Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Flowerfairy schreef op 17-12-2022 om 17:45:

[..]

[Quote verwijderd]

Misschien kun je ook eens denken: als ik niks vriendelijks of zinnigs te melden heb zeg ik een keer niks.

Catwoman schreef op 17-12-2022 om 11:48:

[..]

Ja die ken ik. Dat is slachtoffer, aanklager, redder. En je zit dan steeds in een andere rol. Ik weet dat we hier vaak in belanden en dat wil ik ook niet meer. Maar ik heb nog niet genoeg tools om hieruit te komen. Soms lukt het me wel maar het is moeilijk

Post hier maar al zijn vragen, eisen en andere berichten.

Dan helpen we je wel er niet meer in te trappen, tot je het zelf afkunt. We moeten elkaar een beetje helpen.

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 19:28 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 17-12-2022 om 18:44:

[..]

Ik bedoel dat jij de neiging hebt om in zijn slachtoffer-valkuil te stappen.

Dus nee ik vind zeer zeker niet dat jijzelf dat ook bij anderen doet. Integendeel!

Oh zo, ja ik trap er vaak in. Ik ben gewoon heel zorgzaam dus het gaat dan vanzelf. Ik probeer er nu echt op te letten dat ik niet alles meer voor hem oplos

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-12-2022 om 19:38

Catwoman schreef op 17-12-2022 om 19:28:

[..]

Oh zo, ja ik trap er vaak in. Ik ben gewoon heel zorgzaam dus het gaat dan vanzelf. Ik probeer er nu echt op te letten dat ik niet alles meer voor hem oplos

Heel veel dingen gaan vanuit een reflex, omdat je het zo gewend bent. Bij hem en zijn verzoeken is het beter even te wachten en "analyseren" wat hij precies van je vraagt en of het ook echt jouw "taak" is om op te lossen.

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 19:42 Topicstarter

ArianneH schreef op 17-12-2022 om 19:24:

[..]

Post hier maar al zijn vragen, eisen en andere berichten.

Dan helpen we je wel er niet meer in te trappen, tot je het zelf afkunt. We moeten elkaar een beetje helpen.

Dat is lief! 😊

Catwoman

Catwoman

18-12-2022 om 11:16 Topicstarter

Ik zit er een beetje doorheen. Vanacht weer wakker gelegen en erg verdrietig. Ik heb zo'n spijt van keuzes die ik heb gemaakt. En ik vind mezelf zo stom dat ik in de mooie woorden van mijn ex ben getrapt. 

Ik denk ook steeds aan de periode na de bevalling. Mijn ex had ruzie met zijn schoonzus gemaakt omdat zij hem had aangesproken op het feit dat hij er niet was in het ziekenhuis toen ik daar lag voor de bevalling. Mijn ex vond dat ik achter hem moest staan en verbood mij om contact te hebben met mijn schoonzus en zij mochten ook niet op kraambezoek komen. Als ik dat wel zou doen dan zou hij bij me weggaan. Ik had net een keizersnede gehad en was afhankelijk van hem en was bang dus ik had tegen mijn schoonzus gezegd dat ze niet mocht komen terwijl ik dat wel wilde. Ik heb daar nu zoveel verdriet van. Dat ik niet eens mensen mocht uitnodigen die ik er graag bij wilde hebben. En zo zijn er nog meer situaties waar ik verdriet van heb en waarvan ik denk had ik het maar anders gedaan. Ik hoop dat ik alles een plekje kan geven. 

Wees niet te streng voor jezelf hoor. Soms kom je in een situatie en moest je het ermee doen. Ik herken het wel, dat kraamweek verhaal en heb daar ook verdriet van gehad. Het slijt, is het enige wat ik kan zeggen. Bij jou is het nog vers, dus logisch dat het nog pijn doet. 
Sterkte 

Wat rot dat je er zoveel verdriet van hebt. Wees niet te hard voor jezelf. Onder die omstandigheden deed je wat je toen het beste leek. Achteraf had je het anders gedaan.

Zou het je helpen om je schoonzus te vertellen dat je er spijt van hebt dat je het zo hebt aangepakt? 

Ja, je mag lief zijn voor jezelf. Iedereen maakt keuzes die op dat moment het best lijken. Terwijl je soms toch ook al weet dat dat misschien niet het beste is... Die dingen gebeuren, jou, mij, ik denk ons allemaal.

Je klinkt als een verstandige, sterke vrouw en lieve moeder voor je kindje. Je mag lief zijn voor jezelf, echt waar. Je komt er wel🧡

Catwoman

Catwoman

18-12-2022 om 14:23 Topicstarter

Jillz schreef op 18-12-2022 om 12:11:

Wat rot dat je er zoveel verdriet van hebt. Wees niet te hard voor jezelf. Onder die omstandigheden deed je wat je toen het beste leek. Achteraf had je het anders gedaan.

Zou het je helpen om je schoonzus te vertellen dat je er spijt van hebt dat je het zo hebt aangepakt?

Ik heb met haar gepraat en we hebben ook nog heel goed contact. Ze begrijpt dat ik op dat moment vol met hormonen zat en niet mezelf was en mijn ex mij manipuleerde. Zij neemt mij nix kwalijk maar ik zit er zelf nog heel erg mee. Dat ik iets heb gedaan wat ik zelf niet wilde, dat ik mezelf zo onder heb laten sneeuwen vind ik heel erg. Ik had gewoon moeten doen wat ik wilde. Dat neem ik mezelf gewoon erg kwalijk 

Als vader zichzelf onmogelijk maakt, hou dan het contact met kinds grootouders, ooms en tantes, nichten, neven warm. Heeft zijn vader (en moeder?) belangstelling? Ik zou ze gewoon uitnodigen bij jou thuis. 

Als jij sorry hebt gezegd tegen je schoonzus en ze heeft je vergeven, met begrip voor de situatie waar je in zat, brengt het je weinig om je nog heel lang schuldig te blijven voelen. Als je net bevallen bent, stijf staat van de hormonen, afhankelijk bent van je ex en nog niet helemaal helder, dan doe je wel eens stomme dingen.
Ik heb toen ik net bevallen was ooit schreeuwend voor de couveuse van mijn kind gezeten en achteraf ook aan mijn man gevraagd waarom hij in vredesnaam nog bij me wilde blijven. Je bent gewoon niet toerekeningsvatbaar op zo'n moment.

Op dit moment help je jezelf en je kindje het meest met goed contact met de schoonfamilie. Zij weten ook hoe je ex in elkaar steekt.
En ook later in je leven zal je nog dingen doen/zeggen waar je achteraf spijt van hebt of die anders/beter hadden gekund en ook gemoeten. Dat hoort bij het ouderschap en vooral bij mens zijn. Als je daar zelf op terug kunt komen (en dat kun je, dat heb je al laten zien) is dat al heel veel waard. Jouw ex heeft dat vermogen tot reflectie geheel niet of alleen in nuchtere toestand of alleen t.b.v. een doel (kind zien).

Catwoman

Catwoman

18-12-2022 om 16:11 Topicstarter

Philou schreef op 18-12-2022 om 14:58:

Als vader zichzelf onmogelijk maakt, hou dan het contact met kinds grootouders, ooms en tantes, nichten, neven warm. Heeft zijn vader (en moeder?) belangstelling? Ik zou ze gewoon uitnodigen bij jou thuis.

Ja ik heb goed contact met mijn ex schoonfamilie. De vader van mijn ex was hier vorige week nog op de koffie en morgen komt zijn schoonzus langs. De moeder van mijn ex is vorig jaar overleden helaas. Ik had haar steun nu goed kunnen gebruiken 

Catwoman

Catwoman

18-12-2022 om 16:15 Topicstarter

MamaE schreef op 18-12-2022 om 15:18:

Als jij sorry hebt gezegd tegen je schoonzus en ze heeft je vergeven, met begrip voor de situatie waar je in zat, brengt het je weinig om je nog heel lang schuldig te blijven voelen. Als je net bevallen bent, stijf staat van de hormonen, afhankelijk bent van je ex en nog niet helemaal helder, dan doe je wel eens stomme dingen.
Ik heb toen ik net bevallen was ooit schreeuwend voor de couveuse van mijn kind gezeten en achteraf ook aan mijn man gevraagd waarom hij in vredesnaam nog bij me wilde blijven. Je bent gewoon niet toerekeningsvatbaar op zo'n moment.

Op dit moment help je jezelf en je kindje het meest met goed contact met de schoonfamilie. Zij weten ook hoe je ex in elkaar steekt.
En ook later in je leven zal je nog dingen doen/zeggen waar je achteraf spijt van hebt of die anders/beter hadden gekund en ook gemoeten. Dat hoort bij het ouderschap en vooral bij mens zijn. Als je daar zelf op terug kunt komen (en dat kun je, dat heb je al laten zien) is dat al heel veel waard. Jouw ex heeft dat vermogen tot reflectie geheel niet of alleen in nuchtere toestand of alleen t.b.v. een doel (kind zien).

Ja je hebt gelijk. Ik heb het af en toe te vaak zelfs, ik kan me al rot voelen door kleine dingen die ik dan naar mijn idee niet goed heb gedaan of beter anders had kunnen doen. Stom he. Ik hoop dat ik dat eens wat meer kan loslaten.    

Catwoman schreef op 18-12-2022 om 16:15:

[..]

Ja je hebt gelijk. Ik heb het af en toe te vaak zelfs, ik kan me al rot voelen door kleine dingen die ik dan naar mijn idee niet goed heb gedaan of beter anders had kunnen doen. Stom he. Ik hoop dat ik dat eens wat meer kan loslaten.

Het is zeker niet makkelijk. Ik voel me ook vaak lang schuldig over dingen die ik fout deed. Alleen brengt het zo weinig behalve verdriet, frustratie en teleurstelling in jezelf.

Als je alle mildheid en mededogen die je je ex de afgelopen jaren hebt gegund nu ook eens aan jezelf gunt, dan kom je al een heel eind denk ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.