Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Oorbellen bij baby: ja of nee?

Peiling

Oorbellen baby?
324 stemmen
4%
96%

Ik denk alleen maar hoezo zo vroeg, het is niet dat je wat mist als je het op oudere leeftijd laat doet.

VanLotje schreef op 09-06-2024 om 13:56:

Ordinair was niet het eerste wat bij me opkwam, maar 'simpel' wel.

De enige babies waarbij ik dat in mijn leven heb gezien hadden van die moeders die urenlang konden keuvelen over wat voor gespje ze op hun schoenen hebben.

Snap echt niet waarom je dit je baby aandoet en ben het eens dat het seksisme is.

Hier precies hetzelfde, jochie dat met een maand of 6 een oorbel geschoten kreeg. Jochie kreeg ook baby Uggs en alle dure merken kleding. Prima joh als je dat wilt maar ik weet wel dat die moeder echt baalde dat zoon die Uggs maar 3 weken had kunnen dragen en er toen al uitgegroeid was.

Decembermamma schreef op 09-06-2024 om 16:14:

[..]

Hier precies hetzelfde, jochie dat met een maand of 6 een oorbel geschoten kreeg. Jochie kreeg ook baby Uggs en alle dure merken kleding. Prima joh als je dat wilt maar ik weet wel dat die moeder echt baalde dat zoon die Uggs maar 3 weken had kunnen dragen en er toen al uitgegroeid was.

Wat is er mis met uggs voor babies? M'n dochter heeft ze ook en ik vind het juist superschattig staan. 

Nick90 schreef op 09-06-2024 om 17:30:

[..]

Wat is er mis met uggs voor babies? M'n dochter heeft ze ook en ik vind het juist superschattig staan.

Dat staat toch in het bericht waar je op reageert? Ze pasten maar 3 weken en daar baalde de moeder van.

Aviendha

Aviendha

09-06-2024 om 19:03 Topicstarter

Nick90 schreef op 09-06-2024 om 17:30:

[..]

Wat is er mis met uggs voor babies? M'n dochter heeft ze ook en ik vind het juist superschattig staan.

Ik koop dat soort dingen op Vinted, omdat ze er zo snel uitgegroeid zijn dat ik het zonde vind om merken nieuw te kopen. Zowel babymeisje als peuterzoon hebben dezelfde schoenen als mama (all stars)

Peaches schreef op 09-06-2024 om 18:14:

[..]

Dat staat toch in het bericht waar je op reageert? Ze pasten maar 3 weken en daar baalde de moeder van.

Ja dan koop je nieuwe hè 

Aviendha schreef op 09-06-2024 om 19:03:

[..]

Ik koop dat soort dingen op Vinted, omdat ze er zo snel uitgegroeid zijn dat ik het zonde vind om merken nieuw te kopen. Zowel babymeisje als peuterzoon hebben dezelfde schoenen als mama (all stars)

Mn zusje heeft 2 meiden dus er komt heel veel van haar af. Helaas ziet dochter schoentjes als noodzakelijk kwaad

Ik heb mijn baby überhaupt nog nooit schoenen aangedaan. Zou niet weten waarom. Pas toen hij anderhalf was kreeg hij schoenen. Hij kon toch niet lopen daarvoor en droeg kruippakken en sokken. 

Aviendha

Aviendha

09-06-2024 om 21:43 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 09-06-2024 om 20:44:

Ik heb mijn baby überhaupt nog nooit schoenen aangedaan. Zou niet weten waarom. Pas toen hij anderhalf was kreeg hij schoenen. Hij kon toch niet lopen daarvoor en droeg kruippakken en sokken.

Wij doen haar schoenen aan als we langere tijd buiten zijn. Sokken en sloffen trekt ze uit. 

Aviendha

Aviendha

09-06-2024 om 21:44 Topicstarter

Nick90 schreef op 09-06-2024 om 20:09:

[..]

Mn zusje heeft 2 meiden dus er komt heel veel van haar af. Helaas ziet dochter schoentjes als noodzakelijk kwaad

Haha, mijne was ook woedend toen ik haar de schoentjes voor het eerst probeerde aan te trekken. Dus oorbellen waag ik me maar helemaal niet aan 

Onze dochter was ruim een jaar geweest bijna anderhalf. Toen oorbellen laten schieten beide kanten tegelijk en ze gaf geen kik. Voordeel is wel dat ze er dan niet aankomen en het half niet door hebben dus was zo genezen😄 nu is ze bijna 22 en heeft er aan elke kant zelfs vier 🙃maar 6 maanden vind ik ook te jong hoor.

MidasWolf schreef op 09-06-2024 om 14:11:

Ik denk alleen maar hoezo zo vroeg, het is niet dat je wat mist als je het op oudere leeftijd laat doet.

omdat iedereen op afstand moet kunnen zien dat het een meisje is.

Of omdat moeders een aankleedpop wil

Chantal2022 schreef op 11-06-2024 om 11:34:

[..]

omdat iedereen op afstand moet kunnen zien dat het een meisje is.

Of omdat moeders een aankleedpop wil

Toen ik met mijn twee dagen oude baby het ziekenhuis verliet, had ze een knalroze skipakje aan. Kreeg ik vervolgens de vraag of het een jongen of een meisje was. Wel een lekker inclusieve vraag natuurlijk, jongens mogen ook roze pakjes aan.

MMcGonagall schreef op 11-06-2024 om 17:24:

[..]

Toen ik met mijn twee dagen oude baby het ziekenhuis verliet, had ze een knalroze skipakje aan. Kreeg ik vervolgens de vraag of het een jongen of een meisje was. Wel een lekker inclusieve vraag natuurlijk, jongens mogen ook roze pakjes aan.

Ik heb gehoord dat er ook weleens jongetjes in knalroze kinderwagens/autostoeltjes en kamertjes eindigen omdat een echoscopist een foutje heeft gemaakt. 

Aviendha

Aviendha

11-06-2024 om 18:38 Topicstarter

Saartje55 schreef op 10-06-2024 om 16:17:

Onze dochter was ruim een jaar geweest bijna anderhalf. Toen oorbellen laten schieten beide kanten tegelijk en ze gaf geen kik. Voordeel is wel dat ze er dan niet aankomen en het half niet door hebben dus was zo genezen😄 nu is ze bijna 22 en heeft er aan elke kant zelfs vier 🙃maar 6 maanden vind ik ook te jong hoor.

Maar waarom vind je dan 6 maanden te jong en anderhalf niet? Vetgedrukt argument geldt nog meer voor 6 maanden. En het 'zelf bepalen' argument geldt voor allebei niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.