Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Broodje eten in de supermarkt

Peiling

Mag een dreumes/peuter een broodje eten in de supermarkt nog voordat het is afgerekend?
312 stemmen
34%
66%

Ik heb veel geleerd van dit topic. Ik ben popje “noodgeval”. Anderen zijn popje “comfort”. Ik werk niet in een supermarkt en zoals ik op pagina 1 al zei; ik kan me er niet aan storen. 

Ik wil verder graag zo min mogelijk “last” hebben van anderen en probeer heel erg me zo op te stellen dat mensen ook geen last hebben van anderen.
Ik verwonder me vooral over de oordelen van ouders onderling. Ik zou toch denken dat die wat meer begrip voor elkaar zouden hebben. En ik overweeg nog een topic te openen over de diskwalificatie van mensen die geen kinderen hebben in dit soort discussies. Ik heb er zoveel langs zien komen deze week op dit forum. En dat vind ik vooral moeilijk om chocola van te maken. 

Pinokkio schreef op 27-05-2023 om 14:39:

[..]

Hou toch op, dat is gewoon asociaal gedrag. Een kind een broodje geven en later afrekenen is dat niet perse. (ligt er helemaal aan hoe je dat doet) Ik vind het heftig dat die link gelegd wordt.
Van steeds een mening hebben over andere ouders wordt de samenleving trouwens echt niet socialer.

Grappig, ik heb in mijn reactie geen mening gegeven over die ouder met dat broodje. Ik geef aan hoe mijn perspectief is ontstaan en hoe ik er bij mijn kind mee om ga. Als ik een ouder zie die het doet, ben ik niet verbolgen of denk ik wat een waardeloze aso ouder.

Ik snap natuurlijk die afweging wel, heb het zelf ook enkele keren overwogen maar kwam dan tot de conclusie dat ik vond dat ze maar even moest wachten. Mijn kind heeft zonder zo’n broodje dan wel weer eens door de winkel gerend en irritant gedaan.. toen kreeg ik ook blikken van sommige mensen. Het leven van een winkelende ouder gaat niet over rozen 🌹 

Door dit topic begrijp ik nu wel de tip van de kassamedewerker van Ikea. Ik had zo’n zakje nootjes gekocht in het restaurant. Of ik de bon wilde, nou nee. Dat moest ik toch maar doen, voor het geval ik mijn zakje nootjes niet in 1x zou leegeten. Ik heb kennelijk zo dom staan kijken, dat het nog even expliciet werd verduidelijkt: “dan kunt u aantonen dat u het al heeft betaald”. Ik dacht nog: zou er nou écht iemand daarnaar gaan vragen als ik dat zakje tevoorschijn haal als we weer verder lopen door de winkel?! 

ToetieToover schreef op 27-05-2023 om 23:47:

Door dit topic begrijp ik nu wel de tip van de kassamedewerker van Ikea. Ik had zo’n zakje nootjes gekocht in het restaurant. Of ik de bon wilde, nou nee. Dat moest ik toch maar doen, voor het geval ik mijn zakje nootjes niet in 1x zou leegeten. Ik heb kennelijk zo dom staan kijken, dat het nog even expliciet werd verduidelijkt: “dan kunt u aantonen dat u het al heeft betaald”. Ik dacht nog: zou er nou écht iemand daarnaar gaan vragen als ik dat zakje tevoorschijn haal als we weer verder lopen door de winkel?!

Waarom zou je nootjes gaan eten in een Ikea..?

noas_1993 schreef op 28-05-2023 om 08:36:

[..]

Waarom zou je nootjes gaan eten in een Ikea..?

Dit.  

Je kan er beter af en toe een paar strooien om de weg terug te vinden   

noas_1993 schreef op 28-05-2023 om 08:36:

[..]

Waarom zou je nootjes gaan eten in een Ikea..?

Als je trek hebt? Ik zal het verduidelijken. Ik was met mijn dochter, die wilde daar ontbijten na haar nachtdienst. Ik kan daar niet veel eten vanwege allergie. Dus ik kies thee en een zakje nootjes. Die heb ik in het restaurant aldaar half opgegeten. Daarna in mijn tas gestopt. Daar zitten ze nog steeds, geloof ik. Tijd om ze aan de vogels te voeren .

Lopend eten zou ik niet doen. Dat is net als tsja, lopend roken en lopend bellen. Niet zo chique gedrag. Komt door mijn opvoeding dat ik dat zo zie. 

ToetieToover schreef op 28-05-2023 om 08:49:

[..]

Als je trek hebt? Ik zal het verduidelijken. Ik was met mijn dochter, die wilde daar ontbijten na haar nachtdienst. Ik kan daar niet veel eten vanwege allergie. Dus ik kies thee en een zakje nootjes. Die heb ik in het restaurant aldaar half opgegeten. Daarna in mijn tas gestopt. Daar zitten ze nog steeds, geloof ik. Tijd om ze aan de vogels te voeren .

Lopend eten zou ik niet doen. Dat is net als tsja, lopend roken en lopend bellen. Niet zo chique gedrag. Komt door mijn opvoeding dat ik dat zo zie.

Hoe durf je😂😉 Bijna een eigen topic waard. Hopelijk komt je uitleg door de keuring😁

Als mijn man met diabetes zich naar voelt in een grote winkel trek ik toch ècht een flesje Fanta ter plaatse open en betaal dat als we gaan afrekenen.
Ook al hebben we altijd druivesuiker bij ons, limonade werkt veel sneller.

Van boze blikken trek ik me niets aan!!!  
Dat oordelen altijd in Nederland...

Heb al eerder verteld op dit forum dat ik die broodtang nooit gebruik, want dat is het smerigste voorwerp in de winkel.  Dan maar onbeschoft...

Gingergirl schreef op 27-05-2023 om 21:17:

[..]

Hier gaf de supermarkt dat ook maar was bedoeld om het mee te nemen naar huis, niet om tijdens het winkelen op te eten. Ze zijn er nu mee gestopt omdat iedereen schillen bleef neergooien in de winkel.

Oh? 
Ik dacht juist voor tijdens het winkelen. Dat er geen prullenbak stond vond ik dan ook echt wel ergernis. Maar goed, de prullenbak bij de koffieautomaat (die is toch ook voor tijdens het winkelen?) 


kinderen peuzelen een mandarijn, ouder kan rustig winkelen (en verlaat dus niet vroegtijdig gestresst de winkel) aka koopt dus meer, net als die koffieautomaat daar staat, zodat jij lekker op je gemakje meer gaat kopen. 

Ik bedenk mij nu met terugwerkende kracht hoeveel veroordelende blikken ik moet hebben gehad toen mijn kinderen klein waren.
Ik liet ze regelmatig wat eten uit de supermarkt, ik gebruik nooit de broodtang en ik eet lopend op straat weleens.
Ik heb die blikken alleen nooit gezien. We zijn er in Nederland goed in, dat zwaaiende vingertje. 

amarna schreef op 28-05-2023 om 09:16:

Als mijn man met diabetes zich naar voelt in een grote winkel trek ik toch ècht een flesje Fanta ter plaatse open en betaal dat als we gaan afrekenen.
Ook al hebben we altijd druivesuiker bij ons, limonade werkt veel sneller.

Dat vind ik een goede reden.

Koko67 schreef op 28-05-2023 om 10:04:

Ik bedenk mij nu met terugwerkende kracht hoeveel veroordelende blikken ik moet hebben gehad toen mijn kinderen klein waren.
Ik liet ze regelmatig wat eten uit de supermarkt, ik gebruik nooit de broodtang en ik eet lopend op straat weleens.
Ik heb die blikken alleen nooit gezien. We zijn er in Nederland goed in, dat zwaaiende vingertje.

Maar die blikken zijn er ook niet, althans zoals ik de meesten hier lees, we verbazen ons hooguit masr werpen geen blikken en zeggen er al helemaal niets van.

Philou schreef op 28-05-2023 om 10:09:

[..]

Dat vind ik een goede reden.

Joh, echt? 'Vind' jij dat? Mss heeft iedereen wel een 'goede' reden  weet jij veel....

amarna schreef op 28-05-2023 om 09:16:

Als mijn man met diabetes zich naar voelt in een grote winkel trek ik toch ècht een flesje Fanta ter plaatse open en betaal dat als we gaan afrekenen.
Ook al hebben we altijd druivesuiker bij ons, limonade werkt veel sneller.

Van boze blikken trek ik me niets aan!!!
Dat oordelen altijd in Nederland...

Heb al eerder verteld op dit forum dat ik die broodtang nooit gebruik, want dat is het smerigste voorwerp in de winkel. Dan maar onbeschoft...

Dat is toch ook gewoon een totaal andere situatie? 

En ja ik heb er weleens iets van gezegd toen ik een broodje wilde pakken en de dame voor me in haar greep voor haar eigen broodjes 4 andere broodjes aanraakte alvorens haar broodjes te pakken. Toevallig had ik haar vlak daarvoor diezelfde hand langs haar neus zien gaan. Een broodtang is de bij de handvat wellicht vies maar het uiteinde wordt alleen gebruikt voor de broodjes. Daarbij ga ik er vanuit dat die tangen regelmatig schoongemaakt worden.

Mevrouw75 schreef op 28-05-2023 om 09:39:

[..]

Oh?
Ik dacht juist voor tijdens het winkelen. Dat er geen prullenbak stond vond ik dan ook echt wel ergernis. Maar goed, de prullenbak bij de koffieautomaat (die is toch ook voor tijdens het winkelen?)


kinderen peuzelen een mandarijn, ouder kan rustig winkelen (en verlaat dus niet vroegtijdig gestresst de winkel) aka koopt dus meer, net als die koffieautomaat daar staat, zodat jij lekker op je gemakje meer gaat kopen.

Een mandarijntje is toch helemaal niet handig? Je moet m eerst afpellen enzovoort en dan tijdens het boodschappen doen steeds vasthouden terwijl je ook al die kar moet duwen en je kind steeds een partje voeren. Lijkt me dat je daar meer stress van krijgt dan van het gezeur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.