Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Tara82 schreef op 23-02-2022 om 11:21:

[..]

Ik vind het niet zo raar om een naam uit een boek of film te kiezen. Maar met Yoda sla je de plank inderdaad wel erg mis. Onze dochter heet Isolde. Tristan en Isolde is een beroemd verhaal. Daar is een boek, muziekstuk, opera en film over. Wij vonden het gewoon een mooie naam.

Wat ik wel heel lelijk vind is je kinderen namen geven van een liefdeskoppel uit een verhaal. Wij zouden dus nooit een zoon Tristan noemen. Romeo en Juliet in hetzelfde gezin is ook raar.

Inderdaad. Je gaat een kind ook niet Shrek noemen of zo. 
Isolde vind ik een heel mooie naam. Maar ik zou inderdaad ook niet kiezen voor duo-namen voor beide kinderen. Ook niet Jip en Janneke, Sietse en Hielke, Nick en Simon of eender welk ander bekend duo.

Ik kwam in de oude registers een Urania tegen. Klinkt tegenwoordig ook wel gek

Oh, schiet me te binnen dat iemand zijn zoon Grover heeft genoemd. Behalve dat ik die naam helemaal niet mooi vind klinken denk je natuurlijk ook meteen aan Grover van Sesamstraat. Toch een wat ander level dan Arwen of Isolde.

Temet schreef op 23-02-2022 om 10:14:

Ik ken ook een Arwen, die dateert al van voor de verfilmingen. Ik vind het niet zo handig om je kind op te schepen met een naam die zo overduidelijk uit een boek of een film komt, al vind ik dat Arwen het beter heeft getroffen dan die klasgenoot van mijn zoon die Yoda heet (en 1,90 m lang is, en niet groen).

Neeeeee....

Hopelijk heeft hij veel wijze spreuken op zak. 

Temet schreef op 23-02-2022 om 10:14:

Ik ken ook een Arwen, die dateert al van voor de verfilmingen. Ik vind het niet zo handig om je kind op te schepen met een naam die zo overduidelijk uit een boek of een film komt, al vind ik dat Arwen het beter heeft getroffen dan die klasgenoot van mijn zoon die Yoda heet (en 1,90 m lang is, en niet groen).

skik schreef op 23-02-2022 om 13:17:

Oh, schiet me te binnen dat iemand zijn zoon Grover heeft genoemd. Behalve dat ik die naam helemaal niet mooi vind klinken denk je natuurlijk ook meteen aan Grover van Sesamstraat. Toch een wat ander level dan Arwen of Isolde.

Naast dat ik het echt een heel lelijke naam vind, is Grover inderdaad direct te linken aan Sesamstraat. Er zijn ook geen andere bekende Grovers geloof ik. Dan denk je toch meteen of de andere kinderen Elmo en Pino heten.

Ik ken overigens een Rover. Dat vind ik ook niks. Die moet ook ooit gaan solliciteren. 
Mijn man had ooit een Osama in de klas. Nederlandse jongen. Geboren vlak voor 9/11.

Bijtje82

Bijtje82

23-02-2022 om 16:24

Grover is daarbij ook een ziekte.. 
Osama is niet eens zo'n rare naam, heel gangbaar zelfs in die contrijen. 

JtM schreef op 23-02-2022 om 10:26:

Yoda hilarisch. Is het een kind met Nederlandse ouders?

Als ik de naam Arwen lees maak ik direct een connectie met een jongen.

Ik heb de associatie met de elf uit LOTR dus wel vrouwelijk.

Maze komt dat van Mazekeen uit Lucifer? 

MamaE schreef op 23-02-2022 om 16:09:

[..]

Naast dat ik het echt een heel lelijke naam vind, is Grover inderdaad direct te linken aan Sesamstraat. Er zijn ook geen andere bekende Grovers geloof ik. Dan denk je toch meteen of de andere kinderen Elmo en Pino heten.

Ik ken overigens een Rover. Dat vind ik ook niks. Die moet ook ooit gaan solliciteren.
Mijn man had ooit een Osama in de klas. Nederlandse jongen. Geboren vlak voor 9/11.

Wat erg. Heeft ie niet als roepnaam gewoon Sam inmiddels? 

redbulletje schreef op 23-02-2022 om 16:30:

[..]

Wat erg. Heeft ie niet als roepnaam gewoon Sam inmiddels?

Geen idee, mijn man noemde hem altijd Osama, zoals hij heette en zijn klasgenoten destijds ook. Die kinderen hadden 9/11 natuurlijk niet bewust meegemaakt. 

In de Arabische wereld is die naam inderdaad heel normaal, maar goed Adolf was ooit ook een hele normale naam in Duitsland. Deze jongen was Nederlands, blond haar, blauwe ogen etc. Dus dat was wel opvallend.

MamaE schreef op 23-02-2022 om 16:09:

[..]

Naast dat ik het echt een heel lelijke naam vind, is Grover inderdaad direct te linken aan Sesamstraat. Er zijn ook geen andere bekende Grovers geloof ik. Dan denk je toch meteen of de andere kinderen Elmo en Pino heten.

Ik ken overigens een Rover. Dat vind ik ook niks. Die moet ook ooit gaan solliciteren.
Mijn man had ooit een Osama in de klas. Nederlandse jongen. Geboren vlak voor 9/11.

Ik ken een meisje dat Pina heet. Samenvoeging van de namen van de ouders, Piet en Florina. Toen het geboortekaartje binnenkwam riep iedereen hier: Pina Colada.

Ik ben ooit een man tegen gekomen met de naam  Manolito.
Vernoemd naar Manolito uit Bonanza....   

5cbba9d3caf0cc56547d6274f2c86326.jpg

Een cowboy TV serie uit 1967!  

skik schreef op 23-02-2022 om 13:17:

Oh, schiet me te binnen dat iemand zijn zoon Grover heeft genoemd. Behalve dat ik die naam helemaal niet mooi vind klinken denk je natuurlijk ook meteen aan Grover van Sesamstraat. Toch een wat ander level dan Arwen of Isolde.

Misschien een muziekliefhebber: Grover Washington jr. Saxofonist (jazz/funk/soul). Jaren ‘70 en ‘80.

Bijtje82

Bijtje82

23-02-2022 om 18:51

Dymo schreef op 23-02-2022 om 16:45:

[..]

Ik ken een meisje dat Pina heet. Samenvoeging van de namen van de ouders, Piet en Florina. Toen het geboortekaartje binnenkwam riep iedereen hier: Pina Colada.

Wij hadden ooit een teken docent op de MAVO die Pino heette. Blijkbaar was het een hele knappe jonge knul. 

Iedereen moet het zelf weten, maar je ziet wel vaak dat mensen uit een minder geschoolde klasse graag grijpen naar buitenlandse namen en ze dan zelf niet eens uit kunnen spreken. Noemen ze hun dochter Beyoncé, bijvoorbeeld, want gaaf, en dan hoor je ze over straat roepen: Bjonsie, éééten, binnenkomen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.