Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Hier heb je ook steeds aangegeven dat het om wiet gaat. Als weinig contact wil met je ex, dan had je er geen kind mee moeten maken. Je advocaat kan dat niet voor je oplossen. Je zal een volwassen oplossing moeten zoeken met de steun die je hebt. Je ex heeft een beetje druk uitgeoefend meer niet. Hij mag een andere mening hebben dan jij en hij mag die mening ook verwoorden. 

Catwoman schreef op 29-12-2022 om 14:01:

[..]

Mijn vriendinnen hebben allemaal een gelukkig gezinnetje. Die begrijpen mijn situatie niet.

Ik weet niet hoe ik aan zo'n app groep moet komen

Het zijn toch je vriendinnen? 

Je kan toch zeggen. Dames, ik heb advies nodig en jullie steun nodig. Help me. En help me om mijn roer recht te houden. Ondersteun mij met verwoorden wat ik lastig vindt.

 Niet iedereen hoeft in dezelfde situatie te zitten om je advies te geven of om je te steunen.




Tickel schreef op 29-12-2022 om 14:17:

[..]

Is er een sociaal wijkteam bij jou in de buurt?

Is het wel verstandig zoveel hulpverlening in te schakelen?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-12-2022 om 14:40

Philou schreef op 29-12-2022 om 14:37:

[..]

Is het wel verstandig zoveel hulpverlening in te schakelen?

Sociaal wijkteam is er ook om sociaal te doen, een luisterend oor te bieden en met praktische zaken te helpen als daar vraag naar is. Edit: hier komen ze bv ook langs bij depressieve mensen, gewoon voor een praatje.

een app- groep: je hebt dit forum toch? Om dingen voor te leggen, steun te krijgen en adviezen?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-12-2022 om 14:43

TrefleQ schreef op 29-12-2022 om 14:42:

een app- groep: je hebt dit forum toch? Om dingen voor te leggen, steun te krijgen en adviezen?

Ik vind de adviezen best wel uiteenlopend. 

Tickel schreef op 29-12-2022 om 14:43:

[..]

Ik vind de adviezen best wel uiteenlopend.

En niemand kent Catwoman zo goed als haar eigen vriendinnen. Het is toch fijn als je vanuit de directe omgeving steunt kan krijgen? 

Tickel schreef op 29-12-2022 om 14:40:

[..]

Sociaal wijkteam is er ook om sociaal te doen, een luisterend oor te bieden en met praktische zaken te helpen als daar vraag naar is. Edit: hier komen ze bv ook langs bij depressieve mensen, gewoon voor een praatje.

Ja maar het is toch weer hulpverlening met dikke kans op korte lijntje naar andere instanties. En zeker als je VT noemt, nemen die instanties zelf contact op met VT.

Een vriendin van mij had een cliente waar veel hulpverlening rondom zat. Die vriendin was er ook een van. Zij merkte dat er geroddeld werd over cliente. Toen er een OTS in de lucht hing, werd het roddelen kwaadaardiger. Toen heeft mijn vriendin, cliente onverwacht meegenomen naar een vergadering met een deel van de hulpverleners en daarmee de OTS kapot gemaakt. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-12-2022 om 15:04

Philou schreef op 29-12-2022 om 14:55:

[..]

Ja maar het is toch weer hulpverlening met dikke kans op korte lijntje naar andere instanties. En zeker als je VT noemt, nemen die instanties zelf contact op met VT.

Een vriendin van mij had een cliente waar veel hulpverlening rondom zat. Die vriendin was er ook een van. Zij merkte dat er geroddeld werd over cliente. Toen er een OTS in de lucht hing, werd het roddelen kwaadaardiger. Toen heeft mijn vriendin, cliente onverwacht meegenomen naar een vergadering met een deel van de hulpverleners en daarmee de OTS kapot gemaakt.

En zo heeft iedereen weer een ander verhaal over een buurtteam. Ik ken alleen positieve, en dan vooral mbt sociale contacten. 

Jillz schreef op 29-12-2022 om 13:07:

Lastige situatie. Als je nu terugdraait is dat natuurlijk heel wispelturig. Maar het voorstel zoals het nu is gedaan betekent dat ex achterover kan hangen. Want als hij niemand vind moet jij het oplossen en dat twee keer per week. De escape is natuurlijk nog wel dat als hij zich vervelend gedraagt je er als nog onder uit kan.

Ik denk dat ik goed zou overwegen of je het aan kan om de afspraak na te komen in de wetenschap dat de kans groot is dat je het probeert hij zich naar opstelt en jij er op die manier weer onderuit kan. In dat geval zou ik inderdaad kijken of je het kan opnemen. En dan inderdaad eerst een keer waarschuwen: "we zijn hier voor omgang met zoon niet om iets uit te vechten/uit te praten/afspraak te veranderen/mij de huid vol te schelden/mij te paaien" gevolgd door "dus richt je op je zoon en laat mij er buiten" bij de tweede keer zeg je "ik heb net gezegd dat dit niet de bedoeling is van dit omgangs moment. Dit is de laatste waarschuwing geweest, nog een keer en dit moment is klaar en dan kan omgang voortaan niet meer plaatsvinden in mijn bijzijn. Dat betekent dan helaas dat als we niemand vinden je zoon die keer niet kan zien." En bij de derde keer geef je aan dat het nu klaar is. Dan laat je nadien advocaat een brief schrijven om aan te geven dat jij er voortaan niet zelf bij kunt zijn omdat ex de afspraken niet in acht neemt en dat omgang voortaan alleen nog kan als er een derde is die dit begeleid. Oefen dit goed van te voren en neem het dus op.

Op zich prima strategie, maar Catwoman, let op je woorden.
Ik zou niet zeggen dat 'als we niemand vinden', maar 'als jij niemand vindt.

Dit punt zou ik zo belangrijk vinden dat ik dat de advocaat met een extra mail zou laten 'verduidelijken', anders blijf je hier verantwoordelijkheid voor houden, die je niet wilt en niet zou moeten hebben.

Verder kan er discussie komen over wat 'discussies' zijn als ex weer over jullie relatie of over de omgangsregeling in het algemeen begint. Ook dat zou ik de advocaat laten verduidelijken. En dan zou ik het heel simpel houden, en uitleggen dat je daaronder verstaat dat hij überhaupt (het einde van) jullie relatie als onderwerp aansnijdt. Dat is in zijn geheel een no go area, dus los van of er daarover 'een discussie' ontstaat.

En misschien is het slim ook aan te geven dat op die begeleide omgang door jou ook niet gepraat dient te worden over de omgangsregeling. Het gaat puur om het feit dat hij zijn zoontje kan zien en kan verzorgen. 

Als hij puur vragen over de verzorging heeft, luiers verschonen, eten, drinken, huilen, dan mag hij je denk ik nog wel een vraag stellen als hij tips wil of wil weten hoe jij ermee omgaat, maar het moet puur om de verzorging van jullie kind gaan dan.

Daar zou ik veel duidelijker in zijn dan je advocaat tot nu toe was. Ook is het misschien slim meteen concreter te zijn over wanneer deze regeling in gaat, waar het plaatsvindt (niet bij jou, maar bedenk of je daar wensen/eisen in hebt) etc. Misschien ook een proefperiode van x weken of 2 maanden. Zodat je makkelijker na een X periode iets kunt wijzigen als je dat wilt?

Catwoman schreef op 29-12-2022 om 12:11:

[..]

Ik vind ook dat mijn zoontje de mooiste en liefste baby is en ik weet dat ik het heel goed doe met hem. Het is alleen erg jammer dat mijn moeder er commentaar op heeft. Ik heb haar in deze situatie juist nodig en nuhoud ik haar op afstand omdat ze zo doet

Catwoman, zou het kunnen helpen als je je moeder zegt dat je het jammer vindt dat ze, hoewel ze het natuurlijk hartstikke goed bedoelt, zoveel commentaar heeft, terwijl jij weet dat de tijden veranderd zijn en men tegenwoordig anders aankijkt tegen kleine kinderen troosten en oppakken? En dat je vraagt of ze daarmee wil stoppen?
En dat je aangeeft dat je haar juist nodig hebt voor de morele steun in verband met het gedoe met je ex, maar dat al die kritiek van haar niet helpt voor het contact?

Wie weet helpt dat?

Tickel schreef op 29-12-2022 om 14:43:

[..]

Ik vind de adviezen best wel uiteenlopend.

Dat is soms het geval.
Er is net altijd maar een goed antwoord of advies.
Maar dan kan Catwoman dus het advies opvolgen dat het beste bij haar past.

Loezzie schreef op 29-12-2022 om 14:35:

[..]

Het zijn toch je vriendinnen?

Je kan toch zeggen. Dames, ik heb advies nodig en jullie steun nodig. Help me. En help me om mijn roer recht te houden. Ondersteun mij met verwoorden wat ik lastig vindt.

Niet iedereen hoeft in dezelfde situatie te zitten om je advies te geven of om je te steunen.




Mee eens, Catwoman, heb je ze al om hulp gevraagd? Of vul jij voor hen in dat ze dat niet willen of kunnen geeven?

Philou schreef op 29-12-2022 om 14:37:

[..]

Is het wel verstandig zoveel hulpverlening in te schakelen?

Mee eens, zou ik terughoudend in zijn.
Beter advies vragen aan vriendinnen of hier op het forum.
Maar het zou fijn zijn een of twee vriendinnen te hebben die wat vaker of structureler mee kunnen denken. 

Zij kan haar ex niet verbieden om zijn mening te uiten op straffe van niet zien van zijn kind. Die macht heeft to helemaal niet. Er kan alleen een discussie ontstaan wanneer 2 daar aan mee doen. Zij hoeft de discussie niet aan te gaan,. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.