral bijzonder dat dit zo’n felle reacties oproept. Het lijkt bijna wel persoonlijk.

Hier kregen ze altijd een kapje bij de broodafdeling, een stuk fruit op de gft afdeling en een stukje worst bij de slager. Als ik rond lunchtijd ging hoefden we thuis niet meer te eten 😂

Oh ik wel hoor, en ik heb ook wel eens mijn neus gesnoten in een nog niet betaalde zakdoek. Laatst zag ik een peuter die heel enthousiast haar tanden zette in een nog niet afgerekende komkommer. Ik vind dat juist aandoenlijk.

Dees! schreef op 04-10-2024 om 20:55:

Het is en blijft een grappig onderwerp.
Ik vind het vooral bijzonder dat dit zo’n felle reacties oproept. Het lijkt bijna wel persoonlijk.

Niet zozeer persoonlijk maar wel een principekwestie. Er is dus alleen goed of fout in de ogen van de reageerders.

Ik heb dat weleens gedaan; alvast een krentenbol geven. Incidenteel dan; we maken er natuurlijk geen gewoonte van. Dochter is bijna 6 en misschien 1 of 2 keer in haar leven. Ik heb het ook een keer zelf gedaan toen ik zwanger was en heel misselijk. Ik moest wat eten en er stond een lange rij. Tja, ik snap dat het uit de hand kan lopen en dat sommige echt asociaal met de koopwaar omgaan, maar ik vind het eigenlijk raar om hier heel principieel over te zijn.

In de film The Hollyday zie je "Amanda" in het Engelse dorp waar ze op vakantie is aan een fles limonade lurkend door de buurtsuper gaan. Het wat ontspannen gedrag. Je kan je niet overal wat van aantrekken. 

Ja hoor, niet altijd, wel altijd netjes afgerekend uiteraard.
Ze zijn inmiddels 30+ en goed terecht gekomen.

Nee nooit gedaan, nergens voor nodig. 

Nooit gedaan. Toen ze jonger waren had ik eigenlijk altijd wel iets te eten bij me voor de hungry momenten.

Ja ik heb dat weleens gedaan. Bijv als ik ze ging ophalen van KDV en ze moesten nog eten maar ik had niks meer in huis en zelf ook nog koken wegens onhandig gepland. Snel nog naar supermarkt, moest ondertussen ook nog plassen en zag een driftbui aankomen als ik niks te eten gaf. Tja dan kies ik op zo’n moment om wat te eten te geven wat ik nog niet heb afgerekend. Ik ben er dan niet trots op maar het alternatief is een krijsend kind. Een klein kind heeft geen besef van tijd dus even wachten zegt niet zoveel. 

dan

dan

04-10-2024 om 22:01

Nee, nooit gedaan. Vond dat niet nodig bovendien.

Ik zei het in het andere topic ook al maar ik zie er nog steeds geen probleem in, en zie niet in waarom anderen er aanstoot aan zouden geven. Kind leert heus wel dat het af moet rekenen. En het is niet alsof het iets krijgt wat vervolgens niet word betaald.

ja heb ik eens gedaan toen kind al "eten" riep nog voor we de supermarkt binnen waren en een driftbui ging krijgen en ik moest toch echt boodschappen doen. Aldoende leert men en nu heb ik altijd in geval van nood wat eten en drinken bij voor kind in mijn eigen tas. Ik zeg nou altijd eerst naar de kassa, daarna eten en dat gaat goed. 

Ik maak zoveel beginnersfouten nog. Het is net als de eerste pannekoek. Met tweede kind heb ik veel al eens meegemaakt en ben ik beter voorbereid. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.