Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Regendrup.

Regendrup.

25-02-2022 om 09:53 Topicstarter

wolkewitje schreef op 25-02-2022 om 00:15:

[..]

Ik ken ook een jongen die Storm heet. Dat is een heel rustig kind. Huilt snel, is een beetje dommig. Niet echt een stoere Storm.

Ik ook. Is een hele lieve, rustige jongen. Geen stormachtige persoonlijkheid maar juist heel kalm. 

Stilte voor de Storm...

skik schreef op 24-02-2022 om 22:20:

[..]

De naam Mees is een afgekorte vorm van Bartolomeüs, komt niet van dat vogeltje dus.

Ik vraag me af of mensen dat weten.

Net zoals Liam een afkorting is van William....

Bijtje82

Bijtje82

25-02-2022 om 18:28

MamaE schreef op 25-02-2022 om 09:20:

[..]

Er zijn wel meer achternamen die ook als voornaam voorkomen.
Miss Montreal heet Hans met haar achternaam, ik had vroeger een docent die Joris met zijn achternaam heette en een klasgenoot die Simon met de achternaam heette.
Ik heb nu twee collega's uit het midden oosten. Eentje heet Ali met de voornaam en de ander met de achternaam.

Ik ken er ook een die Simon van achter heet 🙃 Wie weet is het dezelfde. 

Volgens mij kun je het sowieso niet snel goed doen met een naam. Mensen maken er gewoon maar wat van.

Man heeft een naam die hij zelf in het Engels uitspreekt. Zijn moeder (en vrienden in thuisland) spreken hem in het Frans uit. En mensen in mijn kring maken er weer iets heel anders van.

Zoon heeft een naam met een oe-klank. In verschillende landen wordt dat dan geschreven met oe, ou of oo. Uitspraak blijft hetzelfde. Een redelijk unieke naam in Nederland, maar veel voorkomend in het thuisland van man.
Wanneer iemand de naam voor de eerste keer hoort zijn ze toch vaak even stil om de naam te verwerken...

Bij de gemeente maakten ze er helemaal iets aparts van. Vergelijkbaar dat je de naam Jeroen uit zou spreken als Juhroowen.

Ik zag een keer langs een forum post dat een vrouw zijn dochter JLO had genoemd.

😭

Wie z'n dochter?

Bijtje82

Bijtje82

02-03-2022 om 17:08

Bellejolie schreef op 02-03-2022 om 15:04:

Wie z'n dochter?

Dat kan best tegenwoordig hoor 😉

Hen is blijkbaar ook gewoon heel normaal voor aanduiding van maar één persoon. 

Okee, we have a winner. Vandaag ontmoette ik Chardonnay. Fantastisch leuk kind, maar die naam, serieus....

kom wijntje we gaan😉

Ik las net Cheraisha en vraag me dan weer af hoe je t zegt
Sjeeraiesjaa of sjeeraaisjaa

PriceyRook54

PriceyRook54

10-03-2022 om 09:47

Knutselkei schreef op 10-03-2022 om 07:55:

kom wijntje we gaan😉

Ik las net Cheraisha en vraag me dan weer af hoe je t zegt
Sjeeraiesjaa of sjeeraaisjaa

Ik zou Sjuhreesja zeggen.

skik schreef op 09-03-2022 om 23:30:

Okee, we have a winner. Vandaag ontmoette ik Chardonnay. Fantastisch leuk kind, maar die naam, serieus....

Die hadden vast iets te diep in het glaasje gekeken toen ze dit bedachten.

skik schreef op 09-03-2022 om 23:30:

Okee, we have a winner. Vandaag ontmoette ik Chardonnay. Fantastisch leuk kind, maar die naam, serieus....

Zusje van Merlot

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.