Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Broodje eten in de supermarkt

Peiling

Mag een dreumes/peuter een broodje eten in de supermarkt nog voordat het is afgerekend?
312 stemmen
34%
66%

bieb1963 schreef op 27-05-2023 om 20:06:

[..]

Tuurlijk. Als je ditect uit je werk komt...

Je neemt dan toch ook al een boodschappentas mee naar je werk? Daar past vast wel een boterham/banaan/whatever in voor als je met een hongerig kind meteen door wil naar een supermarkt. 

Bij onze Appie staat op de groente en fruitafdeling een bak waar bananen en mandarijnen in liggen. ‘Voor ieder kleintje een mandarijntje’ of iets in die richting staat erbij. Dat ligt er letterlijk om aan de kinderen te geven om op te eten tijdens het winkelen. Gratis. 
Iets consumeren wat nog betaald móet worden vind ik niet echt oké. Wat als je het vergeet? ‘Ach, het is maar een croissantje, daar gaat de appie niet dood aan’? Eigenlijk is het dan gewoon diefstal.

Als ik erge dorst heb tijdens het winkelen bij de super maak ik een flesje sap of water open en drink er van, ik reken dat gewoon af. In een restaurant betaal ik ook pas nadat ik alles opgegeten heb, betalen jullie vooraf????

Bolmieke schreef op 27-05-2023 om 20:27:

Als ik erge dorst heb tijdens het winkelen bij de super maak ik een flesje sap of water open en drink er van, ik reken dat gewoon af. In een restaurant betaal ik ook pas nadat ik alles opgegeten heb, betalen jullie vooraf????

Want je kan die 5 minuten niet wachten? Trek jij ook een schone onderbroek aan in de Zeeman om die af te gaan rekenen?

Bolmieke schreef op 27-05-2023 om 20:27:

Als ik erge dorst heb tijdens het winkelen bij de super maak ik een flesje sap of water open en drink er van, ik reken dat gewoon af. In een restaurant betaal ik ook pas nadat ik alles opgegeten heb, betalen jullie vooraf????

In toeristische gebieden vaak wel. Was pas bij het Rijksmuseum, bestellen en betalen via een QR code en dan komen ze je bestelling wel aan tafel brengen. 

De horecagelegenheid waar mijn zoon werkt doet het ook op die manier met bestellen en betalen alleen mag je daar je eten bij de balie halen als je een sms krijgt. 

Dus niet altijd maar de laatste 3 keer dat ik iets gebruikte in de horeca wel. 

Maar goed, dit gaat nergens meer over. Er zijn gewoon verschillende manieren om je kind en jezelf te plezieren. De ene meer geaccepteerd dan de andere. 

Een broodje eten voor het afrekenen, is geen drama. Maar er is een meerderheid die het zelf niet zou doen en mogelijk iets vindt van mensen die het wel doen. Als je dat vervelend vindt, kan je het vrij makkelijk anders aan gaan pakken. Maar je kan ook gewoon blijven doen wat je doet. Het zijn maar meningen, van klanten. Geen regels van de supermarkt. Anders had je het allang gehoord. 

Bolmieke schreef op 27-05-2023 om 20:27:

Als ik erge dorst heb tijdens het winkelen bij de super maak ik een flesje sap of water open en drink er van, ik reken dat gewoon af. In een restaurant betaal ik ook pas nadat ik alles opgegeten heb, betalen jullie vooraf????

Dat ligt aan het type. Bij een fastfoodrestaurant betaal je meestal voor je eet.

Bolmieke schreef op 27-05-2023 om 20:27:

Als ik erge dorst heb tijdens het winkelen bij de super maak ik een flesje sap of water open en drink er van, ik reken dat gewoon af.

Ik heb nooit zo'n erge dorst dat ik niet 2 minuten kan wachten tot ik weer buiten sta.

Als ik een aandoening had waarbij ik veel moest drinken of steeds overvallen werd door plotselinge erge dorst, zou ik zorgen dat ik altijd een bidon met water bij me had.

Overkomt je dit alleen in de supermarkt of ook in de auto, of plaatsen waar je niet zomaar iets kunt pakken?

Als je de lege verpakking bij de kassa laat zien en alsnog afrekent is het toch niet stelen?   

amarna schreef op 27-05-2023 om 21:02:

Als je de lege verpakking bij de kassa laat zien en alsnog afrekent is het toch niet stelen?

Klopt maar zoals ikzelf als cassiere en een andere persoon hier als cassiere al jaren hebben ervaren is dat dat vaak vergeten wordt.

Bakblik schreef op 27-05-2023 om 20:39:

[..]

In toeristische gebieden vaak wel. Was pas bij het Rijksmuseum, bestellen en betalen via een QR code en dan komen ze je bestelling wel aan tafel brengen.

De horecagelegenheid waar mijn zoon werkt doet het ook op die manier met bestellen en betalen alleen mag je daar je eten bij de balie halen als je een sms krijgt.

Dus niet altijd maar de laatste 3 keer dat ik iets gebruikte in de horeca wel.

Ze weet best dat een supermarkt geen restaurant is. En ze zal ook best begrijpen dat je bij Ikea of La Place niet langs de kassa loopt met de opmerking dat je naderhand pas wenst af te rekenen. 

Almdudler schreef op 27-05-2023 om 20:25:

Bij onze Appie staat op de groente en fruitafdeling een bak waar bananen en mandarijnen in liggen. ‘Voor ieder kleintje een mandarijntje’ of iets in die richting staat erbij. Dat ligt er letterlijk om aan de kinderen te geven om op te eten tijdens het winkelen. Gratis.
Iets consumeren wat nog betaald móet worden vind ik niet echt oké. Wat als je het vergeet? ‘Ach, het is maar een croissantje, daar gaat de appie niet dood aan’? Eigenlijk is het dan gewoon diefstal.

Hier gaf de supermarkt dat ook maar was bedoeld om het mee te nemen naar huis, niet om tijdens het winkelen op te eten. Ze zijn er nu mee gestopt omdat iedereen schillen bleef neergooien in de winkel.

Rockstar schreef op 27-05-2023 om 20:15:

[..]

Dat bammetje heb je dan natuurlijk al in de ochtend gesmeerd.

Tuurlijk. Pfffff, wat een toestanden allemaal.

ik ben zo blij dat ik de tendens uit dit topic absoluut niet herken bij de supermarkten hier in het dorp. Zó blij.

Rockstar schreef op 27-05-2023 om 20:34:

[..]

Want je kan die 5 minuten niet wachten? Trek jij ook een schone onderbroek aan in de Zeeman om die af te gaan rekenen?

Ik heb inderdaad weleens ondergoed en een broek aangehouden vanuit de paskamer en het kaartje laten scannen. Gevalletje doorgelekt. Mijn punt: je weet niks van de situatie van andere mensen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.