Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader


Ysenda schreef op 28-06-2023 om 13:21:

[..]

Maar er is een verschil tussen een ongeluk en willens en wetens risico na risico te nemen en nu met de gebakken peren te zitten.

Dit is nog maar het begin van de volgende aaneenschakeling van ondoordachte handelingen, dat wil je toch niet voor een kind.

Een van de grootste alarmbellen vind ik dat het wél een soort van doordacht lijkt. Want TO wilde voor haar 30 een kind en is bewust met anticonceptie gestopt. Ze nam die beslissing of zette die door nadat haar lange relatie ten einde was/leek en opnieuw toen ze met een andere man (die ze na een half jaar al niet zo leuk meer vindt) het bed ging delen. Voor het zingen de kerk uit is geen anticonceptie, dat is Russisch roulette. 

En dit allemaal in een tijdsbestek van een half jaar. TO is nog nooit als volwassene alleen geweest (want ze zijn 13+ jaar samen, dus TO was nog geen 18) en lijkt dit ook te vermijden.

En als het wel tijd is om je verantwoordelijkheid te nemen en volwassen en rationeel na te gaan denken, is haar enige reactie, het moet wel van mijn ex zijn en niet van mijn scharrel, want eisprong en klaarkomen en blablabla. Die riedel houdt niet op tot iemand haar bevestigd. En neemt bewust de beslissing om het scharrel niet te vertellen en ex voor te liegen. 

Het is niet dat ik het niet begrijp. Ik snap echt dat er paniek kan zijn en dat mensen dan niet zulke handige beslissingen nemen. Dit zijn er echter wel erg veel. 

TO, ga naar de huisarts. Leg dit allemaal voor. En zoek hulp. Je hebt minimaal relatietherapie nodig, want jullie waren uit elkaar. Een kind is echt superstressvol en kan de beste relaties op scherp zetten. En jij hebt nu geen goede relatie. Je gunt je kind een fijnere start. En ook voor jezelf. Als klankbord. Om te ontdekken wie je echt bent of wil zijn. En wat gezonde manieren zijn om daar te komen. 


TrefleQ schreef op 28-06-2023 om 04:53:

Lieve Laura1992, je klinkt geschrokken. Zonder dat je dat wilde, zijn de dingen anders gelopen. En nu maak je je zorgen over wie de vader is. Terwijl je eigenlijk blij zou willen zijn met je zwangerschap.

Ik vind sommige reacties op het forum vervelend om te lezen. Ze maken je eerder verdrietig dan dat ze je helpen denk ik. Dat het niet handig was, dat weet je zelf ook wel. Dat hoeven mensen 3 keer te zeggen. Dat helpt jou niet.

En ik gun je hulp. Je lijkt er nu helemaal alleen voor te staan. Wat anderen al zeiden: kun je naar de huisarts of het Fiom? Zij kunnen naar je luisteren. En je helpen om te onderzoeken wat je nu het beste kunt doen.

Helemaal alleen die grote zorgen hebben klinkt echt niet fijn. Heb je iemand met wie je ze in het echt kunt delen? Of de huisarts of het Fiom?

Ik vind de reacties ook vrij hard...en makkelijk scoren. Ik neem aan dat ze al flink in paniek is nu. 

Heb je familie die je kunnen helpen? Is er geen organisatie die je kan helpen en ook met het vertrekken van die dna test?

Vraag erna bij je huisarts.

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 14:30:

[..]

Maar daar lijd jij persoonlijk toch niks mee?

Hahahahaha het hele forum maar opdoeken dan 

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 14:45:

[..]

Maar dat vroeg ze niet. En het lijkt me dat vrouwen nog steeds baas in eigen buik zijn dus ipv zeggen wat je ervan vind zou je ook niet kunnen reageren toch?

Op een openbaar forum is het vrij normaal dat een ieder zijn mening mag geven of vindt jij je eigen bijdrages wel altijd zo on-topic? 

Nick90 schreef op 28-06-2023 om 14:45:

[..]

Maar dat vroeg ze niet. 

Klopt, dat vroeg TO niet. De enige vraag die TO stelde is of het kind ook van M zou kunnen zijn. Die vraag wordt door iedereen hier bevestigend beantwoord. Waarop we steeds weer als reactie van TO krijgen dat de kans toch echt veel groter is dat het kind van H is...

Laura1992

Laura1992

28-06-2023 om 18:41 Topicstarter

donderdag ben ik bij dokter bloed gaan laten trekken en vrijdag het resultaat per brief gekregen en dokter heeft me verteld dat het 5 weken is en met H is 3 weken geleden maar ze tellen er 2 bij de dokter...mijn hgc is 689 volgens de brief en maandag heb ik afspraak bij gynaecoloog.mijn vraag was gwn of de kans groot is dat het van M is maar volgens resultaat is het 3 weken geleden gebeurt dus lijkt de kans mij echt minimaal 

gister zei je dit: 

Kort samen gevat heb ik met M van januari wekelijks seks of meerdere keren zeker de laatste tijd 3 x per week of meer en met H enkel tijdens eisprong en dezelfde ochtend met M maar die is niet in mij klaargekomen

dus op 1 ochtend met H en met M. Ook als M niet in jou is klaargekomen kan er in het voorvocht al sperma zitten. Kortom, M kan nog steeds de vader zijn. Ik begrijp uit al je berichten dat je hoopt dat het H is. Een kleine kans is nog steeds een kans (denk maar aan een loterij - daar heb je ook maar een heel kleine kans (dat je wint) maar die kleine kans is voor veel mensen voldoende om toch mee te willen doen).

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-06-2023 om 19:13

En wat zei de dokter toen je vroeg of M de vader kan zijn?

Laura1992

Laura1992

28-06-2023 om 19:17 Topicstarter

Coreopsis schreef op 28-06-2023 om 19:13:

En wat zei de dokter toen je vroeg of M de vader kan zijn?

Dokter weet het niet want H was er bij 

Laura, zelfs al is het kind van H en geeft de dna-test daarover 100% zekerheid, wil je dan een kind van hem krijgen? Wil je een kind van hem hebben terwijl M misschien op een moment tegen H gaat zeggen dat het kind waarschijnlijk van hem (M) is. Want ik neem aan dat als jij een dna-test laat doen, je het resultaat niet onder H's neus gaat duwen. En waarschijnlijk kan M ook rekenen wanneer de bevruchting heeft plaatsgehad.

Als je zegt: ja, dan wil ik nog dat kindje krijgen, dan respecteert iedereen dat hier.

Wat ik raar vind is dat je vorige week bij de dokter bent geweest, dat je daar blijkbaar tot de conclusie bent gekomen dat de kans minimaal is dat M de vader is, maar je deze dinsdag hier op het forum de vraag stelt: Wie is de vader? 

En mag ik vragen of je bij de dokter ook open kaart hebt gespeeld en hem/haar hebt verteld dat je eigenlijk niet zeker bent wie het kind heeft verwekt?

Laura1992 schreef op 28-06-2023 om 18:41:

donderdag ben ik bij dokter bloed gaan laten trekken en vrijdag het resultaat per brief gekregen en dokter heeft me verteld dat het 5 weken is en met H is 3 weken geleden maar ze tellen er 2 bij de dokter...mijn hgc is 689 volgens de brief en maandag heb ik afspraak bij gynaecoloog.mijn vraag was gwn of de kans groot is dat het van M is maar volgens resultaat is het 3 weken geleden gebeurt dus lijkt de kans mij echt minimaal

Een bevruchting 3 weken geleden, kan gebeurd zijn met een vrijpartij van 4 weken geleden. Of van 3 weken min 1-2 dagen.

lientje69 schreef op 27-06-2023 om 19:09:

[..]

Zo jammer dat er zo slecht opgelet wordt tijdens de biologielessen op school idd.

Ik word echt te oud voor dit soort dingen. Hoor de laatste tijd ook veel ongeplande zwangerschappen. Dan denk ik : hoe dan?

Lientje, hoezo hoe dan? Ik heb nog niet alles gelezen, maar Laura schrijft hierboven toch uitgebreid hoe je ongepland zwanger kunt worden. Wel opletten hoor  

Kataravrouw schreef op 28-06-2023 om 14:46:

[..]

Deze snap ik niet, hoe heb je dit vanaf januari gecontroleerd? Een vinger in je vagina brengen en zo weet je of je een eisprong hebt gehad? Of heb je een ovulatietest gebruikt? Excuus als ik het niet goed verwoord of begrepen heb.

Aan het slijm/afscheiding kun je zien of je in de vruchtbare periode zit. Over het algemeen in combinatie met temperaturen, dan kun je in principe je ovulatie bepalen. Al lijkt mij dat onder de douche niet handig, qua slijm 🙄

Fourtyfour schreef op 28-06-2023 om 20:28:

[..]

Aan het slijm/afscheiding kun je zien of je in de vruchtbare periode zit. Over het algemeen in combinatie met temperaturen, dan kun je in principe je ovulatie bepalen. Al lijkt mij dat onder de douche niet handig, qua slijm 🙄

Dat is een indicatie maar geen zekerheid, ovulatietest werkt beter en betrouwbaarder mits je 'm goed = volgens de gebruiksaanwijzing uitvoert.

Ik snap er niks meer van. De dokter zegt dat je vijf weken zwanger bent, maar jij bent er van overtuigd dat het maar drie weken is want toen had je seks met H en je wil dat H de vader is?
Ging er bij H geen lampje branden van 'hee wij hadden al vanaf januari geen seks behalve één keer drie weken geleden dus is het dan niet van een ander?'

Ga alsjeblieft ook een keer zonder H naar de huisarts en gooi deze hele soapserie op tafel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.