Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

29-12-2022 om 18:17 Topicstarter

ArianneH schreef op 29-12-2022 om 17:38:

[..]

Op zich prima strategie, maar Catwoman, let op je woorden.
Ik zou niet zeggen dat 'als we niemand vinden', maar 'als jij niemand vindt.

Dit punt zou ik zo belangrijk vinden dat ik dat de advocaat met een extra mail zou laten 'verduidelijken', anders blijf je hier verantwoordelijkheid voor houden, die je niet wilt en niet zou moeten hebben.

Verder kan er discussie komen over wat 'discussies' zijn als ex weer over jullie relatie of over de omgangsregeling in het algemeen begint. Ook dat zou ik de advocaat laten verduidelijken. En dan zou ik het heel simpel houden, en uitleggen dat je daaronder verstaat dat hij überhaupt (het einde van) jullie relatie als onderwerp aansnijdt. Dat is in zijn geheel een no go area, dus los van of er daarover 'een discussie' ontstaat.

En misschien is het slim ook aan te geven dat op die begeleide omgang door jou ook niet gepraat dient te worden over de omgangsregeling. Het gaat puur om het feit dat hij zijn zoontje kan zien en kan verzorgen.

Als hij puur vragen over de verzorging heeft, luiers verschonen, eten, drinken, huilen, dan mag hij je denk ik nog wel een vraag stellen als hij tips wil of wil weten hoe jij ermee omgaat, maar het moet puur om de verzorging van jullie kind gaan dan.

Daar zou ik veel duidelijker in zijn dan je advocaat tot nu toe was. Ook is het misschien slim meteen concreter te zijn over wanneer deze regeling in gaat, waar het plaatsvindt (niet bij jou, maar bedenk of je daar wensen/eisen in hebt) etc. Misschien ook een proefperiode van x weken of 2 maanden. Zodat je makkelijker na een X periode iets kunt wijzigen als je dat wilt?

Ja dit wil ik ook allemaal nog concreet bespreken. Wij hebben een voorstel gedaan en als mijn ex akkoord gaat wil ik dingen concreet maken. Ik wil het zoveel mogelijk dichttimmeren zodat mijn ex geen kans ziet om er weer tussendoor te glippen en er zijn eigen draai aan te geven.

Daarom zat ik gisteren gelijk al in de stress toen mijn ex mij de indruk gaf dat het al gelijk inging. En mijn advocaat zei dat het kan als we dat willen. Ik zeg nee ik wil eerst antwoord van zijn advocaat en dan nog alles concreet maken 

Catwoman

Catwoman

29-12-2022 om 18:18 Topicstarter

ArianneH schreef op 29-12-2022 om 17:42:

[..]

Catwoman, zou het kunnen helpen als je je moeder zegt dat je het jammer vindt dat ze, hoewel ze het natuurlijk hartstikke goed bedoelt, zoveel commentaar heeft, terwijl jij weet dat de tijden veranderd zijn en men tegenwoordig anders aankijkt tegen kleine kinderen troosten en oppakken? En dat je vraagt of ze daarmee wil stoppen?
En dat je aangeeft dat je haar juist nodig hebt voor de morele steun in verband met het gedoe met je ex, maar dat al die kritiek van haar niet helpt voor het contact?

Wie weet helpt dat?

Dat heb ik laatst gedaan maar toen zei ze dat ze helemaal geen commentaar levert. En ik heb gezegd dat ik me niet gesteund voelde en toen zei ze dat ze dat wel doet dus ja dan kom ik niet echt verder

Catwoman

Catwoman

29-12-2022 om 18:21 Topicstarter

ArianneH schreef op 29-12-2022 om 17:47:

[..]

Mee eens, Catwoman, heb je ze al om hulp gevraagd? Of vul jij voor hen in dat ze dat niet willen of kunnen geeven?

Ik heb mijn praktijkondersteuner gevraagd of ik haar kan bellen. Die kan ik morgen bellen en ik heb ook een vriendin gevraagd, die komt morgen langs

rebmaaviv schreef op 29-12-2022 om 18:06:

Zij kan haar ex niet verbieden om zijn mening te uiten op straffe van niet zien van zijn kind. Die macht heeft to helemaal niet. Er kan alleen een discussie ontstaan wanneer 2 daar aan mee doen. Zij hoeft de discussie niet aan te gaan,.

De vraag is of het een discussie is of dat ex een onveilige situatie creëert dmv een eenzijdige dialoog dat voor een "discussie" moet door gaan. 

Hele topic gelezen maar vraag me af of  er bijvoorbeeld een aangifte/veroordeling tegen ex namens ts? Is er een contactverbod opgelegd? Waar is omgang onder toezicht op gebaseerd? Anders kun je dat toch gewoon aanhalen? 

De vraag is of het zo strafbaar is wat hij heeft gedaan. Wanneer je al vindt dat de ander zijn mening niet mag geven, omdat jij daar stress van krijgt. 

Contactverbod aanvragen is echt niet simpel. Er is nu vrijwillig contact onder toezicht, van beide kanten maar wel met het nodige getouwtrek.

May2000 schreef op 29-12-2022 om 18:45:

[..]

[Quote verwijderd]

Projecteren is ook een vak. Het topic gaat niet over jou. 

rebmaaviv schreef op 29-12-2022 om 18:06:

Zij kan haar ex niet verbieden om zijn mening te uiten op straffe van niet zien van zijn kind. Die macht heeft to helemaal niet. Er kan alleen een discussie ontstaan wanneer 2 daar aan mee doen. Zij hoeft de discussie niet aan te gaan,.

Oei, rebmaaviv, jij denkt dat als er 2 vechten er altijd 2 schuld hebben?
Ik heb de ervaring dat als mensen ruzie willen maken ze dat echt kunnen doen, zelfs als ik er niet op reageer. Die willen gewoon ruzie maken lijkt het wel.

En volgens mij kan Catwoman wel degelijk voorwaarden stellen aan het zelf aanwezig zijn en het mogelijk maken van begeleidde omgang als ex zelf niemand kan vinden (omdat hij iedereen tegen zich in het harnas jaagt). Zij hoeft echt niet te accepteren dat hij weer over hun relatie of de omgang in het algemeen gaat praten, als zij door zelf aanwezig te willen zijn, de omgang mogelijk maakt. Haar enige rol is dan aanwezig zijn om de omgang mogelijk te maken. Niet om over hun eigen relatie of de omgangsregeling in zijn algemeenheid te praten. 

Maar je hebt gelijk, ze kan het niet voorkomen dat hij er toch over begint, maar dan kan zij stoppen om aan te bieden aanwezig te zijn om omgang voor hem mogelijk te maken.

rebmaaviv schreef op 29-12-2022 om 18:47:

[..]

Projecteren is ook een vak. Het topic gaat niet over jou.

Okeee, ik had ook geen hulp en bevestigen van vreemden online nodig. 

rebmaaviv schreef op 29-12-2022 om 18:06:

Zij kan haar ex niet verbieden om zijn mening te uiten op straffe van niet zien van zijn kind. Die macht heeft to helemaal niet. Er kan alleen een discussie ontstaan wanneer 2 daar aan mee doen. Zij hoeft de discussie niet aan te gaan,.

Oh trouwens, ze verbiedt dan niet zijn kind te zien, alleen moet hij dan iemand anders zelf (!) zoeken om begeleiding te bieden die Catwoman dan zelf niet meer wil bieden. En dat is haar goed recht.
Zij hoeft niet te accepteren dat haar ex keer op keer gaat zeiken, boos worden of dreigen over (het verbreken van) hun relatie en het feit dat hij meer en anders omgang wil. Ze mag daar echt een grens trekken en zeggen: daar werk ik niet aan mee.

Nevermind

ArianneH schreef op 29-12-2022 om 18:49:

[..]

Oei, rebmaaviv, jij denkt dat als er 2 vechten er altijd 2 schuld hebben?
Ik heb de ervaring dat als mensen ruzie willen maken ze dat echt kunnen doen, zelfs als ik er niet op reageer. Die willen gewoon ruzie maken lijkt het wel.

En volgens mij kan Catwoman wel degelijk voorwaarden stellen aan het zelf aanwezig zijn en het mogelijk maken van begeleidde omgang als ex zelf niemand kan vinden (omdat hij iedereen tegen zich in het harnas jaagt). Zij hoeft echt niet te accepteren dat hij weer over hun relatie of de omgang in het algemeen gaat praten, als zij door zelf aanwezig te willen zijn, de omgang mogelijk maakt. Haar enige rol is dan aanwezig zijn om de omgang mogelijk te maken. Niet om over hun eigen relatie of de omgangsregeling in zijn algemeenheid te praten.

Maar je hebt gelijk, ze kan het niet voorkomen dat hij er toch over begint, maar dan kan zij stoppen om aan te bieden aanwezig te zijn om omgang voor hem mogelijk te maken.

Ik gebruik het woord schuld bewust niet. Zij heeft helemaal geen invloed op waar hij over praat en zij kan hem niet verbieden om te praten. Zij heeft maar op 1 ding invloed: haar eigen reactie of het gebrek aan reactie op wat hij zegt. Die baby is geen pion waarmee zij hem het zwijgen kan opleggen. 

Zij heeft de voorwaarden gesteld, maar zij verandert zelf ook elke week haar mening en soms elke dag. Dan mag hij kind niet zien, dan met iemand erbij, dan 3 uur, dan 1 uur en dan nog het gekibbel over hoe vaak appen. To is zelf ook niet standvastig en verandert de spelregels elke week. De voorwaarden hoef je maar 1x duidelijk te maken en desnoods te herhalen. Dank je wel voor je mening maar ik houd mij aan de bestaande afspraak. 

Ik kan niemand vinden, vervelend maar ik houd mij aan de bestaande afspraak. 1 uur, 3 uur laat hem het zelf uitzoeken ipv dat je hem weer een paar uur ontneemt. 

Ik wil het kind alleen ophalen, dank je wel voor je mening, ik houd mij aan de bestaande afspraak. 

En weggaan wanneer met de baby of niet open doen wanneer het naar wordt of wanneer het niet gaat volgens afspraak. 



Sommige mensen zijn nu eenmaal erg ingewikkeld en zijn grenzeloos. Dan kan je wel uitgaan van het normale, maar dat is nu eenmaal geen realiteit. 
Mijn ex heeft nu bedacht dat hij de kids zo laat wil laten terug gaan dat ze na de vakantie met geen mogelijkheid op tijd op school kunnen zijn. En dan wil hij het er wel over hebben als ik even aangeef wat hij fout heeft gedaan.... Pfff denk ik dan, help, wie gaat mij vertellen wat ik het beste kan doen. Dit is zo bizar, ik wil het niet laten escaleren, maar heb ook mijn eigen afspraken, waardoor ik ook niet in alles kan meebewegen. Ga ik op mijn strepen staan, dan is hij spoorloos met de kids en kom ik niet verder...
TO het zal blijven zoeken zijn naar een evenwicht tussen grenzen, het rustig houden en ex niet teveel tegen je in het harnas jagen, maar ook niet jezelf voorbij gaan. Sterkte

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.