Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschap Klaagtopic

Voor iedereen die even ongegeneerd wil klagen over de zwangerschap. Of je nu net zwanger bent, of al bijna bent uitgerekend: iedereen is welkom om even lekker een potje te zeuren 


Hoe gaat het nu, KillerQueen?

afrodite05 schreef op 24-02-2023 om 08:39:

Hoe gaat het nu, KillerQueen?

Eigenlijk nog steeds hetzelfde, alleen dan heel erg verkouden en een koortslip erbij... 

De laatste loodjes, het einde is nu echt in zicht!! 

Examen gehaald trouwens, dus nu even geen opleiding, dat komt aan het einde van mijn verlof wel weer. 

Hoe gaat het eigenlijk nu met jou? 

KillerQueen schreef op 24-02-2023 om 13:00:

Hoe gaat het eigenlijk nu met jou?

Eerlijk gezegd qua misselijkheid eindelijk wat beter! Gisteren acupunctuur gehad, daarna ben ik mijn middagdosis medicijnen vergeten. Goed teken dus! Avonddosis wel gewoon genomen. Ik hoop dat het effect aanhoudt, maandag mag ik iig weer. 

Qua rug/bekkenklachten nog steeds hetzelfde, prut dus. Maar ik heb contact opgenomen met een bekkenfysio, hopelijk kan zij me helpen. Maandag belt ze me om een intake te plannen. Ben benieuwd. 

Ik ben intussen ook aan het aftellen, maar het aantal weken is nog steeds een dubbel getal (boven de 10), dus eigenlijk is dat best deprimerend   

Balen trouwens van die koortslip, al zou het nog vervelender zijn als je die rond/na de geboorte had. Als ik het goed heb onthouden is dat een naar virus voor baby's. Dus hopelijk is het op tijd over!

Suuus

Suuus

24-02-2023 om 15:34 Topicstarter

he bah KillerQueen, een heb je alles wel gehad he? Sterkte met de laatste loodjes hoor! 

Suuus

Suuus

24-02-2023 om 15:39 Topicstarter

fijn Afrodite dat je misselijkheid iets af lijkt te nemen. Hopelijk kan de bekkenfysio iets voor je betekenen.
Bij mij is de misselijkheid met emesafene redelijk onder controle. We zijn lekker even een weekje naar de zon. Dat is fijn, even niks.

@Suuus, emesafene hielp bij mij niet, daar werd ik juist misselijker van. Ik heb een veel zwaarder medicijn dat ook wordt voorgeschreven aan mensen die een chemokuur volgen en daardoor extreem misselijk zijn. Man is daarom groot voorstander van zo snel mogelijk stoppen met dit spul. Aan de ene kant ben ik het met hem eens, anderzijds: als dit medicijn het enige is wat me op de been houdt, wil ik het niet afbouwen. 

Ik word gek van een trillende spier in mijn buik. Gaat al urenlang te keer. Het voelt als een schoppende baby maar dat kan niet want 7,5 week zwanger en het zit te hoog  maar zo vreselijk irritant! Je ziet het gewoon vanaf de buitenkant. En m'n buik is al zo gevoelig

Regendrup. schreef op 26-02-2023 om 22:31:

Ik word gek van een trillende spier in mijn buik. Gaat al urenlang te keer. Het voelt als een schoppende baby maar dat kan niet want 7,5 week zwanger en het zit te hoog maar zo vreselijk irritant! Je ziet het gewoon vanaf de buitenkant. En m'n buik is al zo gevoelig

Proberen de spier te laten ontspannen door een beetje te masseren of wat warmte (douche/kruik) is het enige wat mij te binnen schiet wat kan helpen. Maar hopelijk is het inmiddels over.

Hier een dwarsligger, ik heb telkens een hoofd of de billen (ik vermoed het hoofd) in m'n zij, steekt uit en wordt steeds gevoeliger, voelt inmiddels al een beetje beurs. Ga gewoon in het midden liggen joh. Als ik het hoofdje wat naar het midden probeer te duwen, wordt er woest getrappeld. Ik durf niet te hard te duwen, want ja, fontanellen enzo, of misschien doe ik die kleine pijn. Maar oncomfortabel is het zeker.

afrodite05 schreef op 27-02-2023 om 07:45:

[..]

Proberen de spier te laten ontspannen door een beetje te masseren of wat warmte (douche/kruik) is het enige wat mij te binnen schiet wat kan helpen. Maar hopelijk is het inmiddels over.

Hier een dwarsligger, ik heb telkens een hoofd of de billen (ik vermoed het hoofd) in m'n zij, steekt uit en wordt steeds gevoeliger, voelt inmiddels al een beetje beurs. Ga gewoon in het midden liggen joh. Als ik het hoofdje wat naar het midden probeer te duwen, wordt er woest getrappeld. Ik durf niet te hard te duwen, want ja, fontanellen enzo, of misschien doe ik die kleine pijn. Maar oncomfortabel is het zeker.

Gewoon terugdoen met beleid, er zitten genoeg laagjes omheen om de baby te beschermen!

Mijn laatste loodjes zijn nu echt aangebroken! Over 3 uur melden in het ziekenhuis voor een ballonnetje en hopelijk gaat het morgen gebeuren. 

Koortslip is helemaal weggetrokken gelukkig! Ik ben alleen nog heel erg verkouden: snotterig, hoesten, verstopte holtes, krakend oor (buis van eustagius zit ook verstopt). Bekken- en banden pijn. 

Alle was is gedaan, vanmiddag voor de 5e keer de ziekenhuistas opnieuw uit- en ingepakt. Woonkamer opgeruimd. Alleen parter moet nog even alles stofzuigen van mij. 

KillerQueen schreef op 28-02-2023 om 16:26:

[..]

Gewoon terugdoen met beleid, er zitten genoeg laagjes omheen om de baby te beschermen!

Mijn laatste loodjes zijn nu echt aangebroken! Over 3 uur melden in het ziekenhuis voor een ballonnetje en hopelijk gaat het morgen gebeuren.

Koortslip is helemaal weggetrokken gelukkig! Ik ben alleen nog heel erg verkouden: snotterig, hoesten, verstopte holtes, krakend oor (buis van eustagius zit ook verstopt). Bekken- en banden pijn.

Alle was is gedaan, vanmiddag voor de 5e keer de ziekenhuistas opnieuw uit- en ingepakt. Woonkamer opgeruimd. Alleen parter moet nog even alles stofzuigen van mij.

Succes KillerQueen!  en fijn dat de koortslip weg is!

Veel succes Killerqueen!

Veel succes KillerQueen!!

De trillende spier was 's ochtends gelukkig weg! Bedankt voor de tips, zal het onthouden voor een (hopelijk niet) volgende keer.

Aargh zo'n dwarsligger is vervelend ja! Je zou inderdaad wat kunnen duwen naar een fijnere positie, wie weet helpt het.

Succes killer Queen. Ik wens je een goede bevalling!

Succes KillerQueen, echt de laatste loodjes nu!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.