Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Oorbellen bij baby: ja of nee?

Peiling

Oorbellen baby?
324 stemmen
4%
96%

Tuinfluiter schreef op 20-05-2024 om 19:14:

Ik vind het wel heel cru om een baby met oorbellen ordinair te noemen. Heel veel vrouwen dragen op een gegeven moment oorbellen.
Vraagje aan degenen die dat ordinair vinden vanaf welke leeftijd is het dan niet ordinair.
Ook de Annefleurs en Annemiekes van deze wereld dragen op een gegeven moment oorbellen. Ik ken zelfs een Charlotte met in elk oor twee gaatjes.
Vind het nogal veroordelend en kleingeestig zeker in een land waar mensen verschillende culturele achtergronden hebben.

Ik vind een baby met oorbellen niet ordinair, ik vind het ordinair om je baby oorbellen te geven.

hier ook een misstap gedaan dochter op 1ste verjaardag gaatjes laten schieten ze heeft ze 3 jaar in gehad en toen wouden we andere oorbelletjes voor der. Toen de gaatjes geschoten waren zaten de zweer knoopjes goed. Nu word ze bijna 12 de gaatjes zijn nog open maar doordat ze natuurlijk is gegroeid zitten de gaatjes van toen ze 1 was behoorlijk hoog nu als ze nu oorbellen in doet vind zijzelf en ik het geen gezicht doordat de gaatjes hoog in het oorlel zitten dus als ik het mocht over doen dan had ik het niet gedaan

er.is.maar.1.Pino schreef op 20-05-2024 om 21:22:

Bedankt Rogue, ik ga er eens over nadenken en me er wat meer in verdiepen. 👍

geen probleem

Tara82 schreef op 20-05-2024 om 22:17:

[..]

Bedankt voor de heldere uitleg. Ik had al besloten dat als dochter gaatjes wil we niet naar een juwelier gaan, maar naar een piercer en nu weet ik zeker dat het beter is. Bij mij zijn ze wel geschoten en eentje zit ook niet heel recht. Mijn ouders hebben ook wel een strijd gehad met het schoonmaken. Dus ik hoop dat ze voorlopig nog niet wil. Ik ga haar ieder geval niet op ideeën brengen.

dat heb ik dus ook rechts zitten mijn laatste 2 gaatjes heel dicht op elkaar en links zit eentje hoger dan de ander...

Aviendha

Aviendha

22-05-2024 om 21:13 Topicstarter

Rogue schreef op 22-05-2024 om 18:57:

[..]

geen probleem

[..]

dat heb ik dus ook rechts zitten mijn laatste 2 gaatjes heel dicht op elkaar en links zit eentje hoger dan de ander...

Bij mij zitten de eerste gaatjes prima qua links en rechts, maar vrij hoog in de oorlel dus een mooi rijtje met meerdere oorbellen kan hier niet. Gaatje 1 en 2 zitten vrijwel op gelijke hoogte. Ach ja...

Hallo!

Ik denk dat elke ouder moet doen wat hij of zij denkt dat het beste is voor hun kind. Als jij het prettiger vindt om te wachten tot ze ouder is, zodat ze zelf kan kiezen, waarom niet😉.

Aan de andere kant, als je nu besluit om gaatjes in haar oren te laten zetten, vindt ze ze misschien ook leuk als ze groot is.

Het belangrijkste is om je instinct als ouder te volgen. Als je het nog niet zeker weet, is er geen haast bij. Je kunt het altijd later nog doen als je van gedachten verandert🙂.

Aviendha schreef op 22-05-2024 om 21:13:

[..]

Bij mij zitten de eerste gaatjes prima qua links en rechts, maar vrij hoog in de oorlel dus een mooi rijtje met meerdere oorbellen kan hier niet. Gaatje 1 en 2 zitten vrijwel op gelijke hoogte. Ach ja...

Dat de gaatjes op de verkeerde plek komen (wat ik niet wist) lijkt mij eigenlijk doorslaggevend het niet te doen zo vroeg. Want dan is ze later juist iets minder mooi en dat wil je niet, want ze lager verzetten lijkt me niet kunnen. En later duurt langer dan de korte tijd van baby /kindje zijn. 

Michelle05 schreef op 29-05-2024 om 11:54:

Hallo!

Ik denk dat elke ouder moet doen wat hij of zij denkt dat het beste is voor hun kind. Als jij het prettiger vindt om te wachten tot ze ouder is, zodat ze zelf kan kiezen, waarom niet😉.

Aan de andere kant, als je nu besluit om gaatjes in haar oren te laten zetten, vindt ze ze misschien ook leuk als ze groot is.

Het belangrijkste is om je instinct als ouder te volgen. Als je het nog niet zeker weet, is er geen haast bij. Je kunt het altijd later nog doen als je van gedachten verandert🙂.

Ik kan me echt met geen mogelijkheid voorstellen dat gaatjes prikken in je kind het beste is voor je kind. Behalve dan voor vaccinaties en de hielprik.

Doe die kleine oortjes geen pijn

Doe het niet. Het is een baby, geen opmaakpop.

Vanaf een jaar of 14 lijkt me jong genoeg.

TwoThirds schreef op 07-06-2024 om 21:41:

Doe het niet. Het is een baby, geen opmaakpop.

Vanaf een jaar of 14 lijkt me jong genoeg.

Helemaal met jou eens 🌸, maar denk dat we er nu wel uit zijn, tenzij er nog extreme reacties komen 

Aviendha

Aviendha

09-06-2024 om 11:08 Topicstarter

Loulou39 schreef op 07-06-2024 om 22:28:

[..]

Helemaal met jou eens 🌸, maar denk dat we er nu wel uit zijn, tenzij er nog extreme reacties komen

Nee joh, is toch leuk als er vanaf nu elke week iemand komt zeggen dat ik het niet moet doen

Ordinair was niet het eerste wat bij me opkwam, maar 'simpel' wel. 

De enige babies waarbij ik dat in mijn leven heb gezien hadden van die moeders die urenlang konden keuvelen over wat voor gespje ze op hun schoenen hebben. 

Snap echt niet waarom je dit je baby aandoet en ben het eens dat het seksisme is. 

Ik ben dus blijkbaar ordinair, simpel en seksistisch omdat ik bij mijn dochter oorbellen heb laten schieten met 6 maanden. Goed om te weten 

Aviendha schreef op 09-06-2024 om 11:08:

[..]

Nee joh, is toch leuk als er vanaf nu elke week iemand komt zeggen dat ik het niet moet doen

Zelden z’n Noord-Koreaanse uitslag gezien , en dan heb ik nog wel een tijdje de ja/Nee gedaan 

Ordinair etc komt niet in mij op, ik denk alleen maar wat naar slapen met oorbellen in. Lijkt me helemaal niet fijn voor babys/kinderen.


en hier moeten kinderen op school voor het gymen iedere week hun oorbellen uit. Nog een nadeel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.