Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Mija schreef op 17-12-2022 om 10:26:

[..]

Ik zou op zo’n expliciete ‘uitnodiging’ om het voor hem op te lossen niet ingaan. Als hij zich zo passief opstelt, zou ik iets antwoorden als: “Vervelend voor je. Hopelijk lukt het volgende keer wel.” Hij is niet jouw slachtoffer. Hij heeft zichzelf in dit pak genaaid en het is aan hem om er weer uit te komen.

Ja, dat denk ik ook. Hoewel ‚vervelend voor je‘ ook opgevat kan worden als een bevestiging van zijn rol als slachtoffer.  


Ken je trouwens de slachtofferdriehoek?     

Philou schreef op 17-12-2022 om 11:17:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Hoewel ‚vervelend voor je‘ ook opgevat kan worden als een bevestiging van zijn rol als slachtoffer.


Ken je trouwens de slachtofferdriehoek?

De dramadriehoek houden ze samen in stand. 

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 11:48 Topicstarter

Philou schreef op 17-12-2022 om 11:17:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Hoewel ‚vervelend voor je‘ ook opgevat kan worden als een bevestiging van zijn rol als slachtoffer.


Ken je trouwens de slachtofferdriehoek?

Ja die ken ik. Dat is slachtoffer, aanklager, redder. En je zit dan steeds in een andere rol. Ik weet dat we hier vaak in belanden en dat wil ik ook niet meer. Maar ik heb nog niet genoeg tools om hieruit te komen. Soms lukt het me wel maar het is moeilijk 

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 12:25 Topicstarter

ik heb mijn ex gestuurd dat ik het jammer vind dat hij niets heeft kunnen regelen maar dat hij daar genoeg tijd voor heeft gehad en ik nu ook geen oplossing heb. En dat ik het voortaan eerder wil weten wat hij voor de zaterdag heeft geregeld. 

Hij heeft me net gebeld zag ik maar hij is nog geblokkeerd. Hij heeft een mail gestuurd dat ik de kleine voor mezelf wil houden en dat ik hem geen vader gun. En dat van de mensen die hij kan vragen de helft al afvalt en of we het lijstje met mensen kunnen uitbreiden. En ook dat ik goed voor mezelf en voor de kleine moet zorgen want anders zijn we hem straks kwijt aan jeugdzorg 

Jeetje. Daar valt mijn b*k van open.  Hij is hoe dan ook geen veilige haven.
Hoe kan je na deze mail nog redelijk in gesprek met hem? Deze man is onmogelijk.

Die laatste mail gewoon negeren. Hij is misschien teleurgesteld dat hij zoon niet kan zien, had gehoopt dat anderen zijn shit wel zouden willen oplossen. Misschien dat hij met de tijd gaat inzien dat niet anderen, maar hij zelf het probleem is.

Volgende week heeft hij een nieuwe kans. En in de tussentijd komt er nog een terugkoppeling vanuit jeugdzorg. Wie weet dat die ook concluderen dat bezoek onder begeleiding noodzakelijk is en dan kan hij zijn boosheid weer op hen richten.

Verder raad ik je aan om vandaag en morgen vooral geen mail meer te lezen. Hij zal kwaad zijn en dus grote kans dat hij je weer gaat spammen. Dat is zonde van je energie.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-12-2022 om 12:53

Catwoman schreef op 17-12-2022 om 12:25:

ik heb mijn ex gestuurd dat ik het jammer vind dat hij niets heeft kunnen regelen maar dat hij daar genoeg tijd voor heeft gehad en ik nu ook geen oplossing heb. En dat ik het voortaan eerder wil weten wat hij voor de zaterdag heeft geregeld.

Hij heeft me net gebeld zag ik maar hij is nog geblokkeerd. Hij heeft een mail gestuurd dat ik de kleine voor mezelf wil houden en dat ik hem geen vader gun. En ook dat ik goed voor mezelf en voor de kleine moet zorgen want anders zijn we hem straks kwijt aan jeugdzorg

Je doet het goed Catwoman. Negeer dit soort berichten, dus geen reactie geven. Bewaar de mails wel. Stel dat hij naar de rechter stapt, dan geeft dit een beeld van hoe hij reageert, verantwoordelijkheid afschuift en manipuleert.

Jeetje, wat een vervelende mail weer! Hopelijk kun je het van je af laten glijden. 

Catwoman schreef op 17-12-2022 om 12:25:

ik heb mijn ex gestuurd dat ik het jammer vind dat hij niets heeft kunnen regelen maar dat hij daar genoeg tijd voor heeft gehad en ik nu ook geen oplossing heb. En dat ik het voortaan eerder wil weten wat hij voor de zaterdag heeft geregeld.

Hij heeft me net gebeld zag ik maar hij is nog geblokkeerd. Hij heeft een mail gestuurd dat ik de kleine voor mezelf wil houden en dat ik hem geen vader gun. En dat van de mensen die hij kan vragen de helft al afvalt en of we het lijstje met mensen kunnen uitbreiden. En ook dat ik goed voor mezelf en voor de kleine moet zorgen want anders zijn we hem straks kwijt aan jeugdzorg

Oh bah, hopelijk trek je het je niet te persoonlijk aan. Helaas herken ik het precies van mijn ex, die gaat nog steeds zo tekeer tegen mij als... Het hem niet aanstaat / de sterren fout staan / hij gedronken heeft(?) Kortom, geen pijl op te trekken maar wel vervelend. Alleen daarom al zijn afspraken die bevestigd zijn door de rechter al fijn. Dan is het niet meer jouw schuld, maar van de rechter. Wel pittig hoor, maar onthou dat het niet aan jou ligt!!!

Evaluna schreef op 17-12-2022 om 16:34:

[..]

Oh bah, hopelijk trek je het je niet te persoonlijk aan. Helaas herken ik het precies van mijn ex, die gaat nog steeds zo tekeer tegen mij als... Het hem niet aanstaat / de sterren fout staan / hij gedronken heeft(?) Kortom, geen pijl op te trekken maar wel vervelend. Alleen daarom al zijn afspraken die bevestigd zijn door de rechter al fijn. Dan is het niet meer jouw schuld, maar van de rechter. Wel pittig hoor, maar onthou dat het niet aan jou ligt!!!

Knip, op de man


Evaluna schreef op 17-12-2022 om 16:34:

[..]

Oh bah, hopelijk trek je het je niet te persoonlijk aan. Helaas herken ik het precies van mijn ex, die gaat nog steeds zo tekeer tegen mij als... Het hem niet aanstaat / de sterren fout staan / hij gedronken heeft(?) Kortom, geen pijl op te trekken maar wel vervelend. Alleen daarom al zijn afspraken die bevestigd zijn door de rechter al fijn. Dan is het niet meer jouw schuld, maar van de rechter. Wel pittig hoor, maar onthou dat het niet aan jou ligt!!!

Knip, op de man


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-12-2022 om 18:04

Flowerfairy schreef op 17-12-2022 om 18:01:

[..]



Iedereen maakt fouten. Ik ook, jij ook. De slimmeren onder ons zien dat in en proberen die fouten of de schade ervan te herstellen danwel te beperken. Dat is precies wat TO nu doet.

Wat jij doet is natrappen. Dat is vervelend en dom gedrag.

Flowerfairy schreef op 17-12-2022 om 18:01:

[..]

[Quote verwijderd]

Tjonge wat een rot reactie zeg! Bovendien slaat het ook nergens op.

Catwoman is niet labiel. Ze heeft gewoon moeite met grenzen aangeven en daar hebben heel veel mensen moeite mee. Juist sterk van haar om daar hulp bij te zoeken.

Ze heeft ook niet bewust gekozen voor een junk als vader. Hij was afgekickt voordat ze zwanger werd en geloofde daarin. Dat is hoogop goedgelovig, maar er zijn ook genoeg mensen die daarna echt clean blijven en een leuke vader worden.

Ze heeft bovendien direct gehandeld toen ze erachter kwam dat ex ging gebruiken en zoekt naar mogelijkheden in het belang van kind.

Flowerfairy schreef op 17-12-2022 om 18:01:

[..]

[Quote verwijderd]

Wat een niet-passende naam, Flowerfairy. Ik vind je reactie echt beneden alle peil.

Catwoman schreef op 17-12-2022 om 10:21:

Hij heeft net een mail gestuurd met de vraag of ik nog iets had bedacht. Want zijn opties zijn op. Dus hij verwacht van mij dat ik met een idee of oplossing kom

Ik bedoel dat jij de neiging hebt om in zijn slachtoffer-valkuil te stappen.

Dus nee ik vind zeer zeker niet dat jijzelf dat ook bij anderen doet. Integendeel! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.