Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 17:46

Netherfield schreef op 20-02-2022 om 17:43:

Maar bij Sebas voor Sebastiaan, zeg je dan Seebas of Seuhbas, zoals je Sebastiaan zegt zonder tiaan erachter?

Dat laatste. 

Ik vind het heel lelijk als ouders hun kind een "exotische" naam proberen te geven maar die niet eens goed kunnen spellen.
Vaak gaat het niet eens om hele bijzondere namen, maar om Franse namen die heel lomp overkomen door de spelfouten.

Lollypopje schreef op 20-02-2022 om 15:54:

[..]

Ook die zijn ooit verzonnen hoor. Alleen heel lang geleden

Ik snap wel wat zij bedoelt met neologismen/onzinwoorden. Die namen hebben geen referentiepunt en zijn nauwelijks te onthouden. Mijn buren hebben hun dochter twee onlogische namen met een streepje ertussen gegeven, die ik door de onlogischheid niet kan onthouden.

Claire11 schreef op 20-02-2022 om 15:30:

Ik vind kindernamen vooral afschuwelijk als het neologismen lijken.
Vandaag hoorde ik bijvoorbeeld in de supermarkt iets van Vai-laa-tsjoo.
Wat moet dat betekenen?

Had het even gevraagd. Vast een normale naam in een ander land.

Claire11 schreef op 20-02-2022 om 15:30:

Ik vind kindernamen vooral afschuwelijk als het neologismen lijken.
Vandaag hoorde ik bijvoorbeeld in de supermarkt iets van Vai-laa-tsjoo.
Wat moet dat betekenen?

Jezus Christus te paard mag hopen dat het kind geen Fellatio heet

Netherfield schreef op 20-02-2022 om 17:43:

Maar bij Sebas voor Sebastiaan, zeg je dan Seebas of Seuhbas, zoals je Sebastiaan zegt zonder tiaan erachter?

Suhbas zou ik zeggen. Zo zeg ik ook 'Suhbastiejaan' 

Regendrup.

Regendrup.

20-02-2022 om 23:17 Topicstarter

Netherfield schreef op 20-02-2022 om 17:43:

Maar bij Sebas voor Sebastiaan, zeg je dan Seebas of Seuhbas, zoals je Sebastiaan zegt zonder tiaan erachter?

Suhbas ja 

Regendrup.

Regendrup.

20-02-2022 om 23:17 Topicstarter

Phlora schreef op 20-02-2022 om 20:59:

[..]

Jezus Christus te paard mag hopen dat het kind geen Fellatio heet

😂

Claire11 schreef op 20-02-2022 om 15:39:

[..]

Sanne (Suzanne) en Niels (Nicolaas) zijn in ieder geval geen verzonnen woorden.

Valazzo is een plaats in Italië 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

21-02-2022 om 19:04

Ik ken ook een gezin waarvan alle voornamen met de V beginnen, 5 personen. Houd ik ook niet van.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

21-02-2022 om 19:05

Namen beginnend met Dj..

Ik dacht even dat het sarcastisch was, maar het is serieus. En het is niet dat de meeste namen  zo erg zijn, maar waarom je kind veroordelen tot een leven lang spellen? Vooral Rhomy? Waarom? 

https://www.oudersvannu.nl/nieuws/net-even-anders-20-originele-manieren-om-veel-voorkomende-namen-te-spellen/?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1645179964

Volgens mij zijn die rare spellingen begonnen toen internet op kwam. Je wil natuurlijk wel dat je bloedje een uniek emailadres heeft. 

redbulletje schreef op 21-02-2022 om 19:41:

Volgens mij zijn die rare spellingen begonnen toen internet op kwam. Je wil natuurlijk wel dat je bloedje een uniek emailadres heeft.

Wij verzonnen gewoon zelf wat origineels, daar had je geen bijzondere naam voor nodig. Niet dat dat nu zulke geweldige waren, maar als pubers vonden we van wel natuurlijk 😂

Lollypopje schreef op 21-02-2022 om 19:43:

[..]

Wij verzonnen gewoon zelf wat origineels, daar had je geen bijzondere naam voor nodig. Niet dat dat nu zulke geweldige waren, maar als pubers vonden we van wel natuurlijk 😂

Maar solliciteren met [email protected] staat zo onprofessioneel  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.