Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


JtM schreef op 22-02-2022 om 12:01:

Kindje van een vriendin van me heet Mace, en spreek je inderdaad uit als Mees.

Onbegrijpelijk. 

Millie91 schreef op 22-02-2022 om 14:33:

Ik moet wel wennen aan Filoe. Hoorde laatst ook Filot. Ik vind het niet per sé lelijk, maar denk dat het even duurt voor het helemaal ingeburgerd is.

Ik hoop dat het niet inburgert.
Filoe/ filou betekent deugniet, waarom zou je dat als naam geven? Is leuk voor een hond of kat. Filot ken ik enkel als achternaam.

Ik ken een meisje, zij heet Aren. Gewoon Arend zonder d. Je wil niet weten hoe mensen dit soms uitspreken. 

Als je Filoe schrijft aks Philou, heeft het een andere betekenis.  Dan is het van het griekse philai dat betekent liefhebben of strelen.

JtM

JtM

22-02-2022 om 15:12

@nnemoon schreef op 22-02-2022 om 14:55:

Als je Filoe schrijft aks Philou, heeft het een andere betekenis. Dan is het van het griekse philai dat betekent liefhebben of strelen.

Als de naam als Philou geschreven is vind ik het best een leuke naam. Filoe geschreven is het imo lelijk.

PriceyRook54

PriceyRook54

22-02-2022 om 15:13

@nnemoon schreef op 22-02-2022 om 14:51:

Ik ken een meisje, zij heet Aren. Gewoon Arend zonder d. Je wil niet weten hoe mensen dit soms uitspreken.

Ik vind dat echt heel mooi!

@nnemoon schreef op 22-02-2022 om 14:55:

Als je Filoe schrijft aks Philou, heeft het een andere betekenis. Dan is het van het griekse philai dat betekent liefhebben of strelen.

Philou, het scheelt maar twee letters en toch oogt het dan ook meteen als een naam (met, zoals ik lees, een mooie betekenis). Gek hoe dat werkt in mijn brein.

Uitspraak blijft altijd moeilijk.  Ik heb een vriendin in Zweden met de achternaam  Ryden.  Dat spreek je daar uit als :  Ruudeen.   Tsja, je moet het maar weten...

Bijtje82

Bijtje82

22-02-2022 om 23:12

Ik ken een meisje dat Arwen heet. Op zich niet lelijk, maar ik vind het iets jongensachtigs hebben. 
Maar Senna kan ik inmiddels niet meer horen. Met een Senna als nichtje, neefje en hondennaam in de omgeving ben ik er wel ff klaar mee.

Sowieso vind ik dat soort namen niks. Als is het dan wel weer een mooie naam voor mensen die zich man vrouw of iets daar tussenin voelen. 🙃

Bijtje82 schreef op 22-02-2022 om 23:12:

Ik ken een meisje dat Arwen heet. Op zich niet lelijk, maar ik vind het iets jongensachtigs hebben.
Maar Senna kan ik inmiddels niet meer horen. Met een Senna als nichtje, neefje en hondennaam in de omgeving ben ik er wel ff klaar mee.

Sowieso vind ik dat soort namen niks. Als is het dan wel weer een mooie naam voor mensen die zich man vrouw of iets daar tussenin voelen. 🙃

Jij kent duidelijk Lord of the Rings niet

Dat is een vrouwelijke elf en één van de hoofdpersonages uit het boek. Nar de verfilming werden meer meisjes zo genoemd.

Ik ken ook een Arwen, die dateert al van voor de verfilmingen. Ik vind het niet zo handig om je kind op te schepen met een naam die zo overduidelijk uit een boek of een film komt, al vind ik dat Arwen het beter heeft getroffen dan die klasgenoot van mijn zoon die Yoda heet (en 1,90 m lang is, en niet groen).

JtM

JtM

23-02-2022 om 10:26

Yoda  hilarisch. Is het een kind met Nederlandse ouders?

Als ik de naam Arwen lees maak ik direct een connectie met een jongen.

Temet schreef op 23-02-2022 om 10:14:

Ik ken ook een Arwen, die dateert al van voor de verfilmingen. Ik vind het niet zo handig om je kind op te schepen met een naam die zo overduidelijk uit een boek of een film komt, al vind ik dat Arwen het beter heeft getroffen dan die klasgenoot van mijn zoon die Yoda heet (en 1,90 m lang is, en niet groen).

Bijtje82

Bijtje82

23-02-2022 om 11:06

Lollypopje schreef op 23-02-2022 om 06:54:

[..]

Jij kent duidelijk Lord of the Rings niet

Dat is een vrouwelijke elf en één van de hoofdpersonages uit het boek. Nar de verfilming werden meer meisjes zo genoemd.

Jazeker ken ik die wel. Maar ik zei ook niet dat het geen vrouwen naam is, vind het gewoon wat mannelijk klinken. Het is ook geen lelijke naam hoor. 

Temet schreef op 23-02-2022 om 10:14:

Ik ken ook een Arwen, die dateert al van voor de verfilmingen. Ik vind het niet zo handig om je kind op te schepen met een naam die zo overduidelijk uit een boek of een film komt, al vind ik dat Arwen het beter heeft getroffen dan die klasgenoot van mijn zoon die Yoda heet (en 1,90 m lang is, en niet groen).

Ik vind het niet zo raar om een naam uit een boek of film te kiezen. Maar met Yoda sla je de plank inderdaad wel erg mis. Onze dochter heet Isolde. Tristan en Isolde is een beroemd verhaal. Daar is een boek, muziekstuk, opera en film over. Wij vonden het gewoon een mooie naam.

Wat ik wel heel lelijk vind is je kinderen namen geven van een liefdeskoppel uit een verhaal. Wij zouden dus nooit een zoon Tristan noemen. Romeo en Juliet in hetzelfde gezin is ook raar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.