Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


redbulletje schreef op 21-02-2022 om 19:45:

[..]

Maar solliciteren met [email protected] staat zo onprofessioneel

Ach je wilt niet weten wat ik allemaal heb langs zien komen toen ik aan de andere kant van de sollicitaties zat 😂

Uiteindelijk leren de meesten wel

Lollypopje schreef op 21-02-2022 om 19:37:

Ik dacht even dat het sarcastisch was, maar het is serieus. En het is niet dat de meeste namen zo erg zijn, maar waarom je kind veroordelen tot een leven lang spellen? Vooral Rhomy? Waarom?

https://www.oudersvannu.nl/nieuws/net-even-anders-20-originele-manieren-om-veel-voorkomende-namen-te-spellen/?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1645179964

Pfff, inderdaad, waarom Juliah? Ik zou de neiging krijgen die h dan ook luid en duidelijk uit te spreken als iemand me erop wees dat het Julia met een h is. Alsof er een haar in m'n keel dwars zit. 

redbulletje schreef op 21-02-2022 om 19:41:

Volgens mij zijn die rare spellingen begonnen toen internet op kwam. Je wil natuurlijk wel dat je bloedje een uniek emailadres heeft.

Als je bij het bedenken van een naam voor je kind al nadenkt over een emailadres gaat het wel ver. Je kunt daar echt van alles van maken, zonder bij de categorie hotpantsunlimited uit te komen.
Ik denk dat de ouders van Rhomy of Juliah vooral graag willen dat hun kind niet een van de vele Julia's of Romy's is. Maar dan kun je natuurlijk ook een naam kiezen uit de minder vaak voorkomende categorie. Of als je Julia een hele mooie naam vindt, accepteren dat andere mensen dat ook vinden.

Regendrup.

Regendrup.

21-02-2022 om 21:56 Topicstarter

Lollypopje schreef op 21-02-2022 om 19:48:

[..]

Ach je wilt niet weten wat ik allemaal heb langs zien komen toen ik aan de andere kant van de sollicitaties zat 😂

Uiteindelijk leren de meesten wel

Hahaha ja ik kreeg ook ooit iemand met een mailadres in de trant van "sexymommy1991". 

Doe nou gewoon nietttt. 

Bijtje82

Bijtje82

21-02-2022 om 22:16

Dochter heeft een Almost in de klas. Volgens mij spreek je het niet uit als het Engelse bijna. Maar net als Mos. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-02-2022 om 22:31

Bijtje82 schreef op 21-02-2022 om 22:16:

Dochter heeft een Almost in de klas. Volgens mij spreek je het niet uit als het Engelse bijna. Maar net als Mos.

Dat klinkt in mijn oren als een Amsterdammer die 'al moest het' zegt: al most 't.

skik schreef op 21-02-2022 om 20:07:

[..]

Pfff, inderdaad, waarom Juliah? Ik zou de neiging krijgen die h dan ook luid en duidelijk uit te spreken als iemand me erop wees dat het Julia met een h is. Alsof er een haar in m'n keel dwars zit.

ja inderdaad. Maar Maze en dan Mees zeggen? Ik zou dus Maaaze roepen als ik t kind moest halen?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-02-2022 om 10:55

Knutselkei schreef op 22-02-2022 om 10:48:

[..]

ja inderdaad. Maar Maze en dan Mees zeggen? Ik zou dus Maaaze roepen als ik t kind moest halen?

Bij kind op het kdv zaten een Sara, een Sarah en een Zara. De juffen spraken over Sara, Sara met een h en Sara met een z. "Ik ga even de luier van Sara met een z verschonen".

niet_rechts schreef op 22-02-2022 om 10:55:

[..]

Bij kind op het kdv zaten een Sara, een Sarah en een Zara. De juffen spraken over Sara, Sara met een h en Sara met een z. "Ik ga even de luier van Sara met een z verschonen".

huh, Sara of Zara - dat klinkt toch gewoon echt anders? 

Die h aan het eind lijkt me dan wat lastiger, kan me niet voorstellen dat dat moet worden uitgesproken als een korte a ipv een langere aa

Knutselkei schreef op 22-02-2022 om 10:48:

[..]

ja inderdaad. Maar Maze en dan Mees zeggen? Ik zou dus Maaaze roepen als ik t kind moest halen?

Ik heb een Mees en toen mij door iemand gevraagd werd, hoe spel je dat, keek ik diegene niet-begrijpend aan. Hoe anders dan em ee ee es? Maar Maze of Mace schijnt inderdaad een optie te zijn. 

Het is raar als je poogt een Nederlandse naam Engels te spellen en dan toch op zijn Nederlands uit te spreken. Want de ouders van Maze zeggen echt geen Meezzzzzz

JtM

JtM

22-02-2022 om 12:01

Kindje van een vriendin van me heet Mace, en spreek je inderdaad uit als Mees.

PriceyRook54

PriceyRook54

22-02-2022 om 12:18

JtM schreef op 22-02-2022 om 12:01:

Kindje van een vriendin van me heet Mace, en spreek je inderdaad uit als Mees.

Hier is dat een buurtsuper 

mace-logo.jpg

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-02-2022 om 12:28

TineWinkel schreef op 22-02-2022 om 11:41:

[..]

huh, Sara of Zara - dat klinkt toch gewoon echt anders?

Die h aan het eind lijkt me dan wat lastiger, kan me niet voorstellen dat dat moet worden uitgesproken als een korte a ipv een langere aa

Nou, niet waar ik woon (Amsterdam), waar je de son in de see siet sakken

Bij Juliah zou ik de neiging hebben het heel anders uit te gaan spreken. Djoelaaia of zo.

Maar dat blijft sowieso lastig, ik werk in de gezondheidszorg en heb veel met kinderen te maken, die ik dus vanuit de wachtkamer binnen moet roepen. De ene keer spreek iets op z'n Nederlands uit en word ik een soort van beledigd verbeterd. De andere keer doe ik erg mijn best iets Engels uit te spreken, word ik weer aangekeken van: wat doe jij moeilijk, het is gewoon.....
Inmiddels ben ik bijna beter in Arabische namen uitspreken dan de 'Nederlandse'!

Ik moet wel wennen aan Filoe. Hoorde laatst ook Filot. Ik vind het niet per sé lelijk, maar denk dat het even duurt voor het helemaal ingeburgerd is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.