Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Ik zou in de toekomst volstaan met een: Nee, dat is niet afspraak en verder niet meer reageren, 

En niets meer sturen in de trant van: jammer dat het niet gelukt is en ook niet je hebt genoeg tijd gehad. Het zijn allemaal aanklachten naar hem. Het is niet raar dat wanneer je jezelf in de rol zet van zijn moeder: hij ook de oplossing verwacht van jou. 

Ik proef in al je berichten naar hem nog steeds de hoop dat hij gaat veranderen. Ik zou dat idee loslaten en ook het idee loslaten dat jij daar invloed op zou moeten uitoefenen. Het is wat het is en je eerste verantwoordelijkheid is voor jezelf en baby. Hij is je partner niet mee en je hoeft niet in zijn drama te investeren. Er lijkt toch een soort: wat gaat hij nu weer doen verslaving te zijn...terwijl ik ergens denk: waarom kan het je zoveel schelen?  

Ik zou ook niet schrikken wanneer het via veilig thuis niet heel veel wordt. In principe is dat jij zegt dat hij verslaafd is geen bewijs dat dat ook echt zo is. De kans is vrij groot dat men er niet zoveel mee kan en dat je je eigen weg en kompas zal moeten volgen. 

Ook zou ik uit de 'hij misbruikt mij' slachtoffer rol blijven. Het heet niet voor niets: partner-keuze. Je bent volwassen, je was er bij zelf met je volle verstand bij. 

Ik zou je energie op jezelf, je baby en je netwerk richten en niet op het project ex.
Wat levert zijn drama jou op?  

rebmaaviv schreef 


Ik zou je energie op jezelf, je baby en je netwerk richten en niet op het project ex.
Wat levert zijn drama jou op?

Ja, alles wat je zegt, uit vriendelijkheid of als beleefdheid of de uitgestoken hand die je geeft, maakt hij nog meer drama van. Wat zou er gebeuren als je eens helemaal achterover gaat leunen en het hem zelf laat regelen en minimaal reageert. Het is of ja, of een nee en dat is niet onderhandelbaar. Als er een kans is dat hij verandert, zal dat zijn omdat hij tegen zelfgemaakte muren loopt.  En niet omdat hij geholpen wordt. Misschien is het beste wat je kan doen: helmaal niets. Dat deze man opeens wakker wordt en inzicht krijgt, is voorlopig heel klein. Dat kan wel een jaar of langer duren. 

Misschien vind je dat heel hard, hem niet helpen maar het kan dat hij zichzelf pas echt tegenkomt. Ik merk het ook bij mijn kinderen, hoe meer we praten des te meer weerwoord. Als we dat niet doen, zijn we vaak verrast met wat er uit henzelf komt. 

Ik snap dat je je kind een vader, liefst een leuke vader, gunt maar op dit moment is deze man geen leuke vader. Aan een dood paard trekken gaat niet. 

Catwoman

Catwoman

18-12-2022 om 21:57 Topicstarter

Philou schreef op 18-12-2022 om 17:44:

[..]

Ja, alles wat je zegt, uit vriendelijkheid of als beleefdheid of de uitgestoken hand die je geeft, maakt hij nog meer drama van. Wat zou er gebeuren als je eens helemaal achterover gaat leunen en het hem zelf laat regelen en minimaal reageert. Het is of ja, of een nee en dat is niet onderhandelbaar. Als er een kans is dat hij verandert, zal dat zijn omdat hij tegen zelfgemaakte muren loopt. En niet omdat hij geholpen wordt. Misschien is het beste wat je kan doen: helmaal niets. Dat deze man opeens wakker wordt en inzicht krijgt, is voorlopig heel klein. Dat kan wel een jaar of langer duren.

Misschien vind je dat heel hard, hem niet helpen maar het kan dat hij zichzelf pas echt tegenkomt. Ik merk het ook bij mijn kinderen, hoe meer we praten des te meer weerwoord. Als we dat niet doen, zijn we vaak verrast met wat er uit henzelf komt.

Ik snap dat je je kind een vader, liefst een leuke vader, gunt maar op dit moment is deze man geen leuke vader. Aan een dood paard trekken gaat niet.

Ja dat is waar. Het is een gewoonte dat ik 4 jaar lang heb gehad en dat gaat er niet zomaar uit bij mij. Hij heeft altijd achterover geleund en mij alles laten doen en ik had dat zelf niet door. Nu ben ik me ervan bewust maar het veranderen gaat met stapjes 

MamaE schreef op 18-12-2022 

Als je alle mildheid en mededogen die je je ex de afgelopen jaren hebt gegund nu ook eens aan jezelf gunt, dan kom je al een heel eind denk ik.

O, wow MamaE ... dat is mooi... 

Catwoman

Catwoman

20-12-2022 om 18:16 Topicstarter

Ik ben vandaag gebeld door veilig thuis. Ze willen mijn huisarts en consultatiebureau bellen voor informatie, daar heb ik akkoord voor gegeven. Ook willen ze die vriend van mij bellen waar mijn ex een paar keer is geweest om de kleine te zien. Ze zeggen dat we waarschijnlijk worden doorgestuurd naar een andere instantie die ons dan gaat helpen met afspraken maken. Ik heb gezegd dat ik omgang onder begeleiding wil, ze zegt dat kun je daar ook aangeven en dat kan dan ook geregeld worden. Ik ben wel blij dat ze het serieus aanpakken. Over 2 weken word ik weer gebeld. Tot die tijd kan ik de afspraak aanhouden met mijn ex die ik nu heb. Ik zit nu alleen nog een beetje met de kerst, hoe ik dat ga doen. Ik denk dat ik wel akkoord ga als zijn vader de kleine komt halen bijv

Oef, daar moet je juist mee oppassen, dat soort organisaties toegang geven tot consultatiebureau en huisarts. Je geeft ze eigenlijk carte Blanche en je kan moeilijk achterhalen wat daar besproken is. Je wordt daarmee afhankelijk van derden. Je moet dan wel een heel solide beeld opbouwen en hopen dat zij dat zo zien en interpreteren. 

Alleen is dat beeld van jou niet perse zo solide, helaas. Je zwalkt om de haverklap.
En zeker als je de kleine meegeeft aan de vader, zonder je aan je eigen afspraak te houden. Dan ontstaat er een beeld bij VT, die meteen ook toegang tot huisarts hebben en consultatiebureau dat jij de aansteller bent. 

Joh, waarom geef je kind niet gewoon elke keer mee met vader? Waar doe je nu moeilijk over? 
En geef ze ongelijk. Dus of de kleine is niet veilig zonder iemand die jij vertrouwt bij je ex of wel. Maar niet soms wel of soms niet.. en dan alleen wanneer jij het zegt. Je laat eigenlijk zien dat jij jouw woorden zelfs niet serieus neemt. Waarom zou een ander het dan doen? Je laat zien dat je om de haverklap heus vader toegang geeft.. waarom dan opeens wel en opeens niet? Als dat al op het gebied van veiligheid is.. op welke gebieden is dat dan nog meer? 

Bovendien, een andere instantie die jou gaat helpen. Ik proef uit jouw verhaal dat jij denkt dat het zo geregeld wordt als jij dat aangeeft. Maar dat hoeft helemaal niet. Zeker niet bij een moeder die a zegt maar b doet.. daar gaan ze helemaal niet perse iets onder toezicht doen. Het is mogelijk, maar of jij dat ook zo krijgt, dat vraag ik mij echt af.

Catwoman

Catwoman

20-12-2022 om 18:44 Topicstarter

Philou schreef op 20-12-2022 om 18:38:

Oef, daar moet je juist mee oppassen, dat soort organisaties toegang geven tot consultatiebureau en huisarts. Je geeft ze eigenlijk carte Blanche en je kan achterhalen wat daar besproken is. Je moet dan wel een heel solide beeld opbouwen en hopen dat zij dat zo zien en interpreteren.

Alleen is dat beeld van jou niet perse zo solide, helaas.
En zeker als je de kleine meegeeft aan de vader, zonder je aan je eigen afspraak te houden. Dan ontstaat er een beeld bij VT, die meteen ook toegang tot huisarts hebben en consultatiebureau dat jij de aansteller bent.

Joh, waarom geef je kind niet gewoon elke keer mee met vader? Waar doe je nu moeilijk over?
En geef ze ongelijk. Dus of de kleine is niet veilig zonder iemand die jij vertrouwt bij je ex of wel. Maar niet soms wel of soms niet.. en dan alleen wanneer jij het zegt. Je laat eigenlijk zien dat jij jouw woorden zelfs niet serieus neemt. Waarom zou een ander het dan doen? Je laat zien dat je om de haverklap heus vader toegang geeft.. waarom dan opeens wel en opeens niet?

Bovendien, een andere instantie die jou gaat helpen. Ik proef uit jouw verhaal dat jij denkt dat het zo geregeld wordt als jij dat aangeeft. Maar dat hoeft helemaal niet. Zeker niet bij een moeder die a zegt maar b doet.. daar gaan ze helemaal niet perse iets onder toezicht doen. Het is mogelijk, maar of jij dat ook zo krijgt, dat vraag ik mij echt af.

Ik geef hem toch niet mee aan mijn ex? Waar lees jij dat? Mijn ex gaat met kerst naar zijn vader toe, dat is de opa van de kleine. Als de opa hem ophaalt dan kan mijn ex de kleine daar zien.

En ik ben niet bang voor de huisarts en consultatiebureau, ik heb immers niets te verbergen dus hun kunnen alleen maar verklaren dat ik goed voor de kleine zorg

Catwoman schreef op 20-12-2022 om 18:44:

[..]

Ik geef hem toch niet mee aan de vader? Waar lees jij dat? Mijn ex gaat met kerst naar zijn vader toe, dat is de opa van de kleine. Als de opa hem ophaalt dan kan mijn ex de kleine daar zien.

En ik ben niet bang voor de huisarts en consultatiebureau, ik heb immers niets te verbergen dus hun kunnen alleen maar verklaren dat ik goed voor de kleine zorg

Het gaat er helemaal niet om dat je bang voor ze moet zijn als je iets te verbergen hebt. Jij denkt dat jeugdzorg ed een hulpverlenende instantie is.. en het is een wolf in schaapskleding. 

Philou schreef op 20-12-2022 om 18:38:

Oef, daar moet je juist mee oppassen, dat soort organisaties toegang geven tot consultatiebureau en huisarts. Je geeft ze eigenlijk carte Blanche en je kan moeilijk achterhalen wat daar besproken is. Je wordt daarmee afhankelijk van derden. Je moet dan wel een heel solide beeld opbouwen en hopen dat zij dat zo zien en interpreteren.

Alleen is dat beeld van jou niet perse zo solide, helaas. Je zwalkt om de haverklap.
En zeker als je de kleine meegeeft aan de vader, zonder je aan je eigen afspraak te houden. Dan ontstaat er een beeld bij VT, die meteen ook toegang tot huisarts hebben en consultatiebureau dat jij de aansteller bent.

Joh, waarom geef je kind niet gewoon elke keer mee met vader? Waar doe je nu moeilijk over?
En geef ze ongelijk. Dus of de kleine is niet veilig zonder iemand die jij vertrouwt bij je ex of wel. Maar niet soms wel of soms niet.. en dan alleen wanneer jij het zegt. Je laat eigenlijk zien dat jij jouw woorden zelfs niet serieus neemt. Waarom zou een ander het dan doen? Je laat zien dat je om de haverklap heus vader toegang geeft.. waarom dan opeens wel en opeens niet? Als dat al op het gebied van veiligheid is.. op welke gebieden is dat dan nog meer?

Bovendien, een andere instantie die jou gaat helpen. Ik proef uit jouw verhaal dat jij denkt dat het zo geregeld wordt als jij dat aangeeft. Maar dat hoeft helemaal niet. Zeker niet bij een moeder die a zegt maar b doet.. daar gaan ze helemaal niet perse iets onder toezicht doen. Het is mogelijk, maar of jij dat ook zo krijgt, dat vraag ik mij echt af.

Waar staat dat ze akkoord gaat om zonder begeleiding zoon mee te geven?

Volgens mij is Catwoman behoorlijk consequent. Alleen bezoek onder toezicht van een voor haar bekende die ze vertrouwd. Dus niet zijn stiefzus. De enige afwijking die ze overweegt is of haar ex op een feestdag extra contact kan krijgen onder nog steeds dezelfde voorwaarde namelijk dat zijn vader erbij is. In zoveel omgangsregelingen zijn er uitzonderingen voor feestdagen. Dat heeft dus geen invloed op de veiligheid van zoon.

Ik vind dat Catwoman de juiste balans probeert te zoeken tussen veiligheid en contact momenten bieden.

Besef je wel dat niet alleen hij nader bekeken wordt maar jij ook? Puur en alleen om het feit dat jij hem als vader hebt gekozen.

Daarnaast is de hulpverlening heel erg veranderd na gevallen als het meisje van Nulde (en er zijn er meer). Jeugdzorg (en dergelijke) zit voornamelijk erbij om in te schatten of er een OTS (Onder Toezicht Stelling) of UHP (Uit Huis Plaatsing) moet plaatsvinden. De instanties willen niet alleen geen tweede meisje van Nulde maar vooral niet de schuld krijgen voor zo'n tweede geval. Om even te verduidelijken: bij een OTS blijf je kind wel bij je wonen maar je mag nog niet eens van huisarts of crèche veranderen. Je wordt met argusogen bekeken als je de eerste hulp een keer nodig hebt. En je wordt dus niet bekeken zoals een normaal gezin bekeken wordt.. je mag alles uitleggen. 

Een kennis van mij kreeg een OTS, jeugdzorg beschuldigde haar ervan dat zij tegen haar zin zwanger was geworden terwijl zij via IVF zwanger was geworden. Aantoonbaar niet juist maar de leugen kon zij niet rechtgezet krijgen en dat is dus ook niet gebeurd. Jeugdzorg (ed) gaat het om hun eigen imago een aanzien en doen niet aan waarheidsvinding.  Hou daar heel heel goed rekening mee. 

Veilig thuis is nu eenmaal ingeschakeld door andere hulpverleners. Catwoman heeft nu twee keuzes. Mee werken of niet mee werken. Ze gaan hoe dan ook onderzoek doen en hoe dan ook een rapport schrijven.

Ik denk dat in zo'n geval medewerking altijd beter is. Anders leidt het tot alleen maar tot meer invulling, interpretatie en aannames. En ja ook als ze meewerkt blijft er het risico dat dingen verkeerd geïnterpreteerd en verdraaid worden. Maar hoe zou ze daar dan volgens jou aan ontkomen?

Ik zit ook met een OTS situatie in mijn familie en ik wil toch een ander geluid laten horen. Om te komen tot OTS moet men opschalen naar de Raad voor Kinderbescherming en ea wordt opgelegd na een rechtszaak. Omdat we hier te maken hebben voor met een vader die echt gevaarlijk is voor kinderen (1x veroordeelt en 2de rechtszaak loopt) ben ik wel blij met de OTS. Maar je hebt echt niet zomaar 1,2,3 een OTS aan je broek. 

Ik heb toendertijd ook wel rust ervaren van een OTS. Ook veel stress hoor, maar het was ook wel fijn dat er iemand tussen mij en ex stond.
Nu zijn we op een punt dat ik zou willen dat er iemand tussen stond, zie mijn topic vader slaat kind. Het is een ingewikkeld iets die hulpverlening.

Catwoman

Catwoman

20-12-2022 om 19:57 Topicstarter

Philou schreef op 20-12-2022 om 18:50:

[..]

Het gaat er helemaal niet om dat je bang voor ze moet zijn als je iets te verbergen hebt. Jij denkt dat jeugdzorg ed een hulpverlenende instantie is.. en het is een wolf in schaapskleding.

Heb jij slechte ervaringen met jeugdzorg?

Catwoman

Catwoman

20-12-2022 om 19:59 Topicstarter

Philou schreef op 20-12-2022 om 19:15:

Besef je wel dat niet alleen hij nader bekeken wordt maar jij ook? Puur en alleen om het feit dat jij hem als vader hebt gekozen.

Daarnaast is de hulpverlening heel erg veranderd na gevallen als het meisje van Nulde (en er zijn er meer). Jeugdzorg (en dergelijke) zit voornamelijk erbij om in te schatten of er een OTS (Onder Toezicht Stelling) of UHP (Uit Huis Plaatsing) moet plaatsvinden. De instanties willen niet alleen geen tweede meisje van Nulde maar vooral niet de schuld krijgen voor zo'n tweede geval. Om even te verduidelijken: bij een OTS blijf je kind wel bij je wonen maar je mag nog niet eens van huisarts of crèche veranderen. Je wordt met argusogen bekeken als je de eerste hulp een keer nodig hebt. En je wordt dus niet bekeken zoals een normaal gezin bekeken wordt.. je mag alles uitleggen.

Een kennis van mij kreeg een OTS, jeugdzorg beschuldigde haar ervan dat zij tegen haar zin zwanger was geworden terwijl zij via IVF zwanger was geworden. Aantoonbaar niet juist maar de leugen kon zij niet rechtgezet krijgen en dat is dus ook niet gebeurd. Jeugdzorg (ed) gaat het om hun eigen imago een aanzien en doen niet aan waarheidsvinding. Hou daar heel heel goed rekening mee.

Ja ik snap dat ik ook onder de loep word gelegd. Maar wat voor keus heb ik? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.