Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Denk dat je in de maatschappij beter afbent met namen als Roderick en Anne-Fleur. 

redbulletje schreef op 23-02-2022 om 21:25:

Denk dat je in de maatschappij beter afbent met namen als Roderick en Anne-Fleur.

Ben het met je eens. Met een naam als Emma van Daelen maak je toch een andere indruk dan met Shaq'uirá van Daelen...

Bijtje82

Bijtje82

23-02-2022 om 21:36

Pejeka1 schreef op 23-02-2022 om 21:24:

Iedereen moet het zelf weten, maar je ziet wel vaak dat mensen uit een minder geschoolde klasse graag grijpen naar buitenlandse namen en ze dan zelf niet eens uit kunnen spreken. Noemen ze hun dochter Beyoncé, bijvoorbeeld, want gaaf, en dan hoor je ze over straat roepen: Bjonsie, éééten, binnenkomen!

Of van die bekakte hooggeschoolde lui die hun kind Vlinder of Gijsje noemen.

Vaak kun je inderdaad aan de naam wel een beetje merken wat voor soort type ouders het heeft. 

Wat betreft Grover, er was ooit een Amerikaanse president met die naam. En er was er ook eentje die Kermit heette. Wel een eeuw geleden of zo. Die namen lijken mij een geintje van Jim Henson, de man achter de Muppets en Sesamstraat . 
Er woonde bij ons in de buurt vroeger een jochie dat Pino heette, hij had een Italiaanse achtergrond. Toen hij een kleuter was ofzo kwam Sesamstraat voor het eerst op tv (ja, zo oud ben ik al) en een paar jaar later zei dat joch al geroutineerd als hij zich voorstelde "ik heb mijn veren thuisgelaten". Vraag me af of hij ooit zijn naam veranderd heeft.

Ik zat vroeger bij een kind in de klas dat Fokje heette. Op de middelbare school heette een klasgenoot Fokke. Gelukkig was het in de tijd dat "Fuck" nog geen modewoord was. 

De eerste keer dat ik de namen Merel en Vlinder als combinatie hoorde, jaren geleden moest ik daar echt aan wennen. Merel kende ik al wel maar Vlinder vond ik echt raar. Nu zag ik v d week haar lopen en dat was een flink stevige dame geworden. 
Daarom zou ik daar niet snel voor kiezen.
Maar Storm,Bikkel,etc zou ik ook niet doen. De storm is wel echt een storm

Lieve in Vlaanderen vind ik ook een rare naam. Voor 't zelfde geld wordt 't een bitch

redbulletje schreef op 24-02-2022 om 08:04:

Lieve in Vlaanderen vind ik ook een rare naam. Voor 't zelfde geld wordt 't een bitch

Wij hadden een keer een Lieve in de groep, nietzo’n lieveke hahah.

Maar toen ze net bij ons was en ik haar een paar keer riep zei 1 van de peuters; wie roep jij nou steeds? Want je zegt alleen  maar lieve. Lieve wie?

Haha, namen kunnen beter niet naar eigenschappen genoemd worden

B.A. schreef op 23-02-2022 om 23:56:

Ik zat vroeger bij een kind in de klas dat Fokje heette. Op de middelbare school heette een klasgenoot Fokke. Gelukkig was het in de tijd dat "Fuck" nog geen modewoord was.

Ze is vast getrouwd met meneer Modder 

https://www.nu.nl/opmerkelijk/2103573/fokje-modder-gekozen-schaamnaam-2009.html

redbulletje schreef op 23-02-2022 om 21:25:

Denk dat je in de maatschappij beter afbent met namen als Roderick en Anne-Fleur.

Misschien wel maar dan moet je dit soort namen wel mooi vinden. 

Knutselkei schreef op 24-02-2022 om 08:02:

De eerste keer dat ik de namen Merel en Vlinder als combinatie hoorde, jaren geleden moest ik daar echt aan wennen. Merel kende ik al wel maar Vlinder vond ik echt raar. Nu zag ik v d week haar lopen en dat was een flink stevige dame geworden.
Daarom zou ik daar niet snel voor kiezen.
Maar Storm,Bikkel,etc zou ik ook niet doen. De storm is wel echt een storm

Heel raar maar op zich vind ik Merel best leuk maar de naam Vlinder totaal niet. Storm en Bikkel kunnen me ook niet bekoren overigens evenals Lente, Sterre en Maan. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-02-2022 om 09:35

Ik heb met de naam lauren ook dat ik er een jongen/ man bij zie en ook automatisch een S achter plak. Vesper vind ik ook een vreemde naam , zie dan ook een jongen voor me. En namen met de -au- klank vind ik niet mooi.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-02-2022 om 09:36

En dierennamen als Mees, vlinder, Raven.

JtM

JtM

24-02-2022 om 09:37

Oh ik vind Lauren een prachtige naam, die stond op mijn nummer 1 als we een meisje zouden krijgen. Helaas vond vriend de naam niet mooi (en kregen we geen meisje ).
Vesper vind ik ook best een leuke naam, zou er zelf niet voor kiezen denk ik maar heb er niks op tegen. En heb daar eigenlijk geen meisje of jongen associatie bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.