Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Flowerfairy schreef op 17-12-2022 om 07:47:

[..]

Tja, nou hopelijk verliest hij snel zijn interesse in het kind dan maar want het wordt hem onmogelijk gemaakt om een band met het kind op te bouwen op deze manier dus.

Het wordt hem niet onmogelijk gemaakt. Hij heeft zelf invloed om de band te versterken met de mensen om hem heen. Zodat zij hem kunnen helpen met het zien van zijn kind.

Daarnaast kan hij een advocaat in de arm nemen. Zelf contact opnemen met veilig thuis of het wijkteam.  Hij kan stoppen met de drugs, behandeling gaan starten op emotie regulatie, een cursus volgen in het vaderschap, praten met de huisarts of een maatschappelijk werker,  werk zoeken, scholing volgen etc etc

Hij kiest ervoor om dat niet te doen. En te doen alsof hij slachtoffer is. Dat is hij echter niet, net zoals ieder ander mens op aarde heeft hij invloed op zijn leven en zal hij stappen moeten zetten. Die stappen kunnen oncomfortabel aanvoelen, je ego in de weg zitten of je onzekerheid aanroepen. En dat hoort bij het leven.

Niets doen zoals hij dat doet, is ook een keuze. En daar ondervindt hij nu de nadelige gevolgen van, maar hij is slachtoffer van zichzelf. Ik hoop oprecht dat hij leert dat wat hij nu doet, hij zichzelf kapot maakt. En dat hij in de nabije toekomst stappen durft te zetten naar zelf liefde, want die stappen leiden hem weg van zijn slachtofferschap.

Catwoman is echter niet verantwoordelijk voor hem. Dat heeft ze geprobeerd en dat is niet gelukt. En dat zal ook niet lukken omdat hij zijn eigen problemen nog niet erkent en niet herkent dat hij zijn eigen sleutel beheert tot de oplossingen. Het is onwijs sterk van catwoman dat zij kiest voor zichzelf én hun kindje. Want nu kan zij haar eigen leven op orde stellen en een voorbeeld voor haar kind zijn, hoe zelfliefde in praktijk eruit ziet.

Ik hoop met haar dat de vader van hun kindje daar in de toekomst bij mag aansluiten. En dat hun kindje mag leren wat zelfliefde is en hoe je innerlijke diepe dalen kan overwinnen.

Tatemae schreef op 17-12-2022 om 08:11:

[..]

Het wordt hem niet onmogelijk gemaakt. Hij heeft zelf invloed om de band te versterken met de mensen om hem heen. Zodat zij hem kunnen helpen met het zien van zijn kind.

Daarnaast kan hij een advocaat in de arm nemen. Zelf contact opnemen met veilig thuis of het wijkteam. Hij kan stoppen met de drugs, behandeling gaan starten op emotie regulatie, een cursus volgen in het vaderschap, praten met de huisarts of een maatschappelijk werker, werk zoeken, scholing volgen etc etc

Hij kiest ervoor om dat niet te doen. En te doen alsof hij slachtoffer is. Dat is hij echter niet, net zoals ieder ander mens op aarde heeft hij invloed op zijn leven en zal hij stappen moeten zetten. Die stappen kunnen oncomfortabel aanvoelen, je ego in de weg zitten of je onzekerheid aanroepen. En dat hoort bij het leven.

Niets doen zoals hij dat doet, is ook een keuze. En daar ondervindt hij nu de nadelige gevolgen van, maar hij is slachtoffer van zichzelf. Ik hoop oprecht dat hij leert dat wat hij nu doet, hij zichzelf kapot maakt. En dat hij in de nabije toekomst stappen durft te zetten naar zelf liefde, want die stappen leiden hem weg van zijn slachtofferschap.

Catwoman is echter niet verantwoordelijk voor hem. Dat heeft ze geprobeerd en dat is niet gelukt. En dat zal ook niet lukken omdat hij zijn eigen problemen nog niet erkent en niet herkent dat hij zijn eigen sleutel beheert tot de oplossingen. Het is onwijs sterk van catwoman dat zij kiest voor zichzelf én hun kindje. Want nu kan zij haar eigen leven op orde stellen en een voorbeeld voor haar kind zijn, hoe zelfliefde in praktijk eruit ziet.

Ik hoop met haar dat de vader van hun kindje daar in de toekomst bij mag aansluiten. En dat hun kindje mag leren wat zelfliefde is en hoe je innerlijke diepe dalen kan overwinnen.

Ik zou er niet teveel op rekenen. Voor veel mannen is uit het oog uit het hart en zodra er iets leukers voorbij komt wat niet zo moeilijk doet is ie waarschijnlijk zo vertrokken. 

Flowerfairy schreef op 17-12-2022 om 08:24:

[..]

Ik zou er niet teveel op rekenen. Voor veel mannen is uit het oog uit het hart en zodra er iets leukers voorbij komt wat niet zo moeilijk doet is ie waarschijnlijk zo vertrokken.

Maar dat is dan zijn eigen keuze en er is ook een weg terug naar wel contact als dat veilig kan.

Catwoman schreef op 17-12-2022 om 00:24:

ik denk dat ik ga voorstellen dat hij kan kijken of er voor zondag nog iemand beschikbaar is. Voor morgen nog iets regelen is het erg laat

Oh Catwoman, dat zou ik niet doen.

Omdat hij geen goede begeleiding regelt (doordat hij iedereen tegen zich in het harnas jaagt) of er te laat mee begint, ga jij je weer in bochten wringen.

Nee is ook een reactie als het stiefzusje met argumenten niet een veilige begeleiding vind. Waarom ga je je in bochten wringen? Schuldgevoel misschien? Daar kan je beter niet aan toegeven.

Ysenda schreef op 17-12-2022 om 09:25:

[..]

Maar dat is dan zijn eigen keuze en er is ook een weg terug naar wel contact als dat veilig kan.

Als een omgangsregeling gepaard gaat met zoveel gedoe en moeilijkheden is het beter om dat gewoon te laten gaan voor je eigen belang. Het is natuurlijk niet het einde van de wereld. 

Eens met ArianneH. Laat hem zelf een alternatief bedenken. Alles wat jij gaat bedenken is voer voor discussie.

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 09:49 Topicstarter

Tatemae schreef op 17-12-2022 om 08:11:

[..]

Het wordt hem niet onmogelijk gemaakt. Hij heeft zelf invloed om de band te versterken met de mensen om hem heen. Zodat zij hem kunnen helpen met het zien van zijn kind.

Daarnaast kan hij een advocaat in de arm nemen. Zelf contact opnemen met veilig thuis of het wijkteam. Hij kan stoppen met de drugs, behandeling gaan starten op emotie regulatie, een cursus volgen in het vaderschap, praten met de huisarts of een maatschappelijk werker, werk zoeken, scholing volgen etc etc

Hij kiest ervoor om dat niet te doen. En te doen alsof hij slachtoffer is. Dat is hij echter niet, net zoals ieder ander mens op aarde heeft hij invloed op zijn leven en zal hij stappen moeten zetten. Die stappen kunnen oncomfortabel aanvoelen, je ego in de weg zitten of je onzekerheid aanroepen. En dat hoort bij het leven.

Niets doen zoals hij dat doet, is ook een keuze. En daar ondervindt hij nu de nadelige gevolgen van, maar hij is slachtoffer van zichzelf. Ik hoop oprecht dat hij leert dat wat hij nu doet, hij zichzelf kapot maakt. En dat hij in de nabije toekomst stappen durft te zetten naar zelf liefde, want die stappen leiden hem weg van zijn slachtofferschap.

Catwoman is echter niet verantwoordelijk voor hem. Dat heeft ze geprobeerd en dat is niet gelukt. En dat zal ook niet lukken omdat hij zijn eigen problemen nog niet erkent en niet herkent dat hij zijn eigen sleutel beheert tot de oplossingen. Het is onwijs sterk van catwoman dat zij kiest voor zichzelf én hun kindje. Want nu kan zij haar eigen leven op orde stellen en een voorbeeld voor haar kind zijn, hoe zelfliefde in praktijk eruit ziet.

Ik hoop met haar dat de vader van hun kindje daar in de toekomst bij mag aansluiten. En dat hun kindje mag leren wat zelfliefde is en hoe je innerlijke diepe dalen kan overwinnen.

Mooi gezegd! Dit is precies hoe het zit. Hij zit heel erg in de slachtofferrol en verwacht dat anderen zijn problemen gaan oplossen. Hij wil niet naar zichzelf kijken want met hem is niets mis. Ja zo word het niet beter. Ik kies voor mezelf en de kleine omdat ik wil dat de kleine een gelukkige jeugd krijgt en dat is niet bij een verslaafde vader en een moeder die word misbruikt en vernederd door die vader. Zo krijgt hij geen goed voorbeeld. 

Mija schreef op 16-12-2022 om 10:17:

[..]

Een man die zo geagiteerd is dat hij met iedereen conflicten genereert is niet veilig met een baby. Zijn ontregelde gedrag laat zien dat hij niet kan omgaan met frustratie. Als mensen hem iets in de weg leggen, schopt hij ruzie. Hij legt zich niet neer bij grenzen en beperkingen. Mensen moeten doen wat híj wil. In een relatie tussen een jong kind en een volwassene is er maar één die zijn emoties onder controle moet houden, en dat is de volwassene. Kan deze man dat? Wat doet hij als de baby huilt en zich niet laat troosten? Mijn ex gooide de baby serieus door de lucht naar mij toe omdat hij het niet meer trok. Of hij smeet hem in zijn bedje als hij het gehuil niet meer verdroeg. Gelukkig belde hij me als ik op het werk was dat ik naar huis moest komen omdat hij zijn zelfbeheersing aan het verliezen was. Maar hoe groot is de kans dat deze man iemand om hulp gaat vragen als het niet lukt? Hij heeft met de halve wereld ruzie.

Het kan zijn dat deze man zich prima kan gedragen naar zijn kind. Maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ik zou mijn baby op dit moment ook niet alleen laten met deze man, als het niet per se moet. Zo lang mogelijk rekken is in zo'n situatie ook een strategie. In de tijd kan er altijd iets gebeuren. Op de duur zal VT en/of de rechter eraan te pas komen. Dan zullen de criteria gelden die zij aan omgang opleggen.

jeetje wat een heftig verhaal 
Ik snap TO heel goed, met een baby kun je niet voorzichtig genoeg zijn 

Precies. Zo’n kleintje is heel kwetsbaar. Tijd werkt hier in je voordeel.

Catwoman schreef op 17-12-2022 om 09:49:

[..]

Mooi gezegd! Dit is precies hoe het zit. Hij zit heel erg in de slachtofferrol en verwacht dat anderen zijn problemen gaan oplossen. Hij wil niet naar zichzelf kijken want met hem is niets mis. Ja zo word het niet beter. Ik kies voor mezelf en de kleine omdat ik wil dat de kleine een gelukkige jeugd krijgt en dat is niet bij een verslaafde vader en een moeder die word misbruikt en vernederd door die vader. Zo krijgt hij geen goed voorbeeld.

Heb je door dat jij ook nog steeds in die valkuil trapt?

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 09:57 Topicstarter

ArianneH schreef op 17-12-2022 om 09:32:

[..]

Oh Catwoman, dat zou ik niet doen.

Omdat hij geen goede begeleiding regelt (doordat hij iedereen tegen zich in het harnas jaagt) of er te laat mee begint, ga jij je weer in bochten wringen.

Nee is ook een reactie als het stiefzusje met argumenten niet een veilige begeleiding vind. Waarom ga je je in bochten wringen? Schuldgevoel misschien? Daar kan je beter niet aan toegeven.

Je hebt wel gelijk. Ja ik voel ook medelijden met hem en ik ben niet haatdragend geworden ook al heeft hij mij giga veel pijn gedaan. En het is ook een gewoonte geworden dat hij zegt wat hij wil en dat ik dan ga lopen voor hem, zo ging het in de relatie ook altijd. Dat moet ik nog een beetje afleren

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 10:03 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 17-12-2022 om 09:54:

[..]

Heb je door dat jij ook nog steeds in die valkuil trapt?

Je bedoelt dar ik ook wil dat anderen mijn problemen oplossen? Dat is misschien wel zo maar ik weet dat ik zelf het heft in eigen handen moet nemen. Ik zit ook al jaren in therapie om beter te worden in grenzen aangeven en voor mezelf op te komen. En meer bij mezelf stil te staan wat ik wil en daar voor te gaan. Maar ik ben daar nog wat onzeker in en daardoor vraag ik nog wel vaak om bevestiging bij mensen 

GinnyTwijfelvuur schreef op 17-12-2022 om 09:54:

[..]

Heb je door dat jij ook nog steeds in die valkuil trapt?

Ik vind dat TO niet de problemen van ex oplost maar vanuit de behoefte van haar kind handelt, dat die een vader nodig heeft. Maar het klopt dat de grens moeilijk te trekken is. Toch zou ik wel steeds vanuit kinds belang proberen te peilen waartoe je bereid bent. Dat je je niet hoeft laten te piepelen door ex is overduidelijk. Maar als jij een autonome, heldere keuze maakt om iets een kans te geven, kun je dat doen. 

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 10:21 Topicstarter

Hij heeft net een mail gestuurd met de vraag of ik nog iets had bedacht. Want zijn opties zijn op. Dus hij verwacht van mij dat ik met een idee of oplossing kom

Catwoman schreef op 17-12-2022 om 10:21:

Hij heeft net een mail gestuurd met de vraag of ik nog iets had bedacht. Want zijn opties zijn op. Dus hij verwacht van mij dat ik met een idee of oplossing kom

Ik zou op zo’n expliciete ‘uitnodiging’ om het voor hem op te lossen niet ingaan. Als hij zich zo passief opstelt, zou ik iets antwoorden als: “Vervelend voor je. Hopelijk lukt het volgende keer wel.” Hij is niet jouw slachtoffer. Hij heeft zichzelf in dit pak genaaid en het is aan hem om er weer uit te komen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.