Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Wat fijn Violetje!!! 🥰

Fijn Violetje dat jij ook een goede termijnecho hebt gehad! 

Echt zo ontzettend bijzonder!!

Bij ons is de 13 weken echo helemaal niet meer zo in de onderzoeksfase. Dat zal denk ik toch het verschil zijn tussen verloskundigepraktijken en een (academisch) ziekenhuis. Daar is t al jaren i(in 2018 ook al) gebruikelijk. Wij vinden t vooral erg fijn dat ze eventuele aanlegproblemen eerder zien en we dan rustig extra onderzoeken in kunnen gaan zonder de druk te hebben binnen 4 weken beslissingen te moeten nemen.

Wat fijn van alle goede termijnecho’s! 
Ik kan ook echt niet wachten tot morgen.

Ja leuk hè?

Zo ik heb de 13 weken echo ook ingepland, deze is op 14 september.

@Aygo ja de studiefase zit hem erin dat grootschalig de voor- en nadelen van het doen van deze echo bij iedereen worden bekeken en dat VWS dan besluit of hij standaard wordt aangeboden aan álle zwangeren. Tot 1 september dit jaar kreeg je standaard geen 13 weken echo, alleen bij doorverwijzing/voorgeschiedenis, en dan in het (academisch) ziekenhuis idd. 

De techniek is zeker niet nieuw idd, wel het evt. grootschalig invoeren en vergoeden voor alle zwangeren.

@violetje
Ach ja natuurlijk! Zo had ik m even niet bekeken geloof ik🤦‍♀️

Ja gezien jouw voorgeschiedenis heb je altijd al extra controle en echo's hè?  Erg fijn (en ook logisch).

Violetje schreef op 23-08-2021 om 18:44:

Ja gezien jouw voorgeschiedenis heb je altijd al extra controle en echo's hè? Erg fijn (en ook logisch).

Klopt! Soms ook wel dubbel hoor. Heel fijn om vaak te kunnen gluren naar de baby en te weten dat als er heftige dingen zijn we dit vroeg weten, maar ze zien ook veel en ook dingen die helemaal geen issue zou hoeven zijn en welke je niet eens zou weten als je niet zo streng onder controle staat.

Maar alles voor een gezonde zwangerschap en nig belangrijker een gezonde baby. Maar een beetje onbezorgdheid zou soms wel welkom zijn😉

Ja snap ik helemaal,  beetje dubbel soms. En dat is ook waarom het standaard aanbieden van een 13w echo nu in de onderzoeksfase zit, want naast een leuke extra echo en evt vroege diagnostiek kleven er ook wel  nadelen aan zoals evt bezorgd- en onzekerheden. 
Snap ook goed dat zwangeren soms helemaal geen onderzoek doen, al heb ik zelf nog nooit gehoord dat iemand geen 20w echo liet doen.

aygo en violetje! Fijn die goede echo's!
Gefeliciteerd. Karavaan jij morgen eindelijk. Hopelijk ook al een echt mensje te zien.

Bean, jij ook succes morgen!

Dolcevita, wat fijn dat de verloskundige zelf het vergeten bloed bij je kan prikken. Ik moet ervoor naar het ziekenhuis, en ben blij dat het in 1x klaar is. Mijn arm is best blauw trouwens... alles voor het goede doel!
Jij was vorige week al geprikt he? Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de uitslag er is...

Wat fijn dat er allemaal goede termijnecho's zijn, ik heb die van mij volgende week donderdag.
Ik had de 13 weken echo ook al ingepland maar geen bevestiging gekregen dus ga zo maar even bellen of dit wel juist geregistreerd staat.

@Wieweet, ja vorige week donderdag. Ik verwacht dat ik de uitslag volgende week pas krijg. De vorige keer duurde het ook wel een dikke week (wat ik me kan herinneren). Ik laat het je/jullie weten!

Zou ik nog mee mogen schrijven? Ik miste het topic het op het viva-forum 

Ja natuurlijk! Ik las inderdaad op viva dat je zwanger bent. Ik had het een beetje gevolgd. Wat een mooi verrassing deze zwangerschap en spannende weken heb je gehad. 

Ik zit al een tijd te denken om nog iets in het wachtbank topic te posten, maar voel me er eigenlijk niet meer zo bij horen. En dat geeft niet, maar weet niet of het gepast is. Ik vond het een fijn topic destijds, veel steun van ervaren. 

Edit: zojuist gedaan.

Goed om te lezen van de goede termijnecho's allemaal. Ik heb die van mij ook net gehad en die zag er ook mooi uit. (leuk he, alles erop en eraan al!) Net een heleboel regelacties in gang gezet. Bloedprikken, kraamzorg, nipt, opvang. En een heel pakket met reclame en speentjes en de eindeloze voorraad sudocreme weer gekregen, haha.

Mijn uitgerekende datum is nu 13-3.

In het kort mijn verhaal: 35 jaar oud, zoontje is 18 maanden. Ik ben ongeveer op 13 maart uitgerekend.

Wij hadden net besloten dat hij enig kind zou blijven toen ik onverwachts door de pil heen zwanger ben geraakt van de 2e. Zoontje is verwekt door IVF (en een hels jaar) en na 1 nieuwe IVF-poging wilde ik niet meer verder gezien de tol die het eiste van mij fysiek. Bij de 1e echo leek het erop dat ik een miskraam zou krijgen, maar dat is inmiddels niet meer geval. Vrijdag heb ik bloed laten prikken voor de NIPT in Belgie en komende donderdag de termijnecho. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.