Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


En nu ga ik proberen in te lezen bij iedereen. 

Hi Leeuw, leuk je ook hier te treffen!
Als je in België hebt laten prikken voor de nipt, krijg je dan ook al het geslacht te horen? 

Bean, succes vandaag met de termijnecho! 
Ik mag pas op het einde van de dag, dus moet nog heel even geduld hebben 

Ook hier een mooie termijnecho gehad met een echte baby al 
Een dagje vooruit gezet, dus UD is nu 19 maart

Fijn Karavaan! Ja leuk hè, echt mensje alweer.

Welkom Leeuwtje! Zo dat is ook een hele achtbaan geweest. Ja in België geven ze wel het geslacht dan door of niet?

Kan alleen nog steeds niet echt genieten, vandaag weer zooo misselijk maar vooral ook heel down! Echt naar, blegh. Vorige keer werd alles in de loop van week 11 beter, da's bijna..🤞

Wat fijn al die goede echo’s. Ik zal later deze week de tabel even updaten.

Wat naar van je misselijkheid. Het is hier afgelopen dagen ook weer erger. Ik hoop dat het over 2 weken beter zal worden.

Wat fijn te lezen dat er nog meer mooie echo's bij komen!

@ Leeuwtje. Welkom! Wat een achtbaan hebben jullie ingezeten de afgelopen weken. Maar fijn dat alles er nu goed uit lijkt te zien!

Bedankt voor alle succeswensen! 😃 Gisteren de termijnecho gehad, alles was goed! Uitgerekende datum blijft staan. Het gekke was, de meting gaf 10+3 aan, maar haar computer maakte er 10+4 (18-3) van. Echter is dit onmogelijk qua moment van bevruchting (was de hele week op oefening met werk), dus ik ga zelf gewoon uit van 19-3 als uitgerekende datum 🤣 Maakt verder ook niet veel uit die ene dag. De kans dat de baby op exact die datum komt is minimaal.

Verder ga ik het morgen bekendmaken aan mijn (schoon)ouders en de rest van de familie. Heel veel zin in, erg benieuwd hoe ze reageren. En aankomende maandag ga ik bloedprikken voor de NIPT en het standaard bloedonderzoek. 9-9 heb ik ook de 13-weken echo. Gisteren ook nog in het ziekenhuis geweest en medicatie gekregen voor mijn schildklier. Nu elke 4-6 weken bloedprikken om te kijken of de waardes verbeteren.

Fijn Bean dat alles goed was! Spannend toch om het iedereen te vertellen!

Welkom Leeuwtje!

Fijn Karavaan dat ook bij jou de echo goed was!

En welkom inderdaad Leeuwtje! Lees net je bericht even terug. Zal wel even spannend zijn geweest na de eerste echo, maar heel fijn dat alles nu goed gaat. En België! Dan kom je inderdaad het geslacht al te weten met de nipt, toch?

Wow wat een bijzonder verhaal Leeuwtje! Bizar (en mooi!) hoe het leven kan lopen.

@tinkeltje, mijn ud is 02-03 kun je dat aanpassen? ☺️

hi ladies! Fijn van alle goede termijnecho’s! Hier pas komende dinsdag de termijn echo, ben dan al 12+1, dus relatief laat. 
Verder is eetlust soms helemaal weg tijdens avondeten, maar snoep ik me soms wel in de rondte overdag 😬. Vermoeidheid gaat gelukkig beter! Darmen worden al wel langzaam omhoog geduwd. Hopelijk kan ik mijn buikje nog even verhullen als ik de komende weken collega’s weer zie… we gaan over twee weken met vakantie en ik wil pas daarna de collega’s het gaan vertellen.

Bean schreef op 25-08-2021 om 11:02:

En welkom inderdaad Leeuwtje! Lees net je bericht even terug. Zal wel even spannend zijn geweest na de eerste echo, maar heel fijn dat alles nu goed gaat. En België! Dan kom je inderdaad het geslacht al te weten met de nipt, toch?

Klopt, een van de reden om naar België te gaan. 

Iedereen bedankt voor het welkom! 

Ik heb de tabel bijgewerkt. Ik had even gewacht tot er veel termijn echo’s geweest waren zodat hij weer mooi op volgorde kan.

Mocht er iets missen dan hoor ik het graag. 

Bedankt Tinkeltje!

Ik slaap echt slecht de laatste weken. Vaak wakker worden, warm, niet meer in slaap kunnen komen. Hebben jullie hier ook last van?

Ik voel de baby al bewegen. Niet de hele dag maar ‘s avonds of als ik in bed lig soms wel. Mijn zoontje voelde ik pas met 20 weken bewegen dus ik was helemaal verrast. De vk zei dat het snel is maar zeker mogelijk is. Je lijf en hoofd weet nu het gevoel te herkennen.

Slecht slapen hier ook. Ik heb een tijdje smiddags gedut, maar toen kon ik savonds helemaal niet meer in slaap komen. Maar vooral onrustig, veel wakker worden. En inderdaad ook warm. Mijn man ligt onder het dekbed en ik onder de lege overtrek. Normaal is dat andersom.

Ik voelde de oudste bij 18 weken en jongste bij 12. Verloskundige geloofde het niet, maar het was echt zo. Man kon hem rond 18 weken ook al voelen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.