Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Bean, eens met wat de rest zegt wat betreft medicatie. Ik weet inderdaad wel dat de schildklier heel gevoelig is om in te stellen en dat het erg nauw komt wat betreft medicatie. Ik snap heel goed dat je graag wat wil doen, maar ik zou dit echt goed afstemmen met een arts.

Wat betreft de app groep hoeft dat van mij niet zo. Eigenlijk om dezelfde reden als Dolcevita ook aan geeft. Maar jullie mogen je uiteraard vrij voelen om samen een appgroepje te starten!

enn ik zie dat er maandag en dinsdag weer een boel (termijn)echo’s aankomen! Ik kan ook echt niet wachten! Helemaal omdat mn buik nu echt groeit, mn gewone kleren echt niet meer lekker zitten en ik gewoon mn buikje wil kunnen showen 

En natuurlijk ook omdat ik de baby graag weer wil zien en hoop dat alles goed is!

Tinkeltje37, ja zij was toen ook zwanger. En ik begrijp jullie reacties hoor. Het is nu sowieso maar tot dinsdag, dan krijg ik de medicatie op recept en inderdaad elke 4 weken bloedcontrole + nog een keer bloedprikken ivm eventuele antistoffen. Ik vond de risico's van langer doorlopen met een te trage schildklier icm met zwangerschap echter zo heftig, dat ik toch liever wat eerder begon..

Even heel wat anders (wil ook niet dat het een te groot ding wordt..): gaan jullie de NIPT doen? Ik twijfel nog over met of zonder nevenbevindingen..

Ik heb afgelopen donderdag de Nipt test gedaan, zonder nevenbevindingen. Een paar pagina’s terug hebben we het daar ook al over

Karavaan schreef op 20-08-2021 om 19:36:

enn ik zie dat er maandag en dinsdag weer een boel (termijn)echo’s aankomen! Ik kan ook echt niet wachten! Helemaal omdat mn buik nu echt groeit, mn gewone kleren echt niet meer lekker zitten en ik gewoon mn buikje wil kunnen showen

En natuurlijk ook omdat ik de baby graag weer wil zien en hoop dat alles goed is!

Ik heb ook zin om mijn buik te showen! Ben het nu zo aan het verstoppen in wijde kleding. Straks lekker weer leuke shirtjes aan en tadaaaa! 
We gaan het dit weekend aan ouders en schoonouders vertellen. Vind het best spannend haha. 

Ah, dat heb ik even gemist dan! Zal even teruglezen Net de echo gehad, alles was goed. Erg blij mee. De baby was druk aan het bouncen, heel leuk om te zien!

Fijn dat alles goed was Bean!

Wat betreft appgroep: ik blijf hier ook wel schrijven. Zo richting de bevalling en kraamtijd vind ik het wel fijn om wat meer persoonlijk contact te hebben. 

@bean, Wat fijn dat je echo goed was. Ik begrijp je zorgen! Maar nu je al aan medicijnen bent begonnen kunnen ze dan dinsdag wel een goeie meting doen? Persoonlijk zou ik het niet doen met medicijnen beginnen die niet voor jou zijn voorgeschreven. Maar ik heb geen medische achtergrond en weet vrij weinig af van een ontregelde schildklier.
Ik hoop dat je dinsdag duidelijkheid krijgt!

Ik pas sinds afgelopen week mijn normale broeken niet meer en ben overgegaan op positiebroeken Oh wat zit dat lekker!
We hebben het afgelopen week op vakantie aan de kinderen verteld. Die reactie hebben we gefilmd! Het was geweldig! Ze zijn door het dolle heen. Dit weekend zijn we druk bezig het de hele familie en vrienden te vertellen. De kinderen kunnen dit niet geheim houden ben ik bang en zorgen we er nu voor dat iedereen die we het zelf willen vertellen het nu weten. Vanaf morgen gaan ze weer naar school en dan gaat het vuurtje ongetwijfeld snel rond.
Familie is allemaal in shock! Erg leuk die reacties toch. Niemand die verwacht het.

Ik ga morgenochtend bloed prikken, regulier en voor de NIPT. De verloskundige had gezegd dat het zonder afspraak kan maar heb het toch even gecheckt na wat jij had dolcevita, maar het kan gelukkig toch zonder afspraak hier. 

De 13-weken echo. Ik ben wel voorstander. En ben dan ook erg benieuwd wat ze evt al kunnen zien. Ik weet het liever zo vroeg mogelijk (door nipt & 13 weken echo) dan pas met de 20 weken echo.

App groep, heb ik voor nu (nog) geen behoefte aan. Vind het zo op het forum leuk. Wellicht inderdaad richting het einde dat ik dan de behoefte wel krijg. Maar wie er nu al behoefte aan heeft, altijd doen!

Wat leuk Wieweet, al die mooie reacties. Dan begint het bij jezelf ook wat meer te leven he? Wij hebben het dit weekend aan ouders en schoonouders verteld + broers en zussen. Allemaal leuke reacties. Ik heb vandaag een gewoon shirt aan en dan zie je echt een buikje. Heb toch een thuiswerkdag dus ik durf het aan 😉 Ik ben het best zat om er als een hobbezak bij te lopen.

Fijn dat jij wel zonder afspraak bloed kan prikken. Trouwens, toen ik daar kwam vroeg de verpleegkundige nog of ik niet ook voor iedereen dingen geprikt moest worden. Ik had alleen het formulier van de NIPT test. Hopelijk is de verloskundige dat niet vergeten en moet ik straks nog een keer. Ik ben lastig te prikken. 😒

Ik had totaal 3 formulieren mee. Ze hebben vanochtend 6 buisjes bloed afgetapt...
Ik hoop het ook niet voor je dat ze dat vergeten zijn

Wij zitten te wachten in het ziekenhuis op de afspraak met de gynaecoloog. Net termijnecho gehad. Zag al een heel mensje🥰
Net als volgens eigen berekening nu 10 weken dus uitgerekende datum blijft op 21 maart.

Wieweet schreef op 23-08-2021 om 10:31:

Ik had totaal 3 formulieren mee. Ze hebben vanochtend 6 buisjes bloed afgetapt...
Ik hoop het ook niet voor je dat ze dat vergeten zijn

Bij mij maar 2 buisjes. Ik heb de vk net even gebeld om te vragen en ze was het inderdaad vergeten. Het heeft alleen geen haast dus ik kan dan de volgende keer als ik op de praktijk ben door de vk bloed laten prikken. Toch wel een beetje balen maar ja, kan gebeuren.

Vergeleken met een bevalling stelt dat bloedprikken niks voor natuurlijk 😆

Wat fijn Aygo! Prachtig om te zien he ♥️

Jeej, hier ook een goede termijnecho! Paar dagen weer naar voren UD nu 18 maart. Echt een mensje al!

Ook alle formulieren mee inderdaad, drie stuks incl. NIPT en dan woensdag prikken, dan hebben we dat maar weer gehad. Zo nog bellen om de 13w echo te plannen (ook niet bij vlk) en dan staat er weer een heleboel op de planning! 

13w echo is inderdaad echt in een onderzoeksfase en kan ook juist wat onduidelijkheid geven maar goed, wij staan er zelf zo in dat we alle mogelijkheden die er zijn qua diagnostiek benutten.

Oh en wel nog kotsmisselijk helaas

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.