Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Knutselkei schreef op 10-03-2022 om 07:55:

kom wijntje we gaan😉

Ik las net Cheraisha en vraag me dan weer af hoe je t zegt
Sjeeraiesjaa of sjeeraaisjaa

Ik zou voor Sjeeraaisja gaan.....op zich vind ik het geen gekke naam maar dan zie ik een donker getint kind voor me. Blond haar en blauwe ogen dan heb ik mijn bedenkingen. 

Bijtje82

Bijtje82

10-03-2022 om 20:11

Mugske schreef op 10-03-2022 om 19:44:

[..]

Spreek uit als why (?)

Y not? 😜

Vraag me serieus af of die kinderen niet op papier bij de aangifte gewoon een meer gangbare naam hebben. 
Dit moet toch niet kunnen? 

Bijtje82

Bijtje82

10-03-2022 om 20:14

Siobhan schreef op 10-03-2022 om 19:49:

[..]

Ik zou voor Sjeeraaisja gaan.....op zich vind ik het geen gekke naam maar dan zie ik een donker getint kind voor me. Blond haar en blauwe ogen dan heb ik mijn bedenkingen.

Ik zie dan meer een typetje ala Judeska voor me. 

Bijtje82 schreef op 10-03-2022 om 20:11:

[..]

Y not? 😜

Vraag me serieus af of die kinderen niet op papier bij de aangifte gewoon een meer gangbare naam hebben.
Dit moet toch niet kunnen?

Volgens mij zijn daar in de VS amper regels over. De naam van dat eerste kind is ook officieel, al was de eerste versie met een vaag teken er in wel afgekeurd.

Knutselkei schreef op 10-03-2022 om 07:55:

kom wijntje we gaan😉

Ik las net Cheraisha en vraag me dan weer af hoe je t zegt
Sjeeraiesjaa of sjeeraaisjaa

Gewoon. Roepnaam: Tokkie

Bijtje82

Bijtje82

10-03-2022 om 20:32

Lollypopje schreef op 10-03-2022 om 20:14:

[..]

Volgens mij zijn daar in de VS amper regels over. De naam van dat eerste kind is ook officieel, al was de eerste versie met een vaag teken er in wel afgekeurd.

Zit net te lezen dat het hier in Nederland ook voor komt. Weliswaar als tweede naam.

Vind het vooral sneu voor het kind dat ze zich continu moet afvragen waarom ze waarom heet.

Ik vind waarom een heel negatieve klank hebben. 

Bijtje82 schreef op 10-03-2022 om 20:32:

[..]

Zit net te lezen dat het hier in Nederland ook voor komt. Weliswaar als tweede naam.

Vind het vooral sneu voor het kind dat ze zich continu moet afvragen waarom ze waarom heet.

Ik vind waarom een heel negatieve klank hebben.

Ik gok dat de ouders dat wel leuk vonden, na een kind met de roepnaam X. Volgende zal wel Z worden. Niet dat je er als kind blij mee moet zijn, maar dan snap je in elk geval waarom

Bijtje82

Bijtje82

10-03-2022 om 20:35

Ik zit nu ook wel eens wat weg te dromen over een naam voor een eventueel 4e kindje. Nu is dat voorlopig nog niet aan de orde en misschien wel helemaal niet, maar ik vind Benjamin wel heel leuk. 
Gelukkig is mijn vriend ook heel degelijk wat namen betreft, dus zoiets afschuwelijks als hierboven allemaal genoemd zal niet snel gebeuren. 

Bijtje82 schreef op 10-03-2022 om 20:35:

Ik zit nu ook wel eens wat weg te dromen over een naam voor een eventueel 4e kindje. Nu is dat voorlopig nog niet aan de orde en misschien wel helemaal niet, maar ik vind Benjamin wel heel leuk.
Gelukkig is mijn vriend ook heel degelijk wat namen betreft, dus zoiets afschuwelijks als hierboven allemaal genoemd zal niet snel gebeuren.

Benjamin als de Benjamin, veel creatievere opmerkingen kun je er niet over maken. En die opmerking zullen zijn leeftijdsgenoten dan niet eens snappen

Bijtje82

Bijtje82

10-03-2022 om 20:45

Lollypopje schreef op 10-03-2022 om 20:38:

[..]

Benjamin als de Benjamin, veel creatievere opmerkingen kun je er niet over maken. En die opmerking zullen zijn leeftijdsgenoten dan niet eens snappen

Precies 😜

Maar buiten dat vind ik het ook gewoon een mooie tijdloze naam, niet eens omdat ie dan de jongste is. 

Denk dat heel veel mensen die uitdrukking of benaming niet eens echt meer kennen. Dan bedoel ik de jonger generaties. 

Lollypopje schreef op 10-03-2022 om 20:38:

[..]

Benjamin als de Benjamin, veel creatievere opmerkingen kun je er niet over maken. En die opmerking zullen zijn leeftijdsgenoten dan niet eens snappen

Tja, wie kent het rijtje nog: 

Ruben, Simeon, Levi, Juda, Dan, Naftali, Gad, Aser, Issachar, Zebulon, Jozef en Benjamin.

Bijtje82

Bijtje82

10-03-2022 om 20:49

Pejeka1 schreef op 10-03-2022 om 20:46:

[..]

Tja, wie kent het rijtje nog:

Ruben, Simeon, Levi, Juda, Dan, Naftali, Gad, Aser, Issachar, Zebulon, Jozef en Benjamin.

Ik niet.

Maar ik vermoed dat dit de 12 dicipelen zijn? 

Bijtje82 schreef op 10-03-2022 om 20:49:

[..]

Ik niet.

Maar ik vermoed dat dit de 12 dicipelen zijn?

Of de broers van Jozef🤷‍♀️

Bijtje82 schreef op 10-03-2022 om 20:49:

[..]

Ik niet.

Maar ik vermoed dat dit de 12 dicipelen zijn?

Nee.

Knutselkei schreef op 10-03-2022 om 21:01:

[..]

Of de broers van Jozef🤷‍♀️

De zonen van Jakob.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.