Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Temet schreef op 23-02-2022 om 23:13:

Wat betreft Grover, er was ooit een Amerikaanse president met die naam. En er was er ook eentje die Kermit heette. Wel een eeuw geleden of zo. Die namen lijken mij een geintje van Jim Henson, de man achter de Muppets en Sesamstraat .
Er woonde bij ons in de buurt vroeger een jochie dat Pino heette, hij had een Italiaanse achtergrond. Toen hij een kleuter was ofzo kwam Sesamstraat voor het eerst op tv (ja, zo oud ben ik al) en een paar jaar later zei dat joch al geroutineerd als hij zich voorstelde "ik heb mijn veren thuisgelaten". Vraag me af of hij ooit zijn naam veranderd heeft.

Dat wist ik niet, weer wat geleerd. Maar toch, tegenwoordig denk je bij namen als Kermit en Grover niet meer aan die presidenten van 100 jaar geleden, dus ik vind het wel zielig om je kind zo te noemen

JtM schreef op 24-02-2022 om 09:37:

Oh ik vind Lauren een prachtige naam, die stond op mijn nummer 1 als we een meisje zouden krijgen. Helaas vond vriend de naam niet mooi (en kregen we geen meisje ).
Vesper vind ik ook best een leuke naam, zou er zelf niet voor kiezen denk ik maar heb er niks op tegen. En heb daar eigenlijk geen meisje of jongen associatie bij.

Vesper doet me aan Vespa denken. 

Lauren daarbij denk ik meisje, maar ik ken een Amerikaanse man die zo heet. 

Pejeka1 schreef op 23-02-2022 om 21:29:

[..]

Ben het met je eens. Met een naam als Emma van Daelen maak je toch een andere indruk dan met Shaq'uirá van Daelen...

Ik woon in een dorp aan de rand van het Gooi en ben getrouwd geweest met een man uit een familie die niet best bekend staat. Mijn dochter heeft zijn achternaam. Ze heeft een gangbare, gewone voornaam. Ze studeert al een tijdje en in die stad kennen ze die familie natuurlijk niet. En nu blijkt dat haar achternaam best chique klinkt voor mensen die er geen negatieve associatie mee hebben. Stelt zij zich voor op een stage, dan is het: nou nou, (zeg maar even) Emma van Daelen uit Randje-Gooi. We zijn vereerd! Terwijl het eigenlijk (zeg maar even) Marlies Tokkie uit Net-niet-Gooi is. Zo zie je maar dat het ook nog uitmaakt welke associatie mensen met een naam hebben.  

JtM schreef op 24-02-2022 om 09:37:


Vesper vind ik ook best een leuke naam, zou er zelf niet voor kiezen denk ik maar heb er niks op tegen. En heb daar eigenlijk geen meisje of jongen associatie bij.

"Handig"  als je een non-binair kind krijgt!

Vesper betekent avondgebed. Zouden de gevers van die naam daarvan op de hoogte zijn?

redbulletje schreef op 24-02-2022 om 13:08:

Vesper betekent avondgebed. Zouden de gevers van die naam daarvan op de hoogte zijn?

Ik hoop van wel. Ik vind vesper niet eens een hele gekke naam en eigenlijk ook wel voor beide geslachten kunnen. Vester (van Sylvester) kan ook nog.

Wij hadden als jongensnaam Tabor bedacht. Ja, van die berg. Vindt vast ook niet iedereen mooi. 

Heb ik al de 2 kinderen uit bekakt Noord-Holland (als in Gymnasium en hockey Bloemendaal) die Zee en Bries heetten? pfffff.

Regendrup.

Regendrup.

24-02-2022 om 19:07 Topicstarter

Sinilind schreef op 24-02-2022 om 16:06:

Heb ik al de 2 kinderen uit bekakt Noord-Holland (als in Gymnasium en hockey Bloemendaal) die Zee en Bries heetten? pfffff.

neeee

MamaE schreef op 24-02-2022 om 13:52:

[..]

Ik hoop van wel. Ik vind vesper niet eens een hele gekke naam en eigenlijk ook wel voor beide geslachten kunnen. Vester (van Sylvester) kan ook nog.

Wij hadden als jongensnaam Tabor bedacht. Ja, van die berg. Vindt vast ook niet iedereen mooi.

Tabor is een Oosteuropese achternaam, ik ken mensen van Hongaarse afkomst die Tabor heten.

Sinilind schreef op 24-02-2022 om 16:06:

Heb ik al de 2 kinderen uit bekakt Noord-Holland (als in Gymnasium en hockey Bloemendaal) die Zee en Bries heetten? pfffff.

Ach, het wachten is op het stel dat hun dochters Urina en Faecalia noemen...

Zo zijn er veel Friese namen die je je kind beter niet wilt geven
Wat te denken van Befke , Wipje , Fokje , Likje etc .....

https://www.vernoeming.nl/friese-schaamnamen/

Tja, ik ken mensen die hun dochter Vanity genoemd hebben. Vertaald betekent dat ofwel Toilettafel ofwel IJdelheid. Geen van beide lijkt me vleiend.

Caramelzeezoutchocola schreef op 24-02-2022 om 09:36:

En dierennamen als Mees, vlinder, Raven.

De naam Mees is een afgekorte vorm van Bartolomeüs, komt niet van dat vogeltje dus.

Knutselkei schreef op 24-02-2022 om 08:02:

De eerste keer dat ik de namen Merel en Vlinder als combinatie hoorde, jaren geleden moest ik daar echt aan wennen. Merel kende ik al wel maar Vlinder vond ik echt raar. Nu zag ik v d week haar lopen en dat was een flink stevige dame geworden.
Daarom zou ik daar niet snel voor kiezen.
Maar Storm,Bikkel,etc zou ik ook niet doen. De storm is wel echt een storm

Ik ken ook een jongen die Storm heet. Dat is een heel rustig kind. Huilt snel, is een beetje dommig. Niet echt een stoere Storm.

Pejeka1 schreef op 24-02-2022 om 19:10:

[..]

Tabor is een Oosteuropese achternaam, ik ken mensen van Hongaarse afkomst die Tabor heten.

Er zijn wel meer achternamen die ook als voornaam voorkomen.
Miss Montreal heet Hans met haar achternaam, ik had vroeger een docent die Joris met zijn achternaam heette en een klasgenoot die Simon met de achternaam heette.
Ik heb nu twee collega's uit het midden oosten. Eentje heet Ali met de voornaam en de ander met de achternaam.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.