Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Zij-van-boven schreef op 10-03-2022 om 21:46:

[..]

Ik zag die naam ook vandaag, in het AD (rubriek 'Gehoord bij...). Vond het niet lekker combineren met de achternaam.

Precies hetzelfde dacht ik toen ik het stukje las.

TanSwallow86

TanSwallow86

11-03-2022 om 21:10

Het kind heet inmiddels Exa Dark Siderael. 

Die ae is weer zo'n rare teken. Ik zie het laaste als sidderaal. Extra donker sidderaal

Over Arwen dat mannelijk klinkt. Het lijkt wel op Armin en Arwin, namen die ik ken als voor jongens. Komt het daar misschien door?

Ik ken iemand in mijn familie die Arwen heet, het zal inmiddels wel een volwassen vrouw zijn. 

In de krant een jongen genaamd Jayvensley en zusen J'esmey en Junayda. Moeder heet gewoon Miranda.🤷‍♀️

Zusterclivia schreef op 12-03-2022 om 09:16:

In de krant een jongen genaamd Jayvensley en zusen J'esmey en Junayda. Moeder heet gewoon Miranda.🤷‍♀️

Ja en oma heet Jopie? Raar dat die haar dochter Miranda noemde? Waar slaat dat op? Omdat jij Miranda heet moet je zoontje Kevin heten? Hoe heet de vader?

Bijtje82

Bijtje82

12-03-2022 om 09:27

Zusterclivia schreef op 12-03-2022 om 09:16:

In de krant een jongen genaamd Jayvensley en zusen J'esmey en Junayda. Moeder heet gewoon Miranda.🤷‍♀️

En toch (no offense) zijn Het altijd van die typische lui die dat doen.

Ze zeggen in de volksmond vaak de laag opgeleiden. Maar dat vind ik te ver gaan. Ik noem ze liever volksbuurt tokkies.

Laag opgeleid wil niks zeggen over je persoonlijkheid vind ik. 

Vibrata 
Tinkebel
Janneman
Delifrance 

En bijzondere: Dejanera (beginnetje van alle namen van opa's en oma's, bijvoorbeeld Dennis, Jan, Nel, Rachel... precieze namen weet ik niet meer). Dat daar dan een naam uit komt die ook nog wel acceptabel klinkt vind ik bijzonder (ik zou dan een héél bijzondere naam gehad hebben, mochten mijn ouders dit gedaan hebben!). 

sammie500 schreef op 12-03-2022 om 09:28:

Vibrata
Tinkebel
Janneman
Delifrance

En bijzondere: Dejanera (beginnetje van alle namen van opa's en oma's, bijvoorbeeld Dennis, Jan, Nel, Rachel... precieze namen weet ik niet meer). Dat daar dan een naam uit komt die ook nog wel acceptabel klinkt vind ik bijzonder (ik zou dan een héél bijzondere naam gehad hebben, mochten mijn ouders dit gedaan hebben!).

Delifrance? 😳 

Is dat kind daar verwekt ofzo? 😂

Ik moet opeens denken aan een (waargebeurde) anekdote die een Surinaamse vriend me ooit vertelde. Hij komt oorspronkelijk uit een kleine plaats in het binnenland van Suriname, en bij hem in de klas zat een jongen die Apotheker heette van zijn voornaam. De ouders van die jongen waren ooit naar de stad geweest, hadden daar op een gevel "Apotheker" zien staan en dachten dat het een naam was, en die vonden ze wel mooi, dus hadden ze hun zoontje zo genoemd.

Bijtje82 schreef op 12-03-2022 om 09:27:

[..]

En toch (no offense) zijn Het altijd van die typische lui die dat doen.

Ze zeggen in de volksmond vaak de laag opgeleiden. Maar dat vind ik te ver gaan. Ik noem ze liever volksbuurt tokkies.

Laag opgeleid wil niks zeggen over je persoonlijkheid vind ik.

Je vindt volksbuurt tokkie geen offence? Je hoeft niet altijd iedereen in een hokje te stoppen weet je. Elke periode heeft namen gekend die populair waren bij de verschillende inkomensgroepen. Daarvoor zijn het nog geen tokkies. Ik vind dat een zware belediging. Je weet zonder dat je de mensen kent dat ze asociaal zijn. Dat zegt meer over jou denk ik. 

tokkie
De term tokkie wordt (voornamelijk in Nederland) gebruikt als een scheldwoord voor een persoon of groep mensen met overheersend negatieve kwaliteiten of asociaal gedrag
Bijtje82

Bijtje82

12-03-2022 om 09:47

Aiden schreef op 12-03-2022 om 09:41:

[..]

Je vindt volksbuurt tokkie geen offence? Je hoeft niet altijd iedereen in een hokje te stoppen weet je. Elke periode heeft namen gekend die populair waren bij de verschillende inkomensgroepen. Daarvoor zijn het nog geen tokkies. Ik vind dat een zware belediging. Je weet zonder dat je de mensen kent dat ze asociaal zijn. Dat zegt meer over jou denk ik.

tokkie
De term tokkie wordt (voornamelijk in Nederland) gebruikt als een scheldwoord voor een persoon of groep mensen met overheersend negatieve kwaliteiten of asociaal gedrag

Tokkie in inmiddels een heel gangbare naam voor minder sociale mensen die liever niet actief meedoen in de samenleving. 

Aiden schreef op 12-03-2022 om 09:41:

[..]

Je vindt volksbuurt tokkie geen offence? Je hoeft niet altijd iedereen in een hokje te stoppen weet je. Elke periode heeft namen gekend die populair waren bij de verschillende inkomensgroepen. Daarvoor zijn het nog geen tokkies. Ik vind dat een zware belediging. Je weet zonder dat je de mensen kent dat ze asociaal zijn. Dat zegt meer over jou denk ik.

tokkie
De term tokkie wordt (voornamelijk in Nederland) gebruikt als een scheldwoord voor een persoon of groep mensen met overheersend negatieve kwaliteiten of asociaal gedrag

Vroeger waren namen wel meer egalitair. Een Pieter kon de zoon van een arbeider zijn, maar ook de zoon van de bankdirecteur. Marijke kon een meisje uit een volksbuurt zijn, maar ook een meisje uit een villawijk. Tegenwoordig is het onderscheid toch wel duidelijker zichtbaar. Shyneq'uia zal met grotere waarschijnlijkheid uit een lager sociaal milieu komen dan uit een villawijk. 

Lollypopje schreef op 12-03-2022 om 09:29:

[..]

Delifrance? 😳

Is dat kind daar verwekt ofzo? 😂

Misschien had het Deliverance moeten zijn.

Aiden schreef op 12-03-2022 om 09:41:

[..]

Je vindt volksbuurt tokkie geen offence? Je hoeft niet altijd iedereen in een hokje te stoppen weet je. Elke periode heeft namen gekend die populair waren bij de verschillende inkomensgroepen. Daarvoor zijn het nog geen tokkies. Ik vind dat een zware belediging. Je weet zonder dat je de mensen kent dat ze asociaal zijn. Dat zegt meer over jou denk ik

Ordinair is niet per se asociaal, maar wel ontzettend duidelijk herkenbaar aan naamkeuze en uiterlijk.
Als je de klassenfoto van een van mijn kinderen van vorig jaar ziet en je legt de namen ernaast, kan iemand die ze niet kent degenen die bij de Engelse & fantasienamen horen zo aanwijzen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.