Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Gefeliciteerd aan iedereen die er nieuw bijgekomen is. 
Wat fijn dat jij ook een goede nipt uitslag gekregen hebt ladolcevita!
Hier vorige week bloedgeprikt voor de nipt en woensdag al een goede uitslag gekregen. Was inderdaad erg snel! Heb het meteen aan iedereen verteld (familie en een paar goede vriendinnen wisten het wel al) Kreeg erg leuke reacties!

Fijn om herkenning te lezen over het slapen. Ik slaap ook erg slecht. Hopelijk wordt het nog beter. Bij dochter kreeg ik het vooral de laatste 10 weken last van.

Leeuwtje32 schreef op 26-08-2021 om 22:03:

Sorry als ik bot overkomen , soms ben ik wat ongenuanceerd. Maar ik snap dat taboe op het vertellen voor de 12 weken echt niet. En zo staat iedereen er anders in. Ga weer eens slapen, heb zowaar een hele dag kunnen werken zonder ‘s avonds in te storten.

Je komt niet bot over hoor. Ik vond het een fijn bericht.

Ik snap wel dat veel mensen wachten tot 12 weken. Ik heb zelf ook wel eens een vroege miskraam gehad en was blij dat ik dat niet met iedereen hoefde te delen. Ik had toen genoeg aan mezelf. Maar iedereen staat daar anders in.

Vorige keer hebben we gewacht tot een goede nipt uitslag. Nu hebben we die al binnen maar door de 13 weken echo dachten we, misschien daar even op wachten. Maar ja, ik dacht gister, waar wachten we dan eigenlijk op? We gaan er vanuit dat het goed is.

 Dus dit weekend gaan we lekker veel FaceTimen en ons goede nieuws delen.

LaDolceVita schreef op 27-08-2021 om 12:28:

[..]

Je komt niet bot over hoor. Ik vond het een fijn bericht.

Ik snap wel dat veel mensen wachten tot 12 weken. Ik heb zelf ook wel eens een vroege miskraam gehad en was blij dat ik dat niet met iedereen hoefde te delen. Ik had toen genoeg aan mezelf. Maar iedereen staat daar anders in.

Vorige keer hebben we gewacht tot een goede nipt uitslag. Nu hebben we die al binnen maar door de 13 weken echo dachten we, misschien daar even op wachten. Maar ja, ik dacht gister, waar wachten we dan eigenlijk op? We gaan er vanuit dat het goed is.

Dus dit weekend gaan we lekker veel FaceTimen en ons goede nieuws delen.

Wat heerlijk LaDolceVita om het te kunnen gaan delen! Ik snap je overwegingen ook echt wel! Had ik ook even door de 13 weken echo, die fijn in mijn vakantie valt. Dus heb even overwogen om tot na onze vakantie te wachten met delen, maar toen bedacht ik me ook dat ik bij mijn vorige zwangerschappen helemaal geen 13 weken echo heb gehad , dus waarom zou ik nu wel wachten? 

Iig veel plezier met het delen van dit mooie nieuws! 

Wij hebben nu eindelijk vakantie. Gelukkig voel ik me ook echt weer een stuk beter, dus het genieten kan nu echt beginnen. 

Leeuw al de NIPT uitslag gekregen? (weet niet hoe lang dat in België duurt)

Dan ben je gewoon de eerste van het clubje dat weet of het een jongen of een meisje wordt! Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig haha

Ik had vanmorgen de termijnecho en alles zag er weer keurig uit. Ik ben weer een paar dagen vooruit gezet naar 18-03. Eigenlijk wat ik origineel al dacht. 

Ze kon de papieren voor de nipt niet printen, maar als het goed is kan ik die dit weekend ophalen. Dan ga ik maandagochtend gelijk bloedprikken. Je hoeft hier geen afspraak te maken. Ik moet trouwens nuchter prikken. 


De 13-weken echo heb ik 9 september staan en ze zou 1 oktober voor het geslacht kijken.

We hebben het vanmorgen toch maar wereldkundig gemaakt. Ik kon het niet meer verstoppen. En ik moet zeggen, door het vertellen wordt het ook weer echter voor mezelf en heb ik er meer vertrouwen in. 

Wat fijn Tinkeltje!

Hoe hebben jullie het wereldkundig gemaakt? Nog op een bijzondere manier oid?

Oh nee. Gewoon een appje en een telefoontje hier en daar. Het nieuws is al bijzonder genoeg. 

Karavaan schreef op 27-08-2021 om 12:53:

Leeuw al de NIPT uitslag gekregen? (weet niet hoe lang dat in België duurt)

Dan ben je gewoon de eerste van het clubje dat weet of het een jongen of een meisje wordt! Niet dat het wat uitmaakt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig haha

Uitslag is er! Alles goed en een meisje…

Hey wat leuk zeg! Fijn dat het goed is. 

Wat fijn Leeuwtje! En bijzonder dat ze via de nipt het geslacht kunnen bepalen zeg.

Ik kan hier morgen de formulieren ophalen en dan ga ik maandagochtend gelijk prikken om 7.00 uur. Ik moet nuchter. Ben benieuwd hoe dat gaat met die ochtendmisselijkheid.

@leeuwtje welkom nog! En leuk een meisje en fijn dat nipt goed was. 

Hier vandaag net als Tinkeltje ook de termijnecho gehad. Alles was ook goed en uitgerekende datum is nu 16-03. We gaan het dit weekend al vertellen ook al weten we de nipt uitslag nog niet. 
Ook ik ga maandagochtend nuchter bloed laten prikken, hier gelukkig al van de week een afspraak voor gemaakt anders had ik denk ik pas eind van de week terecht gekund. 

Na lange tijd weer eens bericht van mij. Ik heb last van extreme vermoeidheid en kon me niet ertoe zetten actief mee te schrijven. Wel veel gelezen.

Leuk dat het eerste geslacht bekend is, een meisje. Ik doe ook de NIPT niet in Nederland en weet de uitslag van de NIPT en het geslacht 6 september. En 1 september de twaalfwekenecho. Dinsdag wil ik het op werk gaan vertellen. 

Spannende anderhalve week voor de boeg dus! 

Wat vervelend, die extreme vermoeidheid, Citroentaart. Leuk, een meisje Leeuw! Ik vind het toch vreemd dat ze in Nederland het geslacht er niet ook gewoon even bij kunnen zetten als je dat wil. Wat zou daar op tegen zijn?

Ik had een paar dagen geleden gezegd dat ik nog goed sliep en zelfs nog iedere dag 's middags, maar sinds ik dat zei, slaap ik 's nachts ook niet meer zo goed en ik ben nornaal al niet zo'n beste slaper... Ik heb last van rusteloze benen, daar slik ik al een tijdje ijzer voor, maar tot nu toe was mijn ijzer iedere keer lager dan ervoor (en dit is vóór de zwangerschap). Ik ben heel benieuwd wat er nu uit het bloedprikken komt. Ik ben trouwens helemaal bont en blauw ervan, ik ben moeilijk te prikken, dus een paar keer mis...

Hebben er al mensen een 13-wekenecho gehad? Of heb ik daar overheen gelezen? (dan mijn excuses) Ik ben wel benieuwd of dat lijkt op de 20-wekenecho qua ervaring.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.