Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Phlora je moet echt hulp zoeken! En je krijgt echt geen instantie op je nek! 

Is je man op de hoogte dat jij je zo voelt? Laat hem de hulptroepen inschakelen. 

Zoals ik je laatste post lees gaat het met jullie beide niet goed, zowel jij als de baby. 14 uur huilen, daar gaat iedereen aan onderdoor. Wat je beschrijft over dochter, klinkt niet als een normale baby. Eis dat je weer door de kinderarts gezien wordt, een baby zou geen pijn moeten hebben. Maak een filmpje van dochter en laat dit zien aan de arts. 
Ook het alternatieve circuit zou ik proberen. Osteopaat heeft destijds voor veel rust gezorgd bij mijn zoontje. 



Je bent geen slechte moeder als je hulp nodig hebt of als man even wat meer doet. 
Deze negatieve gevoelens en wanhoop horen erbij. Die heeft iedereen wel eens, het is lang niet altijd de roze wolk. Maar als het voelt alsof er geen licht meer is aan het einde van de tunnel, en je alleen maar wilt omdraaien. Dan is er hulp nodig. Hulp zoeken is, een teken van kracht en goed moederschap. Je wilt namelijk het beste voor jezelf en je kind en dat kan je zo niet leveren. Het is dus echt geen reden om een melding voor te doen. 
Tip: luister naar de podcast zwarte muisjes. Ik vermoed dat je daar wel wat herkenning vind. 

Het CB heeft ook een chat, die is in principe anoniem (ik hoefde alleen mijn naam in te vullen), dus je zou ook eerst daar kunnen vragen wat ze aanraden. 

Voor de korte termijn zou ik kijken of iemand een nacht kan doen terwijl jij (en je man) even tijd voor jezelf/elkaar nemen. Goed slapen geeft al wat mentale ruimte (vandaar dat huil babies soms ook even opgenomen worden in het ziekenhuis). 

Lieve Phlora, jullie hebben zo'n moeilijke start gehad. Je begon dit al helemaal niet lekker. En nu ook nog een huilbaby. Geloof me, iedereen zou gek worden. Daarvoor krijg je echt geen instantie op je nek!!! Die tip van de kraamzorg heb ik ook gehad. Zolang baby verschoond en gevoed in bed ligt kan er niet zoveel fout gaan. En kan jij ff 20 minuutjes vluchten en de baby lekker laten krijsen. Het feit dat vrijwel iedereen deze tips standaard krijgt, zegt al genoeg! Dat het normaal is dat je hier gek van wordt bedoel ik dus en ze dus NIET een instantie op je af zouden sturen

Ik moest echt nog aan je denken vannacht, ik vind het zo verschrikkelijk zielig voor je allemaal. Je lijkt me echt een stoere vrouw maar dit is gewoon teveel allemaal. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen. Lieverd, ga alsjeblieft naar de huisarts en dan krijg je medicatie zodat je je beter voelt. En kunnen jullie daarna verder met een oplossing zoeken.
.

Phlora, wat zal jij je wanhopig voelen. Maar echt, zoek hulp en trek aan de bel bij je huisarts voor jezelf. Ze schakelen echt niet Veilig Thuis in, ze willen je helpen. 
Het wordt anders alleen nog maar erger en hoe dieper het dal, hoe meer je moet klimmen om eruit te komen. Heel veel sterkte
 

Ook ik breek even in, ik ken Phlora uit het zwanger worden vanaf.. topic maar ik weet niet of je daar nu leest.
Lieve lieve Phlora ga alsjeblieft als de wiedeweerga hulp voor jezelf zorgen. Er gaat echt niemand instanties op je afsturen als je maandag je verhaal doet bij de huisarts en om hulp voor jezelf vraagt. Je gaat hier, heel begrijpelijk en volkomen logisch, aan onderdoor. Je doet het echt goed meid, je bent een goede moeder en een sterke vrouw dat ziet en hoort iedereen. En iedereen zal het begrijpen als je hulp vraagt. Zorg goed voor jezelf en laat je daarbij alsjeblieft professioneel en door je netwerk helpen. Hele dikke kusknuffel! 

Phlora, wat naar om te lezen. Ik hoop dat je heel snel hulpt vraagt en krijgt. Ik weet zeker dat een HA het niet direct bespreekt met andere instanties. Denk aub aan jezelf en heel veel sterkte 

@Phlora hoe is het nu?

firsttimemom schreef op 05-09-2021 om 17:11:

@Phlora hoe is het nu?

Ik opende dit topic om hetzelfde te vragen. 

Hier een pittige dag. Gisteren veel gedaan dus iedereen was moe. Tegelijkertijd heeft ons dametje vandaag enorme last van haar darmen dus veel huiltjes/scheetjes en een paar explosieve luiers. Het plan was om samen te badderen (de warmte helpt haar ontspannen), maar toen ik haar in het nestje legde om mezelf uit te kleden viel ze als een blok in slaap. We hebben haar laten liggen en ik ben benieuwd hoe de nacht straks gaat...

lastig zijn die dagen hè Neweve.
Hier ook een druk weekend gehad, maar vanavond lekker de hele avond al met een slapende baby op mij op de bank. Heerlijk!

Verder slaapt hij de nachten zo 6 a 7achter elkaar, mag niet klagen. Ben wel een beetje bang voor vannacht, want hij heeft echt allleen maar geslapen vandaag haha. 

Phlora, ook ik denk aan je! Ik hoop dat je de hulp weet te vinden die je nodig hebt 
Verder wil ik je nog 1 ding op het hart drukken: ook al zie je het nu niet, je bent een goede moeder. Jullie hebben hulp gezocht voor je dochter toen jullie signaleerden dat ze abnormaal veel huilde. Jullie doen alles wat jullie kunnen om de oorzaak te achterhalen en haar ervanaf te helpen. Dat dat nog niet heeft mogen baten ligt niet aan jullie als ouders. En nu zit jij er begrijpelijkerwijs doorheen zit, heb jij hulp nodig. Dat is geen falen.

Neweve: ik duim voor een goede nacht voor jou!

Hier een goed weekend gehad. Voor het eerst hebben we de kleine meegenomen naar mijn ouders op 1,5 uur rijden. Ging hardstikke goed, al is het wel wat meer voorbereiding voor vertrek dan toen we nog met zijn tweetjes waren (voeden, luier verschonen, berg babyspullen mee). Wel fijn dat mijn ouders voor ons op de logeerkamer een verschoontafel, ledikantje en bankje hebben gezet. Het is een erg gezellige dag geweest.

Afgelopen week wel een paar regeldagjes gehad. Gelukkig is de kleine ook dan redelijk tevreden te houden met veel extra voedingen en dutjes in de draagdoek of op onze buik. 

Ik moet zeggen dat, zelfs met onze vrij makkelijke baby, ik dagen wanneer ik er alleen voor sta omdat man een keer naar het werk is nog behoorlijk zwaar vind. Dat is waarschijnlijk deels mentaal, want ik doe ook alles zelf als man thuiswerkt en toch heb ik dan een minder afgeragd gevoel aan het einde van de dag. Hoe is dat bij jullie?

Iemand vroeg nog hoe het ging met de spruw: bij mij is het wel aardig genezen, maar ik zie te weinig verbetering bij zoon. Zijn tongetje is nog steeds behoorlijk wit. Hij lijkt er wel minder last van te hebben, hij drinkt rustiger en heeft minder krampjes, maar als de schimmel in zijn mond niet weggaat zijn we binnen de kortste keren natuurlijk weer terug bij af. Einde vd week maar weer terug naar de huisarts. Dan eindigt namelijk de kuur die was voorgeschreven en die ik ook niet langer mag doortrekken

Oh Phlora wat afschuwelijk voor jullie alledrie! Begrijpelijk dat je er compleet doorheen zit.

Ik zou echt aansturen op een opname in het zh, zodat ze haar kunnen observeren maar ook om jullie te ontlasten. Enorm veel sterkte gewenst!

Phlora, hoe gaat het met je? Ik heb regelmatig aan je gedacht en hoop op het beste. Ik zag dat er op het viva forum veel tips aan je zijn gegeven. Hopelijk zit de gouden tip erbij.

Lapjeskat, vervelend van die spruw. Hoop dat het snel opknapt. 
Ik vind het soms ook wel pittig, ondanks een rustige baby, maar heb de hele tijd het gevoel "aan" te moeten staan. Dus continu alert zijn. Dat maakt het vermoeiend. Misschien kun je af en toe even lekker gaan liggen als de kleine slaapt? Even opladen 

Phlora

Phlora

06-09-2021 om 10:29 Topicstarter

We zijn vanochtend bij de HA geweest (alweer). Deze belt met de kinderarts maar begon zelf ook al over opname. Belt straks terug. Ik wil het eigenlijk niet maar het kan zo ook niet verder.

Lenthe_ schreef op 06-09-2021 om 08:38:

Lapjeskat, vervelend van die spruw. Hoop dat het snel opknapt.
Ik vind het soms ook wel pittig, ondanks een rustige baby, maar heb de hele tijd het gevoel "aan" te moeten staan. Dus continu alert zijn. Dat maakt het vermoeiend. 

Dit herken ik wel. Hier roep ik daarom af en toe tegen man "vanavond is ze van jou". Het is zo fijn om even geen verantwoordelijkheid te dragen en te weten dat er iemand op haar let. Dat uurtje of twee geeft weer nieuwe energie. 

Er is ook steeds vaker interactie met een glimlach of een "gesprek". Dan smelt je hart. Vannacht ging goed, ze kwam nog een keer om 22 uur en om 3 maar sliep daarna snel in. 


Begrijpelijk Phlora, maar zo kan het ook echt niet verder! Hoe staat je man erin? 

Hopelijk gaat een opname iets betekenen. Ik kan me echt niet indenken hoe het is om bijna non-stop met een krijsende baby te zitten, dat geluid gaat zo door merg en been. Gekmakend gewoon, heb enorm met jullie te doen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.