Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschap Klaagtopic

Voor iedereen die even ongegeneerd wil klagen over de zwangerschap. Of je nu net zwanger bent, of al bijna bent uitgerekend: iedereen is welkom om even lekker een potje te zeuren 


Regendrup. schreef op 08-02-2023 om 15:35:

Oh wat vermoeiend Afrodite, dat lijkt me inderdaad echt niet fijn. Jammer dat je je ei niet kwijt kunt bij moeder en zus. Hoe lang "moet" je nog?

Ik zit zaterdag op 24, dus ik moet nog wel even... Maar ik geloof dat mijn gyn het wel inziet dat het al die tijd al geen pretje was en misschien dat ze wel eerder dan 40w maatregelen wil nemen, als het dan nog steeds zo is. Maarja, dan alsnog heb ik flink wat weken voor de boeg. 

Net de 22wprik gehaald, hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Anders kom ik hier gewoon weer klagen 

afrodite05 schreef op 08-02-2023 om 16:37:

[..]

Ik zit zaterdag op 24, dus ik moet nog wel even... Maar ik geloof dat mijn gyn het wel inziet dat het al die tijd al geen pretje was en misschien dat ze wel eerder dan 40w maatregelen wil nemen, als het dan nog steeds zo is. Maarja, dan alsnog heb ik flink wat weken voor de boeg.

Net de 22wprik gehaald, hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Anders kom ik hier gewoon weer klagen

Oe goede reminder, die prik moet ik ook nog halen!

Pfff, zelf let ik goed op wat ik wel/niet mag eten. Tijdje geleden ook doorgegeven aan zus en moeder toen zij inkopen deden voor kerst. Zondag aten we bij mijn moeder (ik kookte), zij en zus hadden samen de boodschappen gedaan. Daar zaten ook kaasflakes bij. Het restje hebben wij meegenomen en gisteren gegeten. Maar je raadt het misschien al: de kaas was van rauwmelkse kaas. 
Nu weet ik wel dat de kans niet zo groot is dat ik nu besmet ben met de listeria bacterie, maar ik baal er zo ontzettend van. Heb ook heel veel zin om een boos berichtje naar zus en moeder te sturen, maar dat levert toch niets op, dus dat doe ik maar niet. Ik kan er nu ook niets meer aan doen... Zal de gyn wel inlichten bij de volgende afspraak, maar ja, zij zal ook niets kunnen doen, neem ik aan.

Suuus

Suuus

09-02-2023 om 13:39 Topicstarter

Heb je je eten nog verhit Afrodite? Want dan maakt het sowieso niet uit.
Ik snap dat je baalt. Maar de kans is wel enorm klein dat het fout is gegaan. Maar het is denk meer de teleurstelling he, dat er geen rekening mee wordt gehouden. 

Pfff, jammer dat je er niet al tijdens het koken achter was gekomen. Aan de andere kant kan ik mij heel goed voorstellen dat je er niet aan denkt om te checken, gezien kaas vrijwel altijd gepasteuriseerd wordt verkocht in de winkel. 

Hier opeens vandaag (en gisteren eigenlijk ook al een beetje) weer misselijk, en ook overgegeven net. Dat ging zo hard dat ik tegelijkertijd in mijn broek heb geplast & het er ook via mijn neus uit kwam zetten, bah 😞 Hopelijk gaat het de rest van vandaag weer iets beter.

Suuus

Suuus

09-02-2023 om 13:42 Topicstarter

Oh wat shit Masatu, heb je drukke dagen gehad? Dat kan bij mij wel eens schelen.

Ik heb sowieso alweer een paar keer in mijn broek geplast toen ik moest niezen. Dat stomme kwaaltje had ik niet gemist

Nee, de flakes zijn niet verhit geweest helaas. Het was echt bedoeld om over de pasta/gnocchi heen te strooien. Ik heb ook een paar flakes gesnoept zo uit het bakje, zowel zondag als gisteren. Tja. 

Wat dat spugen betreft: ik heb ook een keer via m'n neus gespuugd, gatverdamme wat was dat smerig. Bleef het heel lang ruiken ondanks snuiten en naspoelen met water, verder bloeddoorlopen ogen... En urineverlies tijdens overgeven klinkt ook bekend. Knuffel voor jou, Masatu 

afrodite05 schreef op 09-02-2023 om 13:50:

Nee, de flakes zijn niet verhit geweest helaas. Het was echt bedoeld om over de pasta/gnocchi heen te strooien. Ik heb ook een paar flakes gesnoept zo uit het bakje, zowel zondag als gisteren. Tja.

Wat dat spugen betreft: ik heb ook een keer via m'n neus gespuugd, gatverdamme wat was dat smerig. Bleef het heel lang ruiken ondanks snuiten en naspoelen met water, verder bloeddoorlopen ogen... En urineverlies tijdens overgeven klinkt ook bekend. Knuffel voor jou, Masatu

Was het harde rauwmelkse kaas? Dan maakt het niks uit en die mag je gewoon. Alleen zachte rauwmelkse kaas (zoals bijvoorbeeld brie of gorgonzola) is het schadelijk. 

Inderdaad harde rauwmelkse kaas kan geen kwaad.

Oh gelukkig! Het was harde kaas inderdaad. Pfoeh. Thnx voor de geruststelling

De misselijkheid is redelijk onder controle: vaak tussendoor wat eten helpt blijkbaar.
Maar die pijnlijke borsten... ik word er crimineel gek van. Voelen aan zoals tijdens de borstvoeding, als ze op ontploffen staan. 

Vanavond wat emmers met 10 liter water getild, ik dacht dat het nog wel kon maar het was toch te zwaar. Nu een strak gevoel in mijn buik. Vanavond maar lekker op de bank liggen met de voetjes omhoog. Ik merk dat het wel zwaarder wordt nu en wat alledaagse dingen niet zo goed meer gaan. Ik heb tegenwoordig ook het tempo van een slak met wandelen.

Yvaine schreef op 12-02-2023 om 19:56:

Vanavond wat emmers met 10 liter water getild, ik dacht dat het nog wel kon maar het was toch te zwaar. Nu een strak gevoel in mijn buik. Vanavond maar lekker op de bank liggen met de voetjes omhoog. Ik merk dat het wel zwaarder wordt nu en wat alledaagse dingen niet zo goed meer gaan. Ik heb tegenwoordig ook het tempo van een slak met wandelen.

Ai let je wel op jezelf? 

Hoeveel weken ben je nu?

Regendrup. schreef op 12-02-2023 om 20:01:

[..]

Ai let je wel op jezelf?

Hoeveel weken ben je nu?

30 weken alweer. Ja, probeer wel op te letten, merk de laatste weken dat ik wel moet. Maar ik had niet het idee dat ik nu iets heel geks deed maar het was toch net te zwaar. Vanavond maar lekker rustig aan doen.

Vervelend dat je zo’n last hebt van je borsten. Ik heb normaal gesproken de eerste twee weken van mijn cyclus altijd behoorlijk pijnlijke borsten en oksels. Maar juist nu ik zwanger ben heb ik er helemaal geen last van. Wat mij tijdens mijn normale cyclus altijd helpt is een goed zittende bh die voldoende ondersteunt.

Afgelopen week in de supermarkt een onbekende die vroeg hoe lang ik nog moet. Dus ik zeg: "een paar weken". Zegt zij: "weet je zeker dat het er geen 2 zijn?"
Toen reageerde ik heel bot: "Ja dat weet ik zeker, ik ben gewoon dik."
Ik ben al zo onzeker over mijn lichaam, maar als je zwanger bent mogen mensen blijkbaar wel van alles over je lichaam tegen je zeggen. Daar word ik verdrietig van. Ja ik heb een flinke buik, maar ook als ik niet zwanger ben dan ben ik te dik. 
Nog anderhalve week te gaan en dan word ik ingeleid met 38 weken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.