Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschap Klaagtopic

Voor iedereen die even ongegeneerd wil klagen over de zwangerschap. Of je nu net zwanger bent, of al bijna bent uitgerekend: iedereen is welkom om even lekker een potje te zeuren 


KillerQueen schreef op 17-02-2023 om 13:58:

Afgelopen week in de supermarkt een onbekende die vroeg hoe lang ik nog moet. Dus ik zeg: "een paar weken". Zegt zij: "weet je zeker dat het er geen 2 zijn?"
Toen reageerde ik heel bot: "Ja dat weet ik zeker, ik ben gewoon dik."
Ik ben al zo onzeker over mijn lichaam, maar als je zwanger bent mogen mensen blijkbaar wel van alles over je lichaam tegen je zeggen. Daar word ik verdrietig van. Ja ik heb een flinke buik, maar ook als ik niet zwanger ben dan ben ik te dik.
Nog anderhalve week te gaan en dan word ik ingeleid met 38 weken.

Ach neee vreselijk zo'n mensen! Echt schaamteloos gewoon. Ik hoop dat je het naast je neer kunt leggen. 

Irritant, KillerQueen! Schaamteloos is hier inderdaad het juiste woord, denk ik. Maar wel fijn dat er een einddatum in zicht is! Trek je het verder nog wel een beetje, qua kwaaltjes enzo? 

Suuus

Suuus

17-02-2023 om 20:53 Topicstarter

wat mensen toch uitkramen.. maar wat je zegt klopt idd. Waarom moeten zoveel mensen opmerkingen maken over je lichaam gedurende de zwangerschap. Hou gewoon je mond zeker als je die ander niet eens kent. Echt werkelijk   

Ik heb ook besloten om er wat van te zeggen, dat het niet leuk en inderdaad schaamteloos! 
Ja, ik trek het nog wel. Veel veel pijn overal, maar dat komt misschien ook doordat ik fibromyalgie heb, dus ik heb sowieso altijd overal pijn. 
Nog maar anderhalve week en dan word ik ingeleid! 

Suuus

Suuus

19-02-2023 om 10:07 Topicstarter

aftellen nu KQ! 

Ik ben inmiddels 21 weken en nu al zo veel last van maagzuur. Ik heb inmiddels een constante pijn in mijn slokdarm en bij plat liggen lijken mijn maag en mond een rechtstreekse verbinding te hebben waardoor slapen ook steeds moeizamer gaat.

Iemand toevallig tips?

Jillz schreef op 19-02-2023 om 12:07:

Ik ben inmiddels 21 weken en nu al zo veel last van maagzuur. Ik heb inmiddels een constante pijn in mijn slokdarm en bij plat liggen lijken mijn maag en mond een rechtstreekse verbinding te hebben waardoor slapen ook steeds moeizamer gaat.

Iemand toevallig tips?

Een hoger kussen kan helpen en anders even langs de huisarts. Die kan misschien iets voorschrijven dat helpt. Er zijn een hoop huis tuin en keuken middeltjes zoals vla eten of melk drinken. Maar dat is even uitproberen wat helpt voor jou.

Yvaine schreef op 19-02-2023 om 12:16:

[..]

Een hoger kussen kan helpen en anders even langs de huisarts. Die kan misschien iets voorschrijven dat helpt. Er zijn een hoop huis tuin en keuken middeltjes zoals vla eten of melk drinken. Maar dat is even uitproberen wat helpt voor jou.

Ja precies, bij mij wordt het door melkproducten juist erger... 

Ik baal als een stekker van mijn toch al zwakke rug. Het wordt momenteel alleen maar erger. Kan amper lopen of staan, gaan zitten kan alleen soort van wijdbeens squattend, bukken is ook geen optie meer (ja, via dat squatten dus) en de auto in en uit gaat ook amper. Gaan liggen of opstaan na liggen moet op de bejaardenmanier: zitten en dan zijwaarts rug kantelen en tegelijkertijd benen omhoog. Ben onder behandeling van een chiropractor, maar dit kan ik echt niet nog 15 weken volhouden, zeker als die buik steeds dikker en zwaarder wordt. Geen idee wat ik er nog aan kan doen, maak me er wel zorgen over. Weet ook niet goed bij wie ik moet zijn, de chiropractor, gynaecoloog, huisarts? Pff.

afrodite05 schreef op 19-02-2023 om 15:29:

[..]

Ja precies, bij mij wordt het door melkproducten juist erger...

Ik baal als een stekker van mijn toch al zwakke rug. Het wordt momenteel alleen maar erger. Kan amper lopen of staan, gaan zitten kan alleen soort van wijdbeens squattend, bukken is ook geen optie meer (ja, via dat squatten dus) en de auto in en uit gaat ook amper. Gaan liggen of opstaan na liggen moet op de bejaardenmanier: zitten en dan zijwaarts rug kantelen en tegelijkertijd benen omhoog. Ben onder behandeling van een chiropractor, maar dit kan ik echt niet nog 15 weken volhouden, zeker als die buik steeds dikker en zwaarder wordt. Geen idee wat ik er nog aan kan doen, maak me er wel zorgen over. Weet ook niet goed bij wie ik moet zijn, de chiropractor, gynaecoloog, huisarts? Pff.

Even inbreken.. Ik had heel veel last van mijn bekken tijdens de zwangerschap, ik kreeg toen van de fysio een soort band die mijn buik ondersteunde. Dat hielp wel wat. Misschien dat zoiets jou ook kan helpen? Sterkte, want het is heel pittig zo. Ik was heel blij dat kind met 36 weken al geboren werd.

https://www.oudersvannu.nl/zwanger/gezondheid/bekkenband-tijdens-je-zwangerschap-doen-niet/

Schemerlampje schreef op 19-02-2023 om 17:42:

[..]

Even inbreken.. Ik had heel veel last van mijn bekken tijdens de zwangerschap, ik kreeg toen van de fysio een soort band die mijn buik ondersteunde. Dat hielp wel wat. Misschien dat zoiets jou ook kan helpen? Sterkte, want het is heel pittig zo. Ik was heel blij dat kind met 36 weken al geboren werd.

https://www.oudersvannu.nl/zwanger/gezondheid/bekkenband-tijdens-je-zwangerschap-doen-niet/

Oh, zijn dit bekkenproblemen dan, denk je? Of bedoel je meer dat zo'n band misschien ook bij mijn rugproblemen zouden kunnen helpen?

afrodite05 schreef op 19-02-2023 om 20:31:

[..]

Oh, zijn dit bekkenproblemen dan, denk je? Of bedoel je meer dat zo'n band misschien ook bij mijn rugproblemen zouden kunnen helpen?

Dat laatste bedoelde ik, ik kan vanuit hier niet zien wat er aan de hand is. 😁 Maar dat zou je aan de chiropracter kunnen vragen.

@ Afrodite misschien dat fysiotherapie je kan helpen. Voor mij hielpen bepaalde oefeningen wel bij rugpijn in mijn eerste zwangerschap. Deze zwangerschap bekkenpijn gehad en ook dat is met veel oefeningen nu weer goed te doen.

Hier ook wel een buik die in de weg zit waardoor simpele dingen zoals speelgoed onder de bank vandaan vissen een hele uitdaging is. Maar gelukkig geen pijn.

Yvaine schreef op 19-02-2023 om 12:16:

[..]

Een hoger kussen kan helpen en anders even langs de huisarts. Die kan misschien iets voorschrijven dat helpt. Er zijn een hoop huis tuin en keuken middeltjes zoals vla eten of melk drinken. Maar dat is even uitproberen wat helpt voor jou.

Ik voorkom plat liggen door het hoofdeinde wat omhoog te zetten. Ik vind het alleen minder fijn slapen.

En verder inderdaad heel erg aan het experimenteren met wat het beter en erger maakt. Gek genoeg is water of thee drinken bijvoorbeeld echt een trigger. Blokjes kaas lijken tijdelijk wat te verlichten, maar het komt dan ook heel snel weer terug en las ergens dat het zuivel even maskeert maar het daarna juist erger maakt. Vorige zwangerschap uiteindelijk ook nooit echt een goede oplossing voor gevonden. 

Jillz schreef op 19-02-2023 om 22:10:

[..]

Ik voorkom plat liggen door het hoofdeinde wat omhoog te zetten. Ik vind het alleen minder fijn slapen.

En verder inderdaad heel erg aan het experimenteren met wat het beter en erger maakt. Gek genoeg is water of thee drinken bijvoorbeeld echt een trigger. Blokjes kaas lijken tijdelijk wat te verlichten, maar het komt dan ook heel snel weer terug en las ergens dat het zuivel even maskeert maar het daarna juist erger maakt. Vorige zwangerschap uiteindelijk ook nooit echt een goede oplossing voor gevonden.

Kauwen op een lepel havermoutvlokken schijnt te helpen, die tip ben ik vaak tegengekomen. Of het echt werkt, weet ik niet, zelf niet geprobeerd (heb er niet vaak last van), het klinkt ook onaantrekkelijk. Maar misschien als je havermout lust, kun je het met water bereiden ipv melk. Dat heb ik wel gedaan (ooit voor de zwangerschap, omdat de melk op was ofzo), dat smaakt niet eens zo heel gek als je er nog andere dingen doorheen doen (fruit, kaneel, suiker oid). 

Als ik 's nachts wakker word dan heb ik altijd zo'n droge mond dat ik een paar slokken water drinken. Alleen momenteel word ik daar misselijk van.. En aangezien ik zo'n 6x per nacht wakker word is dat niet prettig. 
Ik zou zoooo graag weer eens een nacht lekker willen doorslapen, dan ben ik overdag niet zo moe... 

De afgelopen paar dagen nog druk geweest met mijn opleiding, straks examen. Hopelijk haal ik die in 1x, dan heb ik dat tenminste achter de rug. 

Oh, en ik begin vocht vast te houden want mijn schoenen zitten ineens strakker...

Dan anderhalve week niks (behalve de gebruikelijke huishoudelijke klusjes) en dan nog even bevallen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.