Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Vervelend, dat slecht slapen! Bij mij is het vooralsnog vooral moeilijk wakker blijven. In mijn afgelopen drie weken vakantie ben ik begonnen iedere middag te slapen als mijn zoontje slaapt, maar dat kan straks natuurlijk niet meer, als ik weer ga werken...

Het zullen de hormonen wel zijn, ik voel me wel echt moe. Hopelijk wordt het in de loop van de zwangerschap beter. 

Ik ben momenteel ook gewend om in de middag te slapen, tegelijk met mijn dochtertje. Helaas vandaag laatste vakantiedag na 6 weken vrij dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Slapen is hier echt een drama, overdag moe, maar ‘s nachts kan ik echt niet slapen! Mijn termijnecho was goed! Op naar de werken echo op 7 september. 

Hallo allemaal, sorry voor mijn radio-stilte maar de afgelopen weken stond bol van voorbereidingen voor ons huwelijk, trouwen en toen nog even goed van de vakantie in eigen land genieten! 😄 

Wij hebben 11-08 de eerste echo gehad en zagen daar een kleine pinda met een kloppend hartje, wat ontzettend leuk en fijn was! Nu aan het wachten tot de 2e echo op 02-09, dan horen we ook de uitgerekende datum (die staat nu op 22-03) en dan ook bloed prikken voor de NIPT.

We hebben ondertussen het onze ouders en broers verteld, en gisteren heb ik mijn directe collega's ingelicht i.v.m. werkzaamheden. Maar verder houden we het nog even voor ons zelf tot na de echo. 

De kwaaltjes worden bij mij langzaam beter, eerste weken erg misselijk geweest maar dat zwakt nu wat af (even afkloppen). En ben begonnen met Moeders voor Moeders. Kortom: alles gaat goed!

Vannacht eindelijk eens goed geslapen. Ik had mijn verdamper aangezet met lavendel eo en het leek te helpen haha.

Vanmorgen gebeld door de vk. Uitslag van de nipt was al binnen en deze was goed. Heel fijn!

Volgende week de 13 weken echo en dan kunnen we het daarna eindelijk aan de grote klok hangen, zin in! 😄

LaDolceVita schreef op 26-08-2021 om 10:56:

Vannacht eindelijk eens goed geslapen. Ik had mijn verdamper aangezet met lavendel eo en het leek te helpen haha.

Vanmorgen gebeld door de vk. Uitslag van de nipt was al binnen en deze was goed. Heel fijn!

Oh wat fijn! En nog een weekje wachten tot het hoge woord eruit mag. Heb je er moeite mee om het voor jezelf te houden?

Ik kan het bijna niet meer verstoppen. Ik heb nog 1 shirt wat een beetje wijd valt. En ik moet het misschien nog 4 weken stil houden met NIPT en 13 weken echo.

Wat fijn dat de NIPT goed was LaDolceVita. Ik hoorde dat het heel snel gaat op het moment. 
Sandwichkind: fijn dat alles goed is. Wat een drukke weken. 
Ik was zonet even bij een babywinkel. Ik zag leuke jurkjes, dus ik ga binnenkort even kijken. Vorige zwangerschappen vond ik de mode niet zo leuk. Ik heb nog wel wat kleding bewaard en heb de broeken ook alweer aan. 

Sandwichkind schreef op 26-08-2021 om 11:20:

[..]

Oh wat fijn! En nog een weekje wachten tot het hoge woord eruit mag. Heb je er moeite mee om het voor jezelf te houden?

Ja, een beetje. Ik heb al best een buikje en wil deze wel graag showen. Nu loop ik in van die wijde gewaden. Ook heb ik gewoon een rustig en goed gevoel bij deze zwangerschap waardoor ik het graag wil delen. Maar een weekje wachten lukt nog wel.

LaDolceVita schreef op 26-08-2021 om 13:46:

[..]

Ja, een beetje. Ik heb al best een buikje en wil deze wel graag showen. Nu loop ik in van die wijde gewaden. Ook heb ik gewoon een rustig en goed gevoel bij deze zwangerschap waardoor ik het graag wil delen. Maar een weekje wachten lukt nog wel.

Er is niemand die zegt dat je moet wachten tot na de 13 weken echo hè? Je mag het ook met 7/9/10 of weer ik hoeveel weken vertellen..

Wij hebben het nu, na de termijnecho (10+3) de wijde wereld in gegooid. De kans dat het nu misgaat is heel klein. En die kans blijft er natuurlijk de hele zwangerschap nog. Ik heb er wel vertrouwen in dat het gewoon goed zit en als het niet zo is, zal ik toch iets moeten delen op het werk bijvoorbeeld. Ik wil er dan ook geen geheim van maken, er rust al genoeg taboe op miskramen e.d. 
Maar denk dat het vooral belangrijk is waar je je zelf goed bij voelt. Ik vind het nu wel heel fijn mn buikje te kunnen showen 

Leeuwtje32 schreef op 26-08-2021 om 13:51:

[..]

Er is niemand die zegt dat je moet wachten tot na de 13 weken echo hè? Je mag het ook met 7/9/10 of weer ik hoeveel weken vertellen..

Daar heb je gelijk in hoor 😊


Net nog even met m’n vriend over gehad en we gaan het dit weekend lekker de wereld in slingeren. Jullie hebben gelijk, er zijn geen regels voor en we volgen gewoon ons gevoel. Bedankt dames!

Sorry als ik bot overkomen  , soms ben ik wat ongenuanceerd. Maar ik snap dat taboe op het vertellen voor de 12 weken echt niet. En zo staat iedereen er anders in. Ga weer eens slapen, heb zowaar een hele dag kunnen werken zonder ‘s avonds in te storten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.