Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader


dan

dan

28-06-2023 om 13:06

Anoniemvoornu schreef op 27-06-2023 om 19:50:

Je kan geen 1000/1500 euro betalen? Hoe wil je dan de uitzet voor de kleine aanschaffen? Dat gaat echt stukken meer kosten dan dit bedrag . Zoiezo een kindje kost een hoop geld ...


En dat is nog maar het begin. 

letterkoekje schreef op 28-06-2023 om 13:02:

Ik spreek niet lichtzinnig over een abortus. Sommige mensen moeten (volgens mijn bescheiden mening) tegen zichzelf beschermd worden. En ik denk dat TO zo iemand is.

H weet niks van M af. Je zal maar tot de conclusie komen dat je vriendin, met wie het al niet goed ging, een kind van een ander verwacht. En hoe TO dan zo dikwijls in de mogelijkheid is om 'stiekem' naar M te gaan zonder dat H dat weet. Ze heeft minstens 3x per week seks met M.

Dit is niet een abortus AANraden, wat ik doe. Ik raad haar AF een kind te krijgen omdat haar zoon of dochter, het volgende slachtoffer zal zijn van haar ongeorganiseerde leven.

Soms doet 'een beslissing nemen' pijn.

Maar ze is al zwanger. Dus om nou nog af te raden om aan een kind te beginnen is wat aan de late kant. En er zijn zoveel vrouwen die alleen een kind krijgen of met vaders die geen reet doen. En om dat kind dan al een slachtoffer van de moeder en haar niet zo slimme keuzes te noemen.. 

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 13:16:

[..]

Maar ze is al zwanger. Dus om nou nog af te raden om aan een kind te beginnen is wat aan de late kant. En er zijn zoveel vrouwen die alleen een kind krijgen of met vaders die geen reet doen. En om dat kind dan al een slachtoffer van de moeder en haar niet zo slimme keuzes te noemen..

Maar er is een verschil tussen een ongeluk en willens en wetens risico na risico te nemen en nu met de gebakken peren te zitten.

Dit is nog maar het begin van de volgende aaneenschakeling van ondoordachte handelingen, dat wil je toch niet voor een kind.

Ysenda schreef op 28-06-2023 om 13:21:

[..]

Maar er is een verschil tussen een ongeluk en willens en wetens risico na risico te nemen en nu met de gebakken peren te zitten.

Dit is nog maar het begin van de volgende aaneenschakeling van ondoordachte handelingen, dat wil je toch niet voor een kind.

Ja maar  dat kind is nu al onderweg en ik lees hier wel vaker draadjes waarin vrouwen willens en wetens risico’s hebben genomen en nu met de gebakken peren zitten. Dus het verbaasde mij dat deze TO zo hard wordt aangepakt alsof ze een 16jarige is. 

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 13:31:

[..]

Ja maar dat kind is nu al onderweg en ik lees hier wel vaker draadjes waarin vrouwen willens en wetens risico’s hebben genomen en nu met de gebakken peren zitten. Dus het verbaasde mij dat deze TO zo hard wordt aangepakt alsof ze een 16jarige is.

Dat heeft ook te maken met de reacties van TO.

Er is een verschil tussen; oh oh oh ik heb iets stoms gedaan, help, wat moet ik nu!?

En TO; ik had seks met H en M. Ik ben zwanger. Ik denk van H. Jullie?

Kan ook van M zijn

Ik denk van H. 

De kans is dat het van M is

Jamaar ik voelde met mijn vinger mijn eisprong. Ik denk van H

Een dna test is de enige manier om het te weten

Kan ik niet betalen. Ik denk van H

Dat kun je niet weten

Ja maar ik denk van H

Doordat TO zo hardnekkig haar eigen gedachtelijn blijft vasthouden worden de reacties steeds harder. Wrs met het idee dat toch iets moet doordringen. Want straks is en een baby, een mens. Ik denk alleen niet dat dit helpt. Wat wel helpt weet ik ook niet. Iig zo snel mogelijk naar huisarts of die linkjes hier boven volgen. 

Meesje schreef op 28-06-2023 om 13:43:

[..]

Dat heeft ook te maken met de reacties van TO.

Er is een verschil tussen; oh oh oh ik heb iets stoms gedaan, help, wat moet ik nu!?

En TO; ik had seks met H en M. Ik ben zwanger. Ik denk van H. Jullie?

Kan ook van M zijn

Ik denk van H.

De kans is dat het van M is

Jamaar ik voelde met mijn vinger mijn eisprong. Ik denk van H

Een dna test is de enige manier om het te weten

Kan ik niet betalen. Ik denk van H

Dat kun je niet weten

Ja maar ik denk van H

Doordat TO zo hardnekkig haar eigen gedachtelijn blijft vasthouden worden de reacties steeds harder. Wrs met het idee dat toch iets moet doordringen. Want straks is en een baby, een mens. Ik denk alleen niet dat dit helpt. Wat wel helpt weet ik ook niet. Iig zo snel mogelijk naar huisarts of die linkjes hier boven volgen.

Ja ik zeg niet dat ik het allemaal zo slim vind maar om nou te zeggen dat ze nu beter geen kind kan krijgen wat in TO haar geval dus op abortus of een overtijdbehandeling neerkomt vind ik veel te ver gaan. 

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 13:55:

[..]

Ja ik zeg niet dat ik het allemaal zo slim vind maar om nou te zeggen dat ze nu beter geen kind kan krijgen wat in TO haar geval dus op abortus of een overtijdbehandeling neerkomt vind ik veel te ver gaan.

TO kan prima een kind krijgen als ze dat heel graag wil. Maar ze belazert de kluit omdat ze financieel iemand nodig heeft vanwege dat kind. Ik denk dat ik dit nog het meest storend vindt. De ene kerel, van wie ze ging scheiden, denkt dat het van hem is, de ander weet van niets maar kan net zo goed de vader zijn. Haar focus ligt op een kind krijgen terwijl die, m.i., moet liggen op "hoe maak ik geen puinhoop van mijn leven zonder andere mensen te belazeren".

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 13:31:

[..]

Ja maar dat kind is nu al onderweg en ik lees hier wel vaker draadjes waarin vrouwen willens en wetens risico’s hebben genomen en nu met de gebakken peren zitten. Dus het verbaasde mij dat deze TO zo hard wordt aangepakt alsof ze een 16jarige is.

Ze komt wel echt jong over. En haar erop wijzen dat er een mogelijkheid is dat ze er alleen voor komt te staan en ze financieel niet stabiel lijkt, lijkt me juist wel goed, want het komt niet over of ze überhaupt verder heeft gedacht wat het betekent om zwanger te zijn, los van de vaderschapsmogelijkheden.

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 13:16:

[..]

Maar ze is al zwanger. Dus om nou nog af te raden om aan een kind te beginnen is wat aan de late kant. En er zijn zoveel vrouwen die alleen een kind krijgen of met vaders die geen reet doen. En om dat kind dan al een slachtoffer van de moeder en haar niet zo slimme keuzes te noemen..

Ik had misschien beter geschreven dat ik haar afraad DIT kind te krijgen. Als TO haar leven terug op de rails zou kunnen krijgen (wat volgens mij momenteel niet is en dan bedoel ik nog niet omdat ze onverwacht zwanger is), dan is er weinig beletsel om een kindje te hebben.

Natuurlijk dat er vrouwen zijn die alleen opdraaien voor de zorg van een kind. Alleen hoop ik dan maar voor die kinderen dat die moeders meer evenwichtig zijn.

En NATUURLIJK dat ik dat kind nu al slachtoffer noem! Of denk je echt dat eens dat ze het kind heeft, het leven van TO normaler gaat verlopen? Dan komen er nog eens enkele factoren bij die nog meer hypotheek leggen op het leven van moeder en kind. Denk maar aan het financiële, het moeilijk kunnen gaan werken (ik weet niet of TO nu werk heeft, dat betwijfel ik) omdat er geen geld voor opvang is. 

Ik vind het wel heel kort door de bocht dat jij in twee zinnen zegt dat dit kind geen slachtoffer van de situatie gaat zijn, WANT er zijn zoveel vrouwen die alleen én goed voor een kind kunnen zorgen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-06-2023 om 14:10:

[..]

TO kan prima een kind krijgen als ze dat heel graag wil. Maar ze belazert de kluit omdat ze financieel iemand nodig heeft vanwege dat kind. Ik denk dat ik dit nog het meest storend vindt. De ene kerel, van wie ze ging scheiden, denkt dat het van hem is, de ander weet van niets maar kan net zo goed de vader zijn. Haar focus ligt op een kind krijgen terwijl die, m.i., moet liggen op "hoe maak ik geen puinhoop van mijn leven zonder andere mensen te belazeren".

Maar daar lijd jij persoonlijk toch niks mee? 

letterkoekje schreef op 28-06-2023 om 14:19:

[..]

Ik had misschien beter geschreven dat ik haar afraad DIT kind te krijgen. Als TO haar leven terug op de rails zou kunnen krijgen (wat volgens mij momenteel niet is en dan bedoel ik nog niet omdat ze onverwacht zwanger is), dan is er weinig beletsel om een kindje te hebben.

Natuurlijk dat er vrouwen zijn die alleen opdraaien voor de zorg van een kind. Alleen hoop ik dan maar voor die kinderen dat die moeders meer evenwichtig zijn.

En NATUURLIJK dat ik dat kind nu al slachtoffer noem! Of denk je echt dat eens dat ze het kind heeft, het leven van TO normaler gaat verlopen? Dan komen er nog eens enkele factoren bij die nog meer hypotheek leggen op het leven van moeder en kind. Denk maar aan het financiële, het moeilijk kunnen gaan werken (ik weet niet of TO nu werk heeft, dat betwijfel ik) omdat er geen geld voor opvang is.

Ik vind het wel heel kort door de bocht dat jij in twee zinnen zegt dat dit kind geen slachtoffer van de situatie gaat zijn, WANT er zijn zoveel vrouwen die alleen én goed voor een kind kunnen zorgen.

Ja ik vind het dan kort door de bocht dat jij haar maar aanraad  om dit kind vooral niet te krijgen wat dus neerkomt op een abortus of overtijdbehandeling aanraden, omdat ze volgens jou haar leven niet op orde heeft nu. 

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 14:30:

[..]

Maar daar lijd jij persoonlijk toch niks mee?

Klopt wij lijden daar niet van. Dit kind echter wel en dit kind moet prio 1 zijn en dat is het overduidelijk niet bij TO, die denkt alleen aan zichzelf en oh wat als ze alles kwijt raakt. 

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet op het juiste moment in hun leven zwanger en dat is duidelijk bij TO het geval. Dat heeft niks met pro abortus te maken, maar juist met helder nadenken wat is het beste voor het kindje en de moeder.

Moradora schreef op 28-06-2023 om 14:35:

[..]

Klopt wij lijden daar niet van. Dit kind echter wel en dit kind moet prio 1 zijn en dat is het overduidelijk niet bij TO, die denkt alleen aan zichzelf en oh wat als ze alles kwijt raakt.

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet op het juiste moment in hun leven zwanger en dat is duidelijk bij TO het geval. Dat heeft niks met pro abortus te maken, maar juist met helder nadenken wat is het beste voor het kindje en de moeder.

Maar dat vroeg ze niet.  En het lijkt me dat vrouwen nog steeds baas in eigen buik zijn dus ipv zeggen wat je ervan vind zou je ook niet kunnen reageren toch? 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 17:36:

[..]

Heb dit altijd goed gecontroleerd vanaf januari door sorry voor de onsmakelijke woorden...met een vingen onder de douche en die dag moest ik ze hebben en was ook effectief zo ben ik 100% zeker van !

Deze snap ik niet, hoe heb je dit vanaf januari gecontroleerd?  Een vinger in je vagina brengen en zo weet je of je een eisprong hebt gehad? Of heb je een ovulatietest gebruikt?  Excuus als ik het niet goed verwoord of begrepen heb.

We raden helemaal geen abortus aan. We stellen wel dat de omstandigheden verre van ideaal zijn. Ze is pas net zwanger, dus er is nog tijd om daar wat dingen aan te veranderen. Als TS het kindje graag wil houden, dan kan dat. Wel moet ze na gaan denken over het 'hoe dan'. 
Over zaken als huisvesting, werk, financiën, openheid over de vader, de rol van de vader, wel of geen relatie en met wie dan wel/niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.