Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader


En waarom zou je ovulatietesten doen als je niet zwanger wil worden? Het is geen anticonceptie of zo. Meestal gebruik je die om te kijken wanneer je vruchtbaar bent zodat je juist dan wel seks kunt hebben als je een kind wil. 

MamaE schreef op 28-06-2023 om 22:17:

Ik snap er niks meer van. De dokter zegt dat je vijf weken zwanger bent, maar jij bent er van overtuigd dat het maar drie weken is want toen had je seks met H en je wil dat H de vader is?
Ging er bij H geen lampje branden van 'hee wij hadden al vanaf januari geen seks behalve één keer drie weken geleden dus is het dan niet van een ander?'

Ga alsjeblieft ook een keer zonder H naar de huisarts en gooi deze hele soapserie op tafel.

Het klopt op zich wel dat je 2 weken 'cadeau krijgt'. De duur van een zwangerschap wordt van oudsher gemeten vanaf de start van de laatste menstruatie, terwijl de daadwerkelijke bevruchting meestal 2 weken later is. 

Verder eens hoor. 

MamaE schreef op 28-06-2023 om 22:19:

En waarom zou je ovulatietesten doen als je niet zwanger wil worden? Het is geen anticonceptie of zo. Meestal gebruik je die om te kijken wanneer je vruchtbaar bent zodat je juist dan wel seks kunt hebben als je een kind wil.

Als je geen kind wilt, maar nou ook weer niet heel erg niet, dan kun je het ook gebruiken om de kans op zwangerschap kleiner te maken. Bijvoorbeeld als een kind best welkom is, maar liever iets later. Maar als je echt geen kind wilt nu/van deze man, is het gewoon niet betrouwbaar genoeg. Net als coitus interruptus. 

Maar goed, dat is een gepasseerd station want de zwangerschap is een feit. 

I hoop dat TO de ruimte neemt om te bedenken wat de gevolgen zullen of kunnen zijn van de beslissingen die ze nu neemt. Voor haarzelf, de mannen in kwestie, maar toch echt vooral voor het kind.

ToetieToover schreef op 28-06-2023 om 05:51:

[..]

Die mannen zijn net zo onverantwoordelijk geweest hier, laten we dat niet vergeten. En het kind is de dupe, daar vind ik niets lachwekkends aan. Je zal maar een ongewenst kind zijn.

Hoe zijn die mannen onverantwoordelijk geweest? Ze weten niet eens van elkaars bestaan. 
Geef wel toe dat het dom was van hen om te rekenen op voor het zingen de kerk uit, als anticonceptie, maar daar is zij ook bij. 

@To: je hebt geen stabiele relatie, geen idee van wie het kind kan zijn, geen idee over anticonceptie; dus misschien is het niet zo onverstandig om in dit geval abortus te overwegen. 
Zie je jezelf als alleenstaande moeder met alle gevolgen daarbij? 

Yumi schreef op 28-06-2023 om 19:55:

[..]

Lientje, hoezo hoe dan? Ik heb nog niet alles gelezen, maar Laura schrijft hierboven toch uitgebreid hoe je ongepland zwanger kunt worden. Wel opletten hoor

Nou ja, ik heb wel opgelet tijdens de biologielessen  op school,  dus hoe dan snap ik wel. Alleen ik begrijp gewoon  niet dat het tegenwoordig  zo normaal  lijkt te zijn het zonder anticonceptie  te doen( vooral dus zonder condoom te gebruiken, zeker ivm soa's) . Dat hoor ik de laatste tijd veel. Met als excuus: het is lekkerder zonder condoom .  En dan ook nog met verschillende  mannen, daar snap ik dus niks van. Noem me antiek, noem me een oud ouderwets wijf, zal best zo zijn. Snap het gewoon niet die naïviteit.  Tsja....

lientje69 schreef op 29-06-2023 om 06:05:

[..]

Nou ja, ik heb wel opgelet tijdens de biologielessen op school, dus hoe dan snap ik wel. Alleen ik begrijp gewoon niet dat het tegenwoordig zo normaal lijkt te zijn het zonder anticonceptie te doen( vooral dus zonder condoom te gebruiken, zeker ivm soa's) . Dat hoor ik de laatste tijd veel. Met als excuus: het is lekkerder zonder condoom . En dan ook nog met verschillende mannen, daar snap ik dus niks van. Noem me antiek, noem me een oud ouderwets wijf, zal best zo zijn. Snap het gewoon niet die naïviteit. Tsja....

Ouderwets, dat heeft hier niemand gezegd, Lien.

Maar als je de historiek hier (goed) leest dan staat er dat er nergens dat één van de mannen zegt dat het 'zonder' lekkerder is. Dan staat er dat die twee mannen niks van mekaar weten. En dan is het TO die op één dag met de twee mannen vrijt. Of het naïef is wat TO doet weet ik niet, onverantwoord in ieder geval wel.

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 13:31:

[..]

Ja maar dat kind is nu al onderweg en ik lees hier wel vaker draadjes waarin vrouwen willens en wetens risico’s hebben genomen en nu met de gebakken peren zitten. Dus het verbaasde mij dat deze TO zo hard wordt aangepakt alsof ze een 16jarige is.

Vindt jij het gedrag en de manier waarop ze hier over praat dan duiden op iemand die verstandiger is dan de gemiddelde 16-jarige?

Elpisto schreef op 29-06-2023 om 11:52:

[..]

Vindt jij het gedrag en de manier waarop ze hier over praat dan duiden op iemand die verstandiger is dan de gemiddelde 16-jarige?

Des te meer reden om hulp te vragen aan mensen die mee kunnen helpen orde aan te brengen in de chaos. Open gaan praten bij de huisarts (en dan alleen gaan) of Belgische variant van FIOM lijkt mij superbelangrijk om een en ander op een rijtje te zetten en verantwoorde beslissingen te nemen die ook uitvoerbaar zijn. Laat je ondersteunen. Dat verdien jij en zeker ook je eventuele toekomstige kind. Laat die niet in deze warboel ter wereld komen! Ruim je eigen rommel op! Dat bedoel ik niet verwijtend maar dat is nou eenmaal je verantwoordelijkheid als (toekomstige) ouder, om na te gaan of de omstandigheden waarin je kind gaat opgroeien optimaal zijn en wat je moet doen om die optimale omstandigheden te scheppen. Of wat je keuzes kunnen zijn, als je merkt dat de optimale omstandigheden voor je kind niet haalbaar zijn. 

Mija schreef op 29-06-2023 om 12:12:

[..]

Des te meer reden om hulp te vragen aan mensen die mee kunnen helpen orde aan te brengen in de chaos. Open gaan praten bij de huisarts (en dan alleen gaan) of Belgische variant van FIOM lijkt mij superbelangrijk om een en ander op een rijtje te zetten en verantwoorde beslissingen te nemen die ook uitvoerbaar zijn. Laat je ondersteunen. Dat verdien jij en zeker ook je eventuele toekomstige kind. Laat die niet in deze warboel ter wereld komen! Ruim je eigen rommel op! Dat bedoel ik niet verwijtend maar dat is nou eenmaal je verantwoordelijkheid als (toekomstige) ouder, om na te gaan of de omstandigheden waarin je kind gaat opgroeien optimaal zijn en wat je moet doen om die optimale omstandigheden te scheppen. Of wat je keuzes kunnen zijn, als je merkt dat de optimale omstandigheden voor je kind niet haalbaar zijn.

Oh dat ben ik 100% met je eens. Het ging me meer om de opmerking van Nick, die elke "negatieve" reactie bijna af deed als dat we er op staan dat ze een abortus moet nemen. 

Laura1992

Laura1992

29-06-2023 om 16:49 Topicstarter

bij optijd terug trekken in voorvocht is alleen vocht en geen spermacellen en was er voor de duidelijkheid echt wel optijd uitgehaald want M heeft zich nog moeten aftrekken even dus die kans van maandag is echt nihil dus volgens de berekeningen van dokter kan het niet anders dan van H zijn ! Donderdag had ik rond 3 uur seks met M pas en ben overtuigd dat eicel toen al weg was en dokter zei dat mijn berekening echt wel klopt van dinsdag op woensdag eicel 

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 16:49:

bij optijd terug trekken in voorvocht is alleen vocht en geen spermacellen en was er voor de duidelijkheid echt wel optijd uitgehaald want M heeft zich nog moeten aftrekken even dus die kans van maandag is echt nihil dus volgens de berekeningen van dokter kan het niet anders dan van H zijn ! Donderdag had ik rond 3 uur seks met M pas en ben overtuigd dat eicel toen al weg was en dokter zei dat mijn berekening echt wel klopt van dinsdag op woensdag eicel

Er is geen huisarts die dit zal bevestigen, maar leuk geprobeerd dit topic 

Laura1992

Laura1992

29-06-2023 om 17:16 Topicstarter

en maandag moet ik naar gyneacoloog dus zal ik inneens weten of het echt van die week ik aangezien dokter al zei 5 weken zal het wel kloppen ! Toch bedankt voor jullie tips maar ik blijf bij H 

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 17:16:

en maandag moet ik naar gyneacoloog dus zal ik inneens weten of het echt van die week ik aangezien dokter al zei 5 weken zal het wel kloppen ! Toch bedankt voor jullie tips maar ik blijf bij H

Oké, laten we eens aannemen dat het kind daadwerkelijk van H is. Hoe ga je zorgen dat jullie relatie goed wordt, dat jullie een veilig gezin vormen voor jullie kind? Je zegt zelf in je eerste post dat de relatie al jaren niet goed is en jullie sinds januari uit elkaar zijn. Gaan jullie in therapie?

Laura1992 schreef op 29-06-2023 om 16:49:

bij optijd terug trekken in voorvocht is alleen vocht en geen spermacellen en was er voor de duidelijkheid echt wel optijd uitgehaald want M heeft zich nog moeten aftrekken even dus die kans van maandag is echt nihil dus volgens de berekeningen van dokter kan het niet anders dan van H zijn ! Donderdag had ik rond 3 uur seks met M pas en ben overtuigd dat eicel toen al weg was en dokter zei dat mijn berekening echt wel klopt van dinsdag op woensdag eicel

Wie helpt even tillen zodat TS onder haar steen uit kan kruipen?

MamaE schreef op 29-06-2023 om 17:49:

[..]

Wie helpt even tillen zodat TS onder haar steen uit kan kruipen?

🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.