Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?

freepik.jpg



In de krant vandaag dit artikel :

Je gaat met je kinderen naar de supermarkt, en geeft ze als zoethouder
alvast even een broodje of krentenbol uit het schap om later te betalen.
Herkenbaar?  Doen of deden jullie dit? 

Onze supermarkt heeft trouwens een schaal met appel / banaan / mandarijn liggen als ( gratis ) zoethoudertje voor de kleintjes . Maar een krentenbol is ook lekker natuurlijk , wel nog later  afrekenen natuurlijk .

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5473940/supermarkt-regels-voor-het-betalen-broodje-snackje


Natuurlijk deed ik dat niet.

Hier volwassen kinderen en nee ik deed dat nooit.
Ze kregen van de vleesafdeling een plakje worst .😂😂

wild-flower

wild-flower

04-10-2024 om 17:27 Topicstarter

Ik bedoel natuurlijk niet dat broodje zo maar meenemen , maar wel achteraf bij de kassa betalen .

https://www.ouders.nl/forum/4-dreumes-en-peutertijd/broodje-eten-in-de-supermarkt

30 pagina's met meningen

En nee, zelf nooit gedaan. Kinderen hoeven niet altijd te eten of 'zoet gehouden' te worden.

Natuurlijk niet! 

Nee, zeker niet.
Mochten wij vroeger ook niet.
Maar van mijn ouders mogen mijn kinderen het nu wel.. 
Tot ze terecht werden gewezen door een medewerker 

Nee natuurlijk niet. Dat geef je pas na het afrekenen.

wild-flower schreef op 04-10-2024 om 17:27:

Ik bedoel natuurlijk niet dat broodje zo maar meenemen , maar wel achteraf bij de kassa betalen .

Nergens voor nodig, vond ik. 

Ze hielpen hier altijd mee boodschappen doen, dus hoefden niet omgekocht te worden. en de supermarkt kwam nooit op een moment 2 uur na de laatste maaltijd én 2 uur voor de volgende maaltijd, dus niemand had dusdanige honger dat die dat niet een kwartier kon onderdrukken.

Nee. 
Die paar minuten zonder knagen overleven ze wel.

De enige keer dat ik zoiets deed was toen ik mijn kleuter  uitgedroogd uit school haalde. Doffe ogen, gebarsten lippen. In de supermarkt heb ik een flesje water open getrokken en aan hem gegeven. Net op tijd weer buiten, want dat werd projectielbraken. 

Zonnesteek in april...

Ja, het flesje is keurig afherekend.

Oh heerlijk, een broodje eten in de supermarkt revival, zo gelachen bij het vorige topic!
Ik lees even mee

Nee nooit gedaan, en ze hebben het overleefd 

Deze zomer heb ik mij bij het vriesvak van de Jumbo vergrepen aan de Ben & Jerry's  Ik was nogal hangry. Wel netjes afgerekend.

Hier was al een topic over toch?

Ja, ik doe dit soms wel. Meestal niet omdat ze bij de groenteboer een banaan krijgt, bij de slager een pakje worst en bij de bakker een bolletje. Als ik dus naar één van die drie winkels ga doe ik het niet. In andere situaties ook meestal niet. Maar als kind honger heeft en moe is en ik een meltdown aan voel komen die gemakkelijk te voorkomen is met een krentenbol uit een zak die ik toch 5 minuten later afreken, dan is de keuze snel gemaakt. Overigens is kind 1, bij een kind dat een stuk ouder is zou ik verwachten dat het wel even kan wachten.

Nooit gedaan. Ze wachten maar even. Inmiddels traumaloos opgegroeid hoor. 

Nee, ik vind dat heel gek. Als je kind een rondje supermarkt niet overleeft zonder krentenbol, doe je iets verkeerd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.