Catwoman
09-02-2022 om 03:29
Veel stress van ex
Hallo allemaal, ik ben nu 10 weken zwanger van mijn eerste kindje. Mijn relatie is sinds kort na 3 jaar over. Dit was mijn beslissing omdat mijn ex verslaafd is aan blowen. Vorig jaar is hij naar een kliniek geweest en ging het daarna heel lang goed. Vlak nadat ik erachter kwam dat ik zwanger ben kwam ik er ook achter dat hij weer blowt. Dit had hij voor mij achter gehouden. Ik heb hem de keuze gegeven om opnieuw hulp te zoeken maar dat deed hij niet dus zag ik verder geen toekomst samen. Hij weet dat ik dat niet voor me zie samen met een baby. Maar nu vind ik het lastig om met hem om te gaan. Hij zou gisteren mee gaan naar de echo maar had afgezegd. Hij vroeg of ik kon regelen dat de volgende afspraken later waren zodat hij dan wel mee zou kunnen. En hij wenste me success. Ik heb hem netjes laten weten dat de echo goed was en nieuwe datums doorgegeven. Ook gezegd dat we de nipttest moeten bespreken. Hij heeft helemaal nergens op gereageerd terwijl hij het wel heeft gelezen. Ik voel me nu zo boos en verdrietig. Hoeveel moeite is het om even te reageren? Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben?
Biebel
01-04-2022 om 13:40
ook ik wens je succes. Boos of niet; jij wil het beste voor jouw kind. En dat heeft niets aan beloftes of wensen of verwachtingen. Je hebt de afgelopen tijd gemerkt dat je het zelfstandig echt goed redt. Houd je daaraan vast, als hij probeert je te overtuigen dat hij toch xyz mag hebben/krijgen/doen.
Hij zal altijd een rol spelen in het leven van je kindje, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd wat te zeggen heeft óver je kind of jou.
A12345
01-04-2022 om 14:20
Biebel schreef op 01-04-2022 om 13:40:
ook ik wens je succes. Boos of niet; jij wil het beste voor jouw kind. En dat heeft niets aan beloftes of wensen of verwachtingen. Je hebt de afgelopen tijd gemerkt dat je het zelfstandig echt goed redt. Houd je daaraan vast, als hij probeert je te overtuigen dat hij toch xyz mag hebben/krijgen/doen.
Hij zal altijd een rol spelen in het leven van je kindje, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd wat te zeggen heeft óver je kind of jou.
Ik zou dat laatste ook formeel zoveel mogelijk proberen te beperken. Kies zelf de naam uit i.p.v. dat met hem te overleggen, laat hem zelf uitzoeken hoe erkenning en gezag werkt, etc.
Biebel
01-04-2022 om 16:53
A12345 schreef op 01-04-2022 om 14:20:
[..]
Ik zou dat laatste ook formeel zoveel mogelijk proberen te beperken. Kies zelf de naam uit i.p.v. dat met hem te overleggen, laat hem zelf uitzoeken hoe erkenning en gezag werkt, etc.
Precies dat. Niet jij, maar hij mag zich daarin verdiepen. Lees de post van Temet van een aantal weken geleden nog eens door, want die geeft tips waar jíj bij het zorgen voor je kindje rekening mee kunt houden.
En helaas voor de verwekker- dat betekent dus niet dat hij zijn stempel op de baby mag zetten - ofwel de naam bedenken.
Catwoman
01-04-2022 om 19:02
Hij is langs geweest voor een gesprek en het is een heel ander gesprek geworden dan ik van te voren had bedacht en ook had voorbereid. Hij kwam er nu namelijk mee dat hij wil stoppen met blowen. Die zag ik niet meer aankomen. Hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft dat hij zoveel van de zwangerschap mist en dat hij het zonde vind dat alles nu stuk is alleen maar vanwege het blowen. Ik heb gezegd dat ik het even moet laten bezinken en er over na moet denken
Ysenda
01-04-2022 om 19:04
nou dat kan ie dan mooi laten zien voor je het geloofd. Maar niks over zijn verantwoordelijkheid nemen tov zijn kind?
Jippox
01-04-2022 om 19:11
Ik zou hem alsnog laten weten: goed idee, veel succes en als je over een maand nog helemaal clean bent dan praten we weer verder
Lollypopje
01-04-2022 om 19:13
Leuk voornemen, maar laat het hem eerst bewijzen. De vorige keer is het hem ook niet gelukt.
Marty1984
01-04-2022 om 21:12
Kan het ook zijn dat zijn familie hem eens stevig verteld heeft wat voor oelewapper hij is?
Ik zou toch ook iets hebben van "te laat qua relatie" en "laat eerst maar eens minstens een half jaar zien dat je clean kan blijven voor kind".
ArianneH
01-04-2022 om 22:24
Catwoman schreef op 01-04-2022 om 19:02:
Hij is langs geweest voor een gesprek en het is een heel ander gesprek geworden dan ik van te voren had bedacht en ook had voorbereid. Hij kwam er nu namelijk mee dat hij wil stoppen met blowen. Die zag ik niet meer aankomen. Hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft dat hij zoveel van de zwangerschap mist en dat hij het zonde vind dat alles nu stuk is alleen maar vanwege het blowen. Ik heb gezegd dat ik het even moet laten bezinken en er over na moet denken
Is dit het enige waar jullie het over gehad hebben? Niets over de naam van het kind? En belangrijker: geloof je hem? Na jouw ervaringen met hem?
A12345
01-04-2022 om 22:40
Ja, stoppen met blowen. Hoeveel keer heeft hij dat al niet beloofd? HIj toont zelf bar weinig betrokkenheid en verantwoordelijkheid bij de zwangerschap. Alleen als er een naam verzonnen moet worden, wil hij meedoen.
Ik snap dat het voor mij als buitenstaander makkelijk praten is, maar ik had deze meneer al heel lang op flinke afstand gehouden.
ArianneH
01-04-2022 om 22:45
Als ik dit lees denk ik: 'Praatjes vullen geen gaatjes', oftewel 'met praten alleen komt men er niet, er moet ook wat gedaan worden'.
Oftewel: eerst zien, dan geloven.
Maar ik ben dus vooral heel benieuwd of je hem gelooft. En zo ja, waarom dan?
EnchantedDragonfly18
01-04-2022 om 22:48
Gek genoeg is dat punt er al eerder geweest en dat heeft hem niet tegengehouden om weer te gaan blowen.
Tatemae
01-04-2022 om 23:13
Nogmaals; actions speaks louder than words.
Catwoman
02-04-2022 om 02:57
ArianneH schreef op 01-04-2022 om 22:45:
[..]
Als ik dit lees denk ik: 'Praatjes vullen geen gaatjes', oftewel 'met praten alleen komt men er niet, er moet ook wat gedaan worden'.
Oftewel: eerst zien, dan geloven.
Maar ik ben dus vooral heel benieuwd of je hem gelooft. En zo ja, waarom dan?
Ja die mening deel ik. Hij zal het dan soiezo eerst moeten laten zien. En of ik hem geloof, daar probeer ik nu bij mezelf achter te komen.
Viva-amber
02-04-2022 om 05:45
Ik zou zijn wens om te stoppen bij hem laten. Hij weet de weg naar de huisarts, daar heeft hij jou niet bij nodig. Het is een mooi verhaal, maar zonder actie is het ook niet meer dan dat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.