Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


hier collega Sebastiaan die ook sebas wordt genoemd. Klinkt beetje bekakt...en

Regendrup.

Regendrup.

18-02-2022 om 19:56 Topicstarter

Siobhan schreef op 18-02-2022 om 18:53:

hier collega Sebastiaan die ook sebas wordt genoemd. Klinkt beetje bekakt...en

Grappig wat associatie doet, ik ken juist een hele leuke Sebas en vind daardoor die afkorting dus wél heel leuk en totaal niet bekakt. 

Regendrup. schreef op 18-02-2022 om 19:56:

[..]

Grappig wat associatie doet, ik ken juist een hele leuke Sebas en vind daardoor die afkorting dus wél heel leuk en totaal niet bekakt.

Komt waarschijnlijk ook door de degene die het uitspreekt...

Ik las net in de krant ; Deadalus.
Hoe zeg je dat? 
ik ken een Dae die zeggen day maar daaee zou ook kunnen.
Zeg je dan bij deze daaeedaalus,daydaalus of daydalus

Knutselkei schreef op 19-02-2022 om 08:54:

Ik las net in de krant ; Deadalus.
Hoe zeg je dat?
ik ken een Dae die zeggen day maar daaee zou ook kunnen.
Zeg je dan bij deze daaeedaalus,daydaalus of daydalus

Dee-da-lus volgens mij. Er zijn gangbaarder namen in de Griekse mythologie te vinden.

Klasgenootje van mijn zoon heet Pasiphaë. Ook zo'n onmogelijke Griekse Mythologie naam....

NightNurse schreef op 19 -02-2022 om 14:13:

Klasgenootje van mijn zoon heet Pasiphaë. Ook zo'n onmogelijke Griekse Mythologie naam....

Dan is Daedalus nog vrij simpel 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

20-02-2022 om 15:24

Ik vind voornamen vreemd als ze bijv eindigen op een S en de achternaam begint met een S. Of bijv waarvan de eerste 2 letters hetzelfde zijn , Sa. Sa…

Ik vind kindernamen vooral afschuwelijk als het neologismen lijken.
Vandaag hoorde ik bijvoorbeeld in de supermarkt iets van Vai-laa-tsjoo.
Wat moet dat betekenen?

Moet een naam iets betekenen dan? Vailaatsjoo is toch even veel- of nietszeggend als Sanne of Niels?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 15:37

Grappig. Een vriendin van mij heeft de namen van de kinderen daar in extreme mate op uitgekozen. Eerste naam eindigt op een letter waar de tweede naam mee begint, die dan weer eindigt op de eerste letter van de achternaam. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. Op zich is het wel te doen in het geval van haar kinderen, want de tweede naam wordt niet werkelijk gebruikt.

Wat ik ook een opvallende keuze vind: een bekende had een enorme voorkeur voor een bepaalde jongensnaam. Zo erg dat er zelfs geen meisjesnaam is bedacht. Hun dochter kreeg dus deze jongensnaam, en het is echt geen naam die je verder unisex tegenkomt. Helaas is ze best een verlegen meisje en zit ze er mee dat er altijd vreemd wordt opgekeken als achter de voornaam een meisje blijkt te zitten. Kennis gaf laatst min of meer uit het niets aan spijt te hebben geen meisjesvariant bedacht te hebben voor de naam.

skik schreef op 20-02-2022 om 15:35:

Moet een naam iets betekenen dan? Vailaatsjoo is toch even veel- of nietszeggend als Sanne of Niels?

Sanne (Suzanne) en Niels (Nicolaas) zijn in ieder geval geen verzonnen woorden.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 15:51

Laatst hadden ze bij Q Music een vraag à la: hoe zou je willen heten als het woord geen betekenis had. Daar kwamen hele leuke ideeën op binnen. Ik herinner mij nog 'alinea'.

Misschien een leuke vraag van de dag voor het lijstje van Friezinnetje?

Claire11 schreef op 20-02-2022 om 15:39:

[..]

Sanne (Suzanne) en Niels (Nicolaas) zijn in ieder geval geen verzonnen woorden.

Ook die zijn ooit verzonnen hoor. Alleen heel lang geleden

Maar bij Sebas voor Sebastiaan, zeg je dan Seebas of Seuhbas, zoals je Sebastiaan zegt zonder tiaan erachter?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.