Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Phlora schreef op 06-09-2021 om 10:29:

We zijn vanochtend bij de HA geweest (alweer). Deze belt met de kinderarts maar begon zelf ook al over opname. Belt straks terug. Ik wil het eigenlijk niet maar het kan zo ook niet verder.

Goed dat je bent geweest!   

Goed dat je bent geweest Phlora. Ik snap dat je een opname niet wilt, maar dat is maar tijdelijk en ik denk dat je daar heel veel rust van krijgt. Dan krijg je ook weer nieuwe energie en kan je er beter tegen. 

Phlora schreef op 06-09-2021 om 10:29:

We zijn vanochtend bij de HA geweest (alweer). Deze belt met de kinderarts maar begon zelf ook al over opname. Belt straks terug. Ik wil het eigenlijk niet maar het kan zo ook niet verder.

Fijn dat de huisarts luistert en dat er stappen worden gezet. Hopelijk worden zo wat meer geluksmomenten voor jullie gecreëerd. Ik ben in ieder geval trots op je dat je de stap gewoon hebt gezet. 

Heel goed Phlora! Ik snap dat ziekenhuisopname niet leuk is, maar ik denk dat het echt belangrijk voor jou (jullie) is. Hopelijk kunnen ze haar dan ook goed observeren. 

Phlora schreef op 06-09-2021 om 10:29:

We zijn vanochtend bij de HA geweest (alweer). Deze belt met de kinderarts maar begon zelf ook al over opname. Belt straks terug. Ik wil het eigenlijk niet maar het kan zo ook niet verder.

Heel erg goed dat je hulp hebt gezocht. Wat zal dit moeilijk zijn
Je bent heel sterk. Laat je weten hoe het gaat? Ik heb echt enorm met je te doen!

Goed dat jullie bij de huisarts zijn geweest en er actie wordt ondernomen. Ik denk aan je! 

Phlora

Phlora

07-09-2021 om 12:31 Topicstarter

Gisterenmiddag konden we direct terecht bij de kinderarts.
Die heeft onze dochter nogmaals helemaal nagekeken. Kon niks afwijkends vinden. Dochter was ook weer goed gegroeid en aangekomen.
Ze kon er zo haar vinger niet op leggen, omdat ze zei dat dochter geen typische klachten laat zien (zo huilt ze niet meer na een flesje, en drinken doet ze ook normaal en goed). Ik heb toch aangedrongen op dat ik Nexium wilde. Ze heeft een verwijzing naar een kinderfysio gedaan en er komt een verpleegkundige bij ons meekijken thuis om te zien of zij een patroon kan ontdekken. (Wij hielden alles al bij in een excel sheet, om te kijken of wij een patroon konden vinden, maar nog niks gevonden). Mocht dit niet helpen, dan willen ze dochter opnemen, dit is maar liefst 7 dagen lang, daar schrok ik wel van..

Ik heb naar aanleiding van een topic op viva vannacht nog eens volop zitten lezen. Ik vind zelf dat dochter best wat boxjes van verborgen reflux aantikt. Ze heeft gisterenavond de eerste Nexium gehad en ze heeft gisterenavond zowaar geslapen in een Mamaroo die ik van een vriendin heb geleend, die kunnen we gekanteld zetten en beweegt heen en weer. Ze heeft ook een goede nacht gehad, en wij godzijdank daardoor ook, want de nacht ervoor heeft ze maar 2 uur geslapen. Nog te vroeg om te zeggen of het komt door de Nexium/Mamaroo of door pure uitputting, want ervoor had ze al bijna 24uur niet meer geslapen.
JBPM gaan we misschien mee stoppen, dat wil ik eerst met man overleggen, omdat ik geen evidence based bewijs kan vinden ervoor en wel ertegen (voeding blijft langer in maag omdat het slechter verteerbaar is, moedermelk is beste verteerbaar).
Kolven doe ik nog steeds, we maken de 4 weken af met de pepti voeding, en daarna krijgt ze mijn melk om te kijken of dit verschil maakt. Het liefst heb ik haar op mijn melk natuurlijk, en ik heb inmiddels een flinke vriezer vol met voorraad.
Een afspraak bij craniosacraal osteopaat hebben we staan voor vanmiddag, die had ik vorige week al gemaakt, dus hopelijk dat dat ook iets brengt. Op hun website hebben ze ook een hele pagina over behandeling van verborgen reflux bij baby.

Met mij gaat het op en neer. Ik heb momenten dat ik heel 'helder' en fit ben en weet dat het ook allemaal heftig is en het niet aan mij ligt. Heb ook momenten dat ik mij een waardeloze moeder voel en denk dat dochter beter af is bij iemand die beter voor haar kan zorgen en de reden van haar huilen weg kan nemen. Medicatie wil ik niet. Gelukkig heb ik mijn man. Ik focus me nu eerst even op dochter, als haar huilen minder wordt gaat het denk ik met mij ook beter. Ik kon me nooit een voorstelling maken van hoe heftig het is als je nonstop in gegil zit en niet slaapt, maar het is echt letterlijk gekmakend.

 Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het meedenken en de lieve woorden, het is goed om te horen dat je niet alleen bent. Ik vind het moeilijk dit te bespreken in real life met mensen die ik ken dus heel fijn dat ik hier eerlijk en open kan zijn. Dank jullie. 

@Phlora, je klinkt al een stuk rustiger! Wat fijn dat er stappen worden ondernomen, goed gedaan!

Wat fijn dat er iemand komt meekijken, wie weet ziet iemand van buitenaf dingen die jullie niet zien. Kan nooit kwaad  

Fijn dat je zo hebt aangedrongen op Nexium en dat jullie een goede nachtrust hebben gehad. Dat doet al zoveel met je gesteldheid. Dan heb je even wat meer energie om weer een dag te overleven!

Succes bij de ostheopaat vanmiddag, wie weet heeft hij/zij ook tips of vind een blokkade o.i.d.

Ik snap heel goed dat je je up en downs heb, dat is volkomen normaal. Ik denk dat wanneer je dochter wat rustiger is/wordt dat het vanzelf ook beter met jou gaat. En blijf lekker van je af schrijven, dan kan je het ff kwijt..aan vreemden is toch altijd makkelijker dan aan vrienden/familie.

Hou vol lieve mama, je doet het super! ❤

Phlora, wat fijn om te horen dat jullie zo snel hulp hebben gekregen en dat er ook iemand met jullie mee komt kijken. Hopelijk kan daar een patroon in gevonden worden. Ook fijn dat het deze nacht al zoveel beter is gegaan. Dit geeft niet alleen jullie meisje maar ook jullie een hoop rust. Hoe gaat het nu overdag? En hoe was t bij de osteopaat?

Heel veel sterkte voor de komende dagen en hopelijk zet deze positieve lijn zich voort! En ookal voel je je zo, weet dat jij en je partner fantastische ouders zijn. Jullie doen er alles aan om te kijken wat er aan de hand is zoeken oplossingen en -ondanks dat het zo pittig is- doen jullie het wel. Dat verdient veel respect!!! 

@Neweve vervelend he, die krampjes. Onze kleine man heeft er ook last van, maar nog geen poepplosies gehad. Goed om te lezen dat jullie goede nachten hebben.

Hier ook de eerste glimlachjes gespot maar hij maakt er nog geen gewoonte van.

@Lapjeskat leuk he, met de kleine op pad. Ik heb nu 2 verjaardagen gehad en ik geniet er echt enorm van om mn zoontje te showen. Iedereen vindt hem ook zo mooi. Heb er ook totaal geen moeite mee dat mensen hem willen vasthouden, ben juist super trots. En hij vindt het allemaal wel best. Maar als ik zie dat ie gaat sputteren of krampjes krijgt wil ik hem gelijk terug.

Over je vraag: het gaat eigenlijk wel goed hier. Na 2 weken is man weer 4 dagen aan het werk, meestal op kantoor. Wel ga ik rond half 4 op de klok kijken en denk ik oke hij is over 1,5 u thuis. Dat vind ik heel fijn maar voel me niet afgeragd. Moet ook eerlijk zeggen dat op de krampjes na onze baby heel makkelijk is. En ook de krampjes ervaar ik niet als heel belastend want je wéét tenminste waarom hij huilt. En dan lekker buikje masseren en fietsen, scheetjes eruit werken noem ik dat.

Wat balen van die spruw! Lijkt me erg vervelend. Mijn kleine heeft soms een witte tong door de melk en laatst vroeg een vriendin of die spruw had. Toen ben ik erover gaan lezen en jemig, wat een hygiëneregels. Borsten wassen na elke voeding, dat soort ellende, het lijkt me praktisch onhaalbaar. Gister bij CB voor de zekerheid toch even nagevraagd en het was idd gelukkig gewoon melk. Hopelijk is het snel over bij jullie!

@Phlora ik ben blij je bericht te lezen. Klinkt weer als de oude Phlora. Erg fijn dat jullie worden geholpen en er wordt doorgepakt. Ik hoop zo voor jullie dat er een oplossing wordt gevonden! 7 dagen opname is idd ontzettend lang. 's Nachts een weekje stilte in huis en opladen samen heeft ook voordelen natuurlijk maar alsnog lijkt het me heel moeilijk. Kun je er overdag dan wel gewoon heen?

Hier gaat het goed. Zoontje is redelijk makkelijk. Enige zijn de krampjes, en de nachtvoedingen. Mister wordt wel echt elke 3 u wakker, wat neerkomt op max 2/2,5 u achter elkaar slapen. Voor de voedingen neem ik ruim de tijd want hem half burpend in bed leggen heeft toch geen nut. En ik verschoon ook vaak alsnog 's nachts want anders vind ik het zielig. Dus vannacht was ik er om half 2 uit, 4 u, en half 7... en dit al sinds de geboorte. Oke, 1 x heeft hij van half 1 tot 6 geslapen, dat was een eenmalig wonder. Ik heb eigenlijk geen last van het slaaptekort. Ben verbaasd hoe goed het met me gaat. Sommige mensen zeggen een beetje besmuikt tegen mij dat ik vast nog wel in ga storten maar ik geloof ze niet meer. Over de bevalling deden sommigen ook heel stom (heel verbaasd dat ik geen TENS wou, lacherig dat ik het onderschat, enz) en dat was ook een eitje. Blijkbaar ben ik goed in babygedoe. Dat had denk ik niemand verwacht van mij. 

Al die nachtvoedingen werpen trouwens zn vruchten af: zoontje is 800 gram aangekomen sinds zn geboorte. Vlak na de geboorte was die wel 10% kwijt dus hij heeft een vette inhaalslag gemaakt. En ik heb nog bij het CB nagevraagd over zn nachtelijke gekerm aka lawaai. Volgens arts was het heel normaal, en zijn stille kinderen eng.

@Phlora, goed om te lezen dat er actie wordt ondernomen. Hopelijk doet de Nexium zijn werk en wordt het vanaf nu alleen maar beter. Hoe was de afspraak bij de osteopaat? Blijf vooral hier van je afschrijven, daar is dit topic ook voor. 😉🌹

@Aviendha, bijzonder he hoe mensen vaak zeggen dat het instortmoment vast nog wel komt. Bij mijn eerste vroeg een vriendin van mij ook steeds of ik al aan de koffie zat i.v.m. het slaaptekort. Dat drink ik dus niet, gaf ze aan dat het dan vast wel bij de tweede zal komen. Tot nu toe zit ik nog steeds niet aan de koffie of andere cafeïne. 😋

Wel heel erg fijn dat je zoontje aangekomen is en dat de arts bevestigd heeft dat het nachtelijke gekerm normaal is. 

Hier, volgens mij zitten we nu op het hoogtepunt van de krampjes (of nou ja, dat hoop ik). Vooral als de kleine man moet poepen is het een drama. Hij moet er echt heel veel moeite voor doen en krijst dan alles bij elkaar alsof het heel erg zeer doet. Dat vind ik echt zo zielig. Vooral als hij een dag niet heeft gepoept is het heel erg (meestal dus ook om de dag). Ik ben er mee naar de huisarts geweest, maar die vond het niet zorgelijk. Zijn boodschap was letterlijk: "Jullie moeten daar even doorheen." Ik vind het zelf eigenlijk niet normaal, maar ik zal voor nu even wachten tot ik de afspraak heb gehad bij het consultatiebureau.

TweeAapjes de arts bij het consultatiebureau zei tegen mij hetzelfde. "Die krampjes zijn vervelend maar we kunnen er niet zoveel aan doen." Misschien dat die bij jullie met een bevredigender antwoord komt!

Ik denk dat mensenbaby's uitzonderlijk vroeg geboren worden ivm het grote hoofd, ze zijn volkomen hulpeloos en nog lang niet af. 

Hier even een algemene update, is al eventjes geleden.

Nachten; gaan eigenlijk heel goed. Zoontje slaapt vaak wel 6 uurtjes achter elkaar en drinkt dan heel weinig, waardoor wij na 20 minuten alweer verder slapen. Hoop dat die laatste nachtvoeding er binnenkort ook afgaat haha.

Ontwikkeling; Wat gaat het allemaal ontzettend hard zeg! Hier vaker wakker, lachen en echt even lekker kletsen samen (geluidjes makenn, oohhh, prrr, aaahhh etc) Heerlijk! Ook als hij wakker wordt en mij ziet, begint hij gelijk te lachen. 😍
Hij is nu druk bezig met het ontdekken van zijn handjes, die moeten steeds in zijn mond haha.

Krampjes; Wij hadden rond 3/4 weken de piek en daarna gelukkig geen last meer van gehad. Sterkte voor iedreen die er nog mee zit, is echt kut!

Groei; Wij moeten maandag weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd. Zoontje zat na 3 weken al in maatje 56 en sommige dingen worden nu aan de kleine kant. Vrijdag alweerr 2 maanden, hoe dan?!

Hoe is het met de rest?

Aviendha: Fijn dat jullie kleine zo goed is aangekomen.
Twee Aapjes: Wanneer ga je naar het CB? Benieuwd of zij nog iets gaan doen met de krampjes. 
FTM: Klinkt alsof het allemaal lekker gaat bij jou! Fijn ook dat je goede nachten krijgt.

Hier gaat het ook goed.
In de nacht komt hij meestal 1x tussen 2.00-3.00 en dan rond 06.00 uur weer. Dus dat valt heel erg mee.

Krampjes hebben wij helaas wel nog regelmatig, al merk ik wel dat het wat minder wordt. Hopelijk blijft het weg!

Qua ontwikkeling merk ik dat hij steeds meer kan en veel alerter is. Ik wacht echt op zijn eerste bewuste lachje, maar merk dat hij meer ziet en zijn motoriek verbetert, zo leuk! We oefenen best veel ivm een voorkeurshouding en hebben daar ook fysiotherapie voor gekregen. Gaat gelukkig ook al een stuk beter.

Onze kleine groeit nu uit maatje 50. Zo jammer, al zijn leuke eerste pakjes haha! Maar heb een hoop klaarliggen in grotere maatjes, dus lekker wisselen van gardarobe. Heb ook zijn eerste winterjasje besteld, zooooo schattig 🥰

Phlora; Ik hoop dat de ondernomen acties voor jullie gaan werken! Fijn zo'n goede nachtrust, hopelijk heb je er ondertussen al meer gehad.

Krampjes: Hier lijkt het wat af te nemen ( Ik klop dit ondertussen even af   ) We hebben nu alleen nog het krampjes uur tussen 20.00u en 21.00u. Daarna heeft dochter een soort hongerklop en kunnen we haar na de fles in bed leggen voor de nacht. Hiervoor was het ook heftig, na elke fles krijsen van de krampjes. Cb was er niet van onder de indruk en had ook geen tips, behalve "fietsen met de beentjes". Ja we fietste al wat af hoor 

Cb: vorige week geweest. Dochter is al een kilo aangekomen sinds de geboorte. Nu bijna 5 kilo!  Maat 50 past echt niet meer! Ze is nu ook al 55 cm, dus 56 kan binnenkort ook de deur uit gok ik.

Ik heb met zoon altijd goede ervaringen gehad bij het cb, maar deze keer vond ik het maar een aanfluiting, een heel jong meisje, wat volgens mij nog niet veel ervaring had. Ze ging ook precies uitrekenen hoeveel dochter zou mogen drinken. Nu drinkt ze volgens haar, jawel maar liefst 70 cc teveel op de dag. En dat zou niet mogen   
Ik dacht, ja doei! Muts! Als mijn dochter honger heeft dan geef ik haar dat. 

Ontwikkeling: Ja de bewuste lachtjes zijn hier volop aanwezig! Zo leuk. Ook als ze mijn stem hoort, begint ze te lachen. Ze kijkt ook al wat helderder rond. We hebben een zwart/ witte mobiel boven de box hangen, als deze draait volgt ze hem ook. 

Vivavette: hebben jullie wat aan de fysio gehad? Qua tips? Ik had het aangekaart bij cb, omdat dochter ook een voorkeurshouding heeft. Nu heb ik wel een folder meegekregen, maar die dingen die daar in staan, deed ik al. Ik mocht fysio, "als ik dat zou willen". Wat is jouw ervaring?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.