Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Pejeka1 schreef op 10-03-2022 om 21:03:

[..]

De zonen van Jakob.

Dus ook de broers van Jozef😉

Knutselkei schreef op 10-03-2022 om 21:04:

[..]

Dus ook de broers van Jozef😉

Tja, da's niet zo moeilijk, Jozef stond gewoon in het rijtje dat ik noemde...

Knutselkei schreef op 10-03-2022 om 21:01:

[..]

Of de broers van Jozef🤷‍♀️

Dat was alleen zo als Jozef er zelf niet bij stond. Nu zijn het dus de zonen van Jakob. 

Bijtje82

Bijtje82

10-03-2022 om 21:22

Ik had geteld en kwam tot 12. 😜
Na Google te hebben geraadpleegd kwam ik ook op Jakob uit. 
Vanwege Juda vermoedde ik een verwijzing naar Judas etc etc.. Een van de 12 apostelen. Die ik me trouwens ook even niet voor de geest kan halen. Maar heb dan ook ruim 30 jaar geleden godsdienst gehad in groep 5.
Qua namen is er maar één klein groepje blijven hangen. 
Maar ik krijg zo af en toe weer een beetje bijles van vriendlief ☺️

Bijtje82 schreef op 10-03-2022 om 20:11:

Dit moet toch niet kunnen?

BeTuTtElEnD. Dat moeten mensen toch zeker zelf weten, alsof zo’n ambtenaartje dat moet gaan zitten bepalen etc etc

Knutselkei schreef op 10-03-2022 om 07:55:

kom wijntje we gaan😉

Ik las net Cheraisha en vraag me dan weer af hoe je t zegt
Sjeeraiesjaa of sjeeraaisjaa

Ik zag die naam ook vandaag, in het AD (rubriek 'Gehoord bij...). Vond het niet lekker combineren met de achternaam.

Ginevra schreef op 10-03-2022 om 21:41:

[..]

BeTuTtElEnD. Dat moeten mensen toch zeker zelf weten, alsof zo’n ambtenaartje dat moet gaan zitten bepalen etc etc

Nou, als je voornaam uit één letter bestaat vind ik dat toch behoorlijk apart en wat mij betreft wel iets wat een ambtenaar zou mogen/moeten weigeren.

Dit kind heet Y, spreek je in het Engels uit als Why. Ja, why? dat vraag ik me ook af, why dat een goed idee zou zijn.

Moet opeens denken aan een meisje die Abcde heet. Die ging met haar moeder op vakantie, mensen van de vliegtuigmaatschappij moesten er om lachen toen ze dat op het paspoort zagen en die moeder was intens beledigd.

Bijtje82

Bijtje82

10-03-2022 om 21:56

MamaE schreef op 10-03-2022 om 21:48:

[..]

Nou, als je voornaam uit één letter bestaat vind ik dat toch behoorlijk apart en wat mij betreft wel iets wat een ambtenaar zou mogen/moeten weigeren.

Dit kind heet Y, spreek je in het Engels uit als Why. Ja, why? dat vraag ik me ook af, why dat een goed idee zou zijn.

Moet opeens denken aan een meisje die Abcde heet. Die ging met haar moeder op vakantie, mensen van de vliegtuigmaatschappij moesten er om lachen toen ze dat op het paspoort zagen en die moeder was intens beledigd.

Ik zit me nu hardop af te vragen hoe je dat uitspreekt. Absedie, Ee-bie-siedie, ebie-siedie... Oh wacht, ik vergeet steeds de E.

Dit vind ik nog 10x erger dan Y. 

Bijtje82 schreef op 10-03-2022 om 21:56:

[..]

Ik zit me nu hardop af te vragen hoe je dat uitspreekt. Absedie, Ee-bie-siedie, ebie-siedie... Oh wacht, ik vergeet steeds de E.

Dit vind ik nog 10x erger dan Y.

absedie was het. Hoe lullig ook voor het kind, maar ik denk dat ik daar ook even om zou moeten lachen.

Bijtje82 schreef op 10-03-2022 om 21:22:

Ik had geteld en kwam tot 12. 😜
Na Google te hebben geraadpleegd kwam ik ook op Jakob uit.
Vanwege Juda vermoedde ik een verwijzing naar Judas etc etc.. Een van de 12 apostelen. Die ik me trouwens ook even niet voor de geest kan halen. Maar heb dan ook ruim 30 jaar geleden godsdienst gehad in groep 5.
Qua namen is er maar één klein groepje blijven hangen.
Maar ik krijg zo af en toe weer een beetje bijles van vriendlief ☺️

Dat waren Petrus en co. Judas idd ook.

mijn reactie was dan ook sarcastisch bedoeld 😉

Pejeka1 schreef op 10-03-2022 om 20:46:

[..]

Tja, wie kent het rijtje nog:

Ruben, Simeon, Levi, Juda, Dan, Naftali, Gad, Aser, Issachar, Zebulon, Jozef en Benjamin.

Dina 🙃 als dochter van Jakob hoort die er dan ook bij. Haha

Maar als je alleen de stamvaders noemt, dan hoort Dina er weer niet bij. 

Wattenbolleke schreef op 10-03-2022 om 22:54:

[..]

Dina 🙃 als dochter van Jakob hoort die er dan ook bij. Haha

Klopt, goed dat je dat weet. Mijn oma had Dina als roepnaam, gekscherend zei ze dan wel eens: heel bijzonder, de enige tussen al de jongens

Leene

Leene

11-03-2022 om 20:17

mijn kinderen zitten op christelijke scholen. Ruben, Levi komen vaak voor. Maar ook Juda, Jozef en Benjamin komen met een zekere regelmaat voor. Ik vind het allemaal mooie namen

Leene schreef op 11-03-2022 om 20:17:

mijn kinderen zitten op christelijke scholen. Ruben, Levi komen vaak voor. Maar ook Juda, Jozef en Benjamin komen met een zekere regelmaat voor. Ik vind het allemaal mooie namen

Zijn ook mooie namen, ofschoon mijn voorkeur uitgaat naar namen die teruggaan op onze eigen historie en niet die van het Midden-Oosten. Dus namen die teruggaan op oud-Germaanse namen, of oud-Frankische namen.

Houd ook niet van gekunstelde spellingen. Zo van: onze dochter heet Emilia, maar je schrijft het als Aemylya. Vreselijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.